Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
Automobilka Lexus zvýšila jízdní stabilitu i úroveň pohodlí svého prémiového sportovního sedanu GS F a sportovního kupé RC F začleněním nejmodernějšího systému AVS (adaptivní variabilní odpružení) nastavitelného řidičem. Systém AVS elektronicky sleduje a upravuje tlumicí sílu na všech čtyřech kolech současně, přičemž vychází z aktuálních podmínek povrchu vozovky a předvoleb řidiče.
Lexus AVS s využitím řady různých senzorů (boční zrychlení, rychlost stáčení, rychlost jízdy) zlepšuje jízdní pohodlí a podporuje jízdní stabilitu, zejména pak na nekvalitních cestách. Současně dokáže zajistit vyšší jízdní stabilitu při průjezdu zatáčkou.
Nejnovější verze AVS nabízí celkem 30 úrovní tlumicí síly (dříve 9) s automatickým přepínáním dle aktuální situace s cílem zajistit přesnou regulaci podvozku na jakémkoli povrchu vozovky. Při průjezdu zatáčkami se tlumicí síla zvyšuje v reakci na pokyny od volantu, rychlost stáčení a polohu karoserie vozidla, což je zárukou mimořádně dobré ovladatelnosti a nižších náklonů karoserie v zatáčkách, stejně tak jako hladké a pohodlné jízdy.
Na hrubém povrchu pak systém AVS omezuje tlumicí síly pro lepší pohlcování vibrací v zájmu vysoké úrovně pohodlí. Kompletní paket AVS nabízí sedm různých strategií řízení tlumicí síly, včetně regulace zanořování a regulace záklonu vozidla.
Systém Lexus AVS ve spolupráci s nejrůznějšími bezpečnostními systémy vozidla dbá na ideální postavení celého automobilu vůči vozovce, čímž napomáhá potlačovat náklon karoserie při intenzivním brzdění nebo prudké akceleraci.
Lexus ještě doplnil rozšířené funkce systému AVS o propojení s bezpečnostní technologií integrovaného řízení dynamiky vozidla (VDIM) a systémem Drive Mode Select. Tento systém v režimech ECO, NORMAL a SPORT S upřednostňuje jízdní pohodlí a současně přispívá k vyšší stabilitě jízdy v závislosti na chování řidiče a aktuálním stavu vozovky. V režimu SPORT S+ se regulace tlumicích sil zaměřuje především na stabilitu jízdy. Režim SPORT S+ kromě toho automaticky přepíná hnací ústrojí vozidla, elektrický posilovač řízení i stabilizační systém VDIM do režimu Sport.
Navolení režimu AVS Sports se nyní zobrazuje v upravené grafice displeje u obou modelů.
Modely Lexus GS F a RC F používají tentýž prémiový pohon, tj. atmosférický agregát 5,0 litru V8 o výkonu 351 kW / 477 k, přenášený na kola prostřednictvím osmistupňové převodovky s přímým řazením Sports Direct Shift.
Kromě podvozkové modernizace modelů GS F a RC F představil Lexus také nový šedý odstín karoserie pro GS F i nový černý lak pro RC F. Toto kupé rovněž používá nová litá kola se sedmi zdvojenými paprsky.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelLexus IS 220d 220D man – KM CEBIA/MD
Lexus LC 500 3,5 264kW LED 16TKM SPORT+ H
Lexus GS 350 3,5 V6 AWD / servis.kn. /
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Jaká auta budou vozit sportovce na olympiádě v Paříži?
Letošní olympijské a paralympijské hry budou mimo jiné také přehlídkou inovativních a udržitelných způsobů dopravy. Toyo ...
Nový Citroën Berlingo má zpět benzínové a vznětové motory
Nový Citroën Berlingo je již k objednání v České republice, a to se spalovacím i elektrickým motorem. Mezi dostupné moto ...
Cenově dostupný elektromobil od Škody? Již brzy realita díky modelu Epiq
Designově zajímavý elektromobil bude stát něco málo přes 600 tisíc korun. ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Peugeot 308
Rok výroby 2024
Mercedes-Benz Třídy S
Rok výroby 2017
Nissan Navara
Rok výroby 2018
Volkswagen Golf
Rok výroby 2017