Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem

vloženo

Lexus dává u své vlajkové lodi sbohem osmiválci a nahrazuje ho lehčím dvojitě přeplňovaným šestiválcem. Zoufat nemusíte, jeho parametry jsou ve všech ohledech lepší. Výkon 415 koní, točivý moment 600 Nm a spojení s desetistupňovým automatem pak mluví za vše. Tenhle silniční koráb umí stovku za 4,5 sekundy.

Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem

Nový Lexus LS je delší a nižší než předchůdce. Poprvé se představuje s karoserií připomínající kupé, zdůrazněnou novým designovým jazykem značky Lexus. Podvozková platforma s pohonem zadních kol je prodlouženou verzí platformy kupé Lexus LC 500. Ve snaze snížit těžiště a lépe rozložit hmotnost se nové LS nabízí pouze ve variantě s dlouhým rozvorem (3125 mm).


K zajištění příkladně vyváženého jízdního pohodlí u nového LS pomáhá nejnovější generace technologie ovládání podvozku VDIM (integrované řízení dynamiky vozidla), který spočívá v kooperativním řízení všech dílčích systémů vozidla – brzdění, řízení, hnací jednotky a odpružení – s cílem regulovat podélné, boční i svislé pohyby vozidla, stejně tak jako stáčivý moment a boční i podélné náklony karoserie. Optimální řízení těchto pohybů pomáhá zajistit vysokou úroveň jízdního pohodlí, lepší záběrové schopnosti a vyšší bezpečnost i agilnější handling. Jízdní chování lze dále vylepšit prostřednictvím aktivních stabilizátorů a podvozkové technologie LDH (Lexus Dynamic Handling) s nezávislým řízením předních a zadních kol. Systém VDIM zvyšuje stabilitu při jízdě po takových površích, kde je rozdílná adheze pod levými a pravými koly, např. po suchém asfaltu a ledu.

Při návrhu nového LS zvolili konstruktéři lehké materiály, včetně plechů z ultra vysokopevnostní oceli a hliníku, čímž se podařilo snížit hmotnost podvozku a karoserie LS o více než 90 kg. Nová platforma také snižuje těžiště vozu přesunutím největší hmotnosti, včetně motoru a pasažérů, o něco více doprostřed a dolů.

Zavěšení typu multilink používá dvojité kulové klouby horních i spodních vodicích ramen, které umožňují reagovat i na ty nejjemnější pokyny od řidiče nebo jízdní podmínky. Kromě lepšího rozložení zátěžových sil pak toto uspořádání s dvojitými kulovými klouby pomáhá optimalizovat geometrii zavěšení v zájmu lepšího vedení kol a přesnějších reakcí řízení s bezprostřednějším přenosem pokynů od volantu. V rámci soustavy zavěšení kol se široce využívá hliník s cílem zmenšit neodpruženou hmotnost, a tak přispět k vyšší agilitě a pohodlí.

Nový motor V6 pro Lexus LS nabízí výkon 310 kW (415 koní) a maximum točivého momentu 600 Nm, což je v obou případech více než u dosavadně používané V8. Model LS s pohonem všech kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 s. O řazení se stará desetistupňová automatická převodovka, kterou známe z modelu Lexus LC 500. Ačkoli se jedná o automatické ústrojí s měničem točivého momentu, rychlost řazení může konkurovat dvouspojkovým převodovkám. K dispozici je řazení pomocí páček na volantu, nicméně většina řidičů upřednostní propracovaný systém elektronického řízení, schopný předvídat řidičovy záměry. Tento systém volí optimální převodový poměr na základě průběžného sledování akcelerace, brzdění a sil bočního zrychlení.

K pozoruhodně hladkému chodu hnacího ústrojí napomáhá konstrukce bloku motoru s obdélníkovým rámem, přepracované zavěšení motoru, elektricky ovládané obtokové ventily a celá řada dalších vylepšení. Řidič si může odezvu hnacího ústrojí přizpůsobit volbou mezi různými jízdnímu režimy, od Normal před Sport až po Sport+. Sportovnější charakter jízdy přitom potvrzuje ideální hladina tónů výfukových svodů.

LS nabízí pět nových designů kol, z toho dva o rozměru 19" a tři o velikosti 20". Prémiová 20" kola zaujmou svým zářivým vzhledem, který vznikl pomocí technologie elektrolytického pokovování, známé jako naprašování. Všechny nabízené typy kol (s výjimkou jednoho) používají ráfky s dutými komorami, které napomáhají potlačit rezonance od pneumatik.

Na zadních sedadlech cestující rozmazluje vyhřívání, chlazení nebo masážní funkce. Na přání je k dispozici elektrické ovládání předních i zadních sedadel s masážní funkcí a funkcí sklápění sedadla. Prostor pro nohy zadních cestujících má v rámci modelu LS rekordní délku. Sedadlo za předním spolujezdcem se v případě uvedeného volitelného paketu může i sklápět v úhlu až 48 stupňů, resp. zvedat až o 24 stupňů ke snazšímu vystupovaní zadního pasažéra.

Jelikož je nové LS nižší než v předchozích verzích, Lexus jej poprvé vybavil (na přání) pneumatickým odpružením s funkcí nástupu. Režim nástupu se aktivuje odemknutím vozu pomocí inteligentního klíče, načež se vozidlo automaticky zvýší a rozevře polštáře sedadla, čímž vyzývá řidiče k pohodlnému usazení za volantem.

Konstruktéři Lexusu odladili výfukové svody LS tak, aby vyluzovaly hutnější tóny, avšak se zachováním příkladného ticha v kabině za cestovních rychlostí. K ještě výraznějšímu ztišení kabiny ve srovnání s dosavadním modelem LS přispívají nové technologie potlačování hluku, které ztišují prostředí interiéru rozpoznáváním zvuku motoru pronikajícího do kabiny a potlačováním konkrétních zvukových kmitočtů pomocí akustického vlnění s opačnou fází, generovaného prostřednictvím reproduktorů audio systému.

Mimořádně tichá kabina LS je ideálním prostředím pro standardně dodávaný prémiový systém ozvučení, nebo na přání nabízený audio paket prostorového ozvučení Mark Levinson, vyhovující nárokům i těch nejpřísnějších audiofilů, jehož součástí jsou i reproduktory zabudované do stropu kabiny. Sdružený ovladač Remote Touch příští generace nyní více připomíná ovládání smartphonu a podporuje i zadávání ručně psaných znaků. Kromě širokého displeje navigace o úhlopříčce 12,3" nabízí LS na přání i velký barevný displej HUD s projekcí na přední sklo, zprostředkující nejrůznější informace přímo v zorném pole řidiče.

LS bude vybaven bezpečnostním paketem Lexus Safety System + a nabízet se bude i paket vyspělých bezpečnostních systémů, jehož součástí je celosvětově první systém intuitivní funkce detekce chodců s aktivním řízením. Pokud vůz s tímto systémem rozpozná v daném jízdním pruhu chodce a hrozí bezprostřední nebezpečí kolize, LS začne automaticky brzdit a zatočí tak, aby chodce objel, avšak zůstal v daném jízdním pruhu. Řidič je upozorněn prostřednictvím volitelně dodávaného displeje HUD.

Základní technické specifikace: Lexus LS, modelové provedení 2018:
Motor: 3,5 litru V6, přímé vstřikování paliva, dvojité přeplňování
Převodovka: Desetistupňová automatická
Výkon: 310 kW (415 koní)
Točivý moment: 600 Nm
Rozvor náprav: 3125 mm
Celková délka: 5235 mm
Výška: 1450 mm
Šířka: 1900 mm
Kola: 19 nebo 20"


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem Fotografie k článku Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč