Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení

vloženo

Automobilka Lexus zvýšila jízdní stabilitu i úroveň pohodlí svého prémiového sportovního sedanu GS F a sportovního kupé RC F začleněním nejmodernějšího systému AVS (adaptivní variabilní odpružení) nastavitelného řidičem. Systém AVS elektronicky sleduje a upravuje tlumicí sílu na všech čtyřech kolech současně, přičemž vychází z aktuálních podmínek povrchu vozovky a předvoleb řidiče.

Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení

Lexus AVS s využitím řady různých senzorů (boční zrychlení, rychlost stáčení, rychlost jízdy) zlepšuje jízdní pohodlí a podporuje jízdní stabilitu, zejména pak na nekvalitních cestách. Současně dokáže zajistit vyšší jízdní stabilitu při průjezdu zatáčkou.


Nejnovější verze AVS nabízí celkem 30 úrovní tlumicí síly (dříve 9) s automatickým přepínáním dle aktuální situace s cílem zajistit přesnou regulaci podvozku na jakémkoli povrchu vozovky. Při průjezdu zatáčkami se tlumicí síla zvyšuje v reakci na pokyny od volantu, rychlost stáčení a polohu karoserie vozidla, což je zárukou mimořádně dobré ovladatelnosti a nižších náklonů karoserie v zatáčkách, stejně tak jako hladké a pohodlné jízdy.

Na hrubém povrchu pak systém AVS omezuje tlumicí síly pro lepší pohlcování vibrací v zájmu vysoké úrovně pohodlí. Kompletní paket AVS nabízí sedm různých strategií řízení tlumicí síly, včetně regulace zanořování a regulace záklonu vozidla.

Systém Lexus AVS ve spolupráci s nejrůznějšími bezpečnostními systémy vozidla dbá na ideální postavení celého automobilu vůči vozovce, čímž napomáhá potlačovat náklon karoserie při intenzivním brzdění nebo prudké akceleraci.

Lexus ještě doplnil rozšířené funkce systému AVS o propojení s bezpečnostní technologií integrovaného řízení dynamiky vozidla (VDIM) a systémem Drive Mode Select. Tento systém v režimech ECO, NORMAL a SPORT S upřednostňuje jízdní pohodlí a současně přispívá k vyšší stabilitě jízdy v závislosti na chování řidiče a aktuálním stavu vozovky. V režimu SPORT S+ se regulace tlumicích sil zaměřuje především na stabilitu jízdy. Režim SPORT S+ kromě toho automaticky přepíná hnací ústrojí vozidla, elektrický posilovač řízení i stabilizační systém VDIM do režimu Sport.
 
Navolení režimu AVS Sports se nyní zobrazuje v upravené grafice displeje u obou modelů.

Modely Lexus GS F a RC F používají tentýž prémiový pohon, tj. atmosférický agregát 5,0 litru V8 o výkonu 351 kW / 477 k, přenášený na kola prostřednictvím osmistupňové převodovky s přímým řazením Sports Direct Shift.

Kromě podvozkové modernizace modelů GS F a RC F představil Lexus také nový šedý odstín karoserie pro GS F i nový černý lak pro RC F. Toto kupé rovněž používá nová litá kola se sedmi zdvojenými paprsky.


Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Elantra první generace potěší nabídkou místa pro posádky, ale i zavazadla a velice komfortním podvozkem. Ten na českých nekvalitních silnicích skutečně oceníte. Obecně jde ale o vůz určený pro nenáročné..

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Nissan Qashqai se na našem trhu coby kompaktní SUV/crossover etabloval velmi dobře. V loňském roce představený motor mu..

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Přestože se model 2008 se lvem ve znaku prodává stále skvěle, francouzská automobilka představila po šesti letech na..

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům..

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

Test: BMW 540i xDrive Touring - na SUV zapomeňte a dejte přednost kombi

U roztočené modrobílé vrtule už nějakou dobu nedostanete to, co bývalo zvykem. Příkladem může být verze 530i, která..