Lexus posiluje sportovní řadu „F“

vloženo

Značka Lexus, výrobce luxusních vozů, posiluje image sportovní řady „F“, do které spadají pouze nejvýkonnější modely značky jako je supersedan IS F či vlajková loď této řady – supersport LFA

Lexus posiluje sportovní řadu „F“ Lexus posiluje sportovní řadu „F“

Název sportovní řady „F“ byl odvozen z japonského závodního okruhu Fuji Speedway. V místním vývojovém centru se totiž ladí všechny sportovní modely Lexus.


Paket F-Sport:
Modely IS 220d a IS 250 mohou být nyní přímo z výroby vybaveny paketem F-Sport, který byl inspirován charizmatickým modelem Lexus IS F.
Zvnějšku se tyto modely odlišují:
• sportovní maskou chladiče
• zadním spoilerem ve stylu modelu IS F
• exkluzivními 18" koly z lehké slitiny s titanovou povrchovou úpravou

Interiér verzí F-Sport dotváří:
• sportovní anatomická sedadla ze semianilinové kůže
• volant a páka voliče samočinné převodovky (IS 250) z modelu IS F
• originální černé provedení interiéru, doplněné černým čalouněním stropu
• šedé stehování na sedadlech a volantu
• hliníkové pedály

Lexus IS F standardně se samosvorným diferenciálem
Do Čech přijíždí inovovaný model Lexus IS F, který přináší několik významných změn, které zvyšují pohodlí posádky a dále prohlubují jedinečné zapojení řidiče do řízení vozu, jež je zdrojem značného potěšení z jízdy.
Výrazné zlepšení trakce a stability v rychlých zatáčkách přináší nový samosvorný diferenciál, který citelně zvyšuje úroveň jízdních výkonů modelu IS F. Kompaktní samosvorný diferenciál Torsen je schopen přenášet točivý moment motoru až 505 N.m. V zatáčce automaticky přivádí větší točivý moment zadnímu kolu s větší přilnavostí – tedy vnějšímu kolu. Během testování na okruhu Fuji Speedway dosáhl sedan IS F vybavený samosvorným diferenciálem Torsen LSD o dvě sekundy rychlejšího času na kolo, než IS F osazený konvenčním diferenciálem.

Lexus LFA jako vlajková loď řady „F“
Vrcholem řady „F“ se ihned po světové premiéře na tokijském autosalonu 2009 stala limitovaná edice supersportu Lexus LFA.
„Již od samotného počátku historie automobilů byly supersporty ztělesněním snů, snažení a nadějí,“ vysvětluje Haruhiko Tanahaši, hlavní konstruktér zodpovědný za vývojový program modelu LFA. „Vývoj supersportu světové třídy byl pro Lexus nevyhnutelným krokem, neboť se jedná o značku, která chce zákazníkům nabízet výjimečné životní okamžiky a nezapomenutelné zážitky“.
Výsledkem je model LFA s pohonem zadních kol, pod jehož kapotou tepe vyspělý vysokootáčkový desetiválec 4,8 l s vidlicovým uspořádáním, generující max. výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 480 Nm. Ten umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h, kterou doprovází i notná dávka adrenalinu. Výkonný agregát speciálně odladěný pro tento model je spřažen s jedinečnou šestistupňovou robotizovanou sekvenční převodovkou ASG (zkr. Automated Sequential Gearbox) s řazením pomocí páček umístěných na sloupku řízení. K celistvosti celého hnacího ústrojí přispívá torzní trubka hnacího hřídele, prostřednictvím které je připojena převodovka ASG umístěná před zadní nápravou (uspořádání typu transaxle), což zajišťuje optimální rozdělení hmotnosti v poměru 48:52 mezi přední a zadní nápravu.

Zdroj: Lexus ČR, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lexus posiluje sportovní řadu „F“ Fotografie k článku Lexus posiluje sportovní řadu „F“ Fotografie k článku Lexus posiluje sportovní řadu „F“
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.08.2017
Honda Civic dostane konečně diesel, ale až od března
16.08.2017
Test: Nissan Micra - roste jako z vody a ohromí interiérem
14.08.2017
Honda Jazz má po faceliftu - dostal patnáctistovku a novou výbavu
10.08.2017
Test: Mazda 6 Wagon - benzínový dvoulitr s manuálem překvapil
09.08.2017
Češi se mohou radovat, do prodeje jde Kia Sportage ve výbavě Cool
08.08.2017
Nový Rolls-Royce Phantom bude nejlepším autem světa
07.08.2017
Mitsubishi Pajero Expedition - cestou necestou
01.08.2017
Toyota Yaris GRMN má českou cenu - je dražší než GT86
31.07.2017
Test ojetiny: Mitsubishi Colt - ďábelský prcek
28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka