Lexus posiluje sportovní řadu „F“

vloženo

Značka Lexus, výrobce luxusních vozů, posiluje image sportovní řady „F“, do které spadají pouze nejvýkonnější modely značky jako je supersedan IS F či vlajková loď této řady – supersport LFA

Lexus posiluje sportovní řadu „F“ Název sportovní řady „F“ byl odvozen z japonského závodního okruhu Fuji Speedway. V místním vývojovém centru se totiž ladí všechny sportovní modely Lexus.

Paket F-Sport:
Modely IS 220d a IS 250 mohou být nyní přímo z výroby vybaveny paketem F-Sport, který byl inspirován charizmatickým modelem Lexus IS F.
Zvnějšku se tyto modely odlišují:
• sportovní maskou chladiče
• zadním spoilerem ve stylu modelu IS F
• exkluzivními 18" koly z lehké slitiny s titanovou povrchovou úpravou

Interiér verzí F-Sport dotváří:
• sportovní anatomická sedadla ze semianilinové kůže
• volant a páka voliče samočinné převodovky (IS 250) z modelu IS F
• originální černé provedení interiéru, doplněné černým čalouněním stropu
• šedé stehování na sedadlech a volantu
• hliníkové pedály

Lexus IS F standardně se samosvorným diferenciálem
Do Čech přijíždí inovovaný model Lexus IS F, který přináší několik významných změn, které zvyšují pohodlí posádky a dále prohlubují jedinečné zapojení řidiče do řízení vozu, jež je zdrojem značného potěšení z jízdy.
Výrazné zlepšení trakce a stability v rychlých zatáčkách přináší nový samosvorný diferenciál, který citelně zvyšuje úroveň jízdních výkonů modelu IS F. Kompaktní samosvorný diferenciál Torsen je schopen přenášet točivý moment motoru až 505 N.m. V zatáčce automaticky přivádí větší točivý moment zadnímu kolu s větší přilnavostí – tedy vnějšímu kolu. Během testování na okruhu Fuji Speedway dosáhl sedan IS F vybavený samosvorným diferenciálem Torsen LSD o dvě sekundy rychlejšího času na kolo, než IS F osazený konvenčním diferenciálem.

Lexus LFA jako vlajková loď řady „F“
Vrcholem řady „F“ se ihned po světové premiéře na tokijském autosalonu 2009 stala limitovaná edice supersportu Lexus LFA.
„Již od samotného počátku historie automobilů byly supersporty ztělesněním snů, snažení a nadějí,“ vysvětluje Haruhiko Tanahaši, hlavní konstruktér zodpovědný za vývojový program modelu LFA. „Vývoj supersportu světové třídy byl pro Lexus nevyhnutelným krokem, neboť se jedná o značku, která chce zákazníkům nabízet výjimečné životní okamžiky a nezapomenutelné zážitky“.
Výsledkem je model LFA s pohonem zadních kol, pod jehož kapotou tepe vyspělý vysokootáčkový desetiválec 4,8 l s vidlicovým uspořádáním, generující max. výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 480 Nm. Ten umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h, kterou doprovází i notná dávka adrenalinu. Výkonný agregát speciálně odladěný pro tento model je spřažen s jedinečnou šestistupňovou robotizovanou sekvenční převodovkou ASG (zkr. Automated Sequential Gearbox) s řazením pomocí páček umístěných na sloupku řízení. K celistvosti celého hnacího ústrojí přispívá torzní trubka hnacího hřídele, prostřednictvím které je připojena převodovka ASG umístěná před zadní nápravou (uspořádání typu transaxle), což zajišťuje optimální rozdělení hmotnosti v poměru 48:52 mezi přední a zadní nápravu.

Zdroj: Lexus ČR, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lexus posiluje sportovní řadu „F“ Fotografie k článku Lexus posiluje sportovní řadu „F“ Fotografie k článku Lexus posiluje sportovní řadu „F“
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě