Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák

vloženo

Americká studie J. D. Power 2017 se zabývá každoročně spokojeností zákazníků se svými plechovými miláčky. Studie se zaměřuje na problémy s obsluhou a službami autorizovaných prodejců i servisů. U modelů Lexus a Porsche bylo zaznamenáno za sledovaný rok 110 problémů na 100 aut, kdežto u Fiatu to bylo 298 problémů. Největšího meziročního zlepšení dosáhly vozy Hyundai.

Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák

J. D. Power se zaměřuje na spokojenost zákazníků, kteří vlastní 1 až 5 let starý automobil, přičemž se zaměřuje provozní spolehlivost automobilů. Pro letošní rok byly monitorovány problémy aut modelového roku 2014 za posledních 12 měsíců na poměrně velkém vzorku 35 186 dotazovaných.


Nejlépe dopadly značky Lexus a Porsche se shodným počtem 110 problémů na 100 aut, které následuje Toyota (123 problémů na vzorek 100 vozidel), Buick (126), Mercedes-Benz (131), Hyundai (133), BMW (139, Chevrolet (142), Honda (143), Jaguar (144), KIA (148), Lincoln a MINI (150), GMC (151), Cadillac (152), Audi (153), Volvo (154), Chrysler (159), Subaru (164), Volkswagen (164), Mazda (166), Acura (167), Nissan (170), Land Rover (178), Mitsubishi (182), Ford a RAM (183), Dodge (187), Infinity (203), Jeep (209), Fiat (298).

Podle studie průměrný počet problémů se každý rok zhoršuje. V roce 2015 činil průměr 147 problémů na 100 aut, v roce 2016 už 152 problémů a letos 156 problémů na 100 aut. Nejčastěji (v 22%) si zákazníci v loňském roce stěžovali na problémy s komunikačním rozhraním automobilů, audiosystémů a navigací (problémy s konektivitou, systémem Bluetooth, nefunkční hlasové ovládání nebo problémy s navigací). Daleko častěji se objevovaly problémy s akumulátory, na ty si stěžovalo meziročně o 44 % více majitelů automobilů.


Petr Šikl

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy