Lexus posiluje sportovní řadu "F"

Značka Lexus, výrobce luxusních vozů, posiluje image sportovní řady „F“, do které spadají pouze nejvýkonnější modely značky jako je supersedan IS F či vlajková loď této řady – supersport LFA

Název sportovní řady „F“ byl odvozen z japonského závodního okruhu Fuji Speedway. V místním vývojovém centru se totiž ladí všechny sportovní modely Lexus.


Paket F-Sport:
Modely IS 220d a IS 250 mohou být nyní přímo z výroby vybaveny paketem F-Sport, který byl inspirován charizmatickým modelem Lexus IS F.
Zvnějšku se tyto modely odlišují:
• sportovní maskou chladiče
• zadním spoilerem ve stylu modelu IS F
• exkluzivními 18" koly z lehké slitiny s titanovou povrchovou úpravou

Interiér verzí F-Sport dotváří:
• sportovní anatomická sedadla ze semianilinové kůže
• volant a páka voliče samočinné převodovky (IS 250) z modelu IS F
• originální černé provedení interiéru, doplněné černým čalouněním stropu
• šedé stehování na sedadlech a volantu
• hliníkové pedály

Lexus IS F standardně se samosvorným diferenciálem
Do Čech přijíždí inovovaný model Lexus IS F, který přináší několik významných změn, které zvyšují pohodlí posádky a dále prohlubují jedinečné zapojení řidiče do řízení vozu, jež je zdrojem značného potěšení z jízdy.
Výrazné zlepšení trakce a stability v rychlých zatáčkách přináší nový samosvorný diferenciál, který citelně zvyšuje úroveň jízdních výkonů modelu IS F. Kompaktní samosvorný diferenciál Torsen je schopen přenášet točivý moment motoru až 505 N.m. V zatáčce automaticky přivádí větší točivý moment zadnímu kolu s větší přilnavostí – tedy vnějšímu kolu. Během testování na okruhu Fuji Speedway dosáhl sedan IS F vybavený samosvorným diferenciálem Torsen LSD o dvě sekundy rychlejšího času na kolo, než IS F osazený konvenčním diferenciálem.

Lexus LFA jako vlajková loď řady „F“
Vrcholem řady „F“ se ihned po světové premiéře na tokijském autosalonu 2009 stala limitovaná edice supersportu Lexus LFA.
„Již od samotného počátku historie automobilů byly supersporty ztělesněním snů, snažení a nadějí,“ vysvětluje Haruhiko Tanahaši, hlavní konstruktér zodpovědný za vývojový program modelu LFA. „Vývoj supersportu světové třídy byl pro Lexus nevyhnutelným krokem, neboť se jedná o značku, která chce zákazníkům nabízet výjimečné životní okamžiky a nezapomenutelné zážitky“.
Výsledkem je model LFA s pohonem zadních kol, pod jehož kapotou tepe vyspělý vysokootáčkový desetiválec 4,8 l s vidlicovým uspořádáním, generující max. výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 480 Nm. Ten umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h, kterou doprovází i notná dávka adrenalinu. Výkonný agregát speciálně odladěný pro tento model je spřažen s jedinečnou šestistupňovou robotizovanou sekvenční převodovkou ASG (zkr. Automated Sequential Gearbox) s řazením pomocí páček umístěných na sloupku řízení. K celistvosti celého hnacího ústrojí přispívá torzní trubka hnacího hřídele, prostřednictvím které je připojena převodovka ASG umístěná před zadní nápravou (uspořádání typu transaxle), což zajišťuje optimální rozdělení hmotnosti v poměru 48:52 mezi přední a zadní nápravu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: Lexus ČR, foto archiv

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč