Létající kolo již brzy realitou

vloženo

Tři české firmy uskuteční díky 3D technologii sen Jana Tleskače. V Praze tento týden byl představen 3D prototyp létajícího kola, přičemž již v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se návštěvníkům ukáže fyzický prototyp, který se poprvé vznese.

Létající kolo již brzy realitou Létající kolo již brzy realitou

Virtuální prototyp létajícího kola F-Bike byl navrhnut pomocí softwarového řešení V6 PLM Express od společnosti Dassault Systèmes. Fyzický prototyp „cyklistického vznášedla“ představí jeho autoři v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, kde by se měl stroj také vznést. „Uskutečnění projektu létajícího kola není jen splněním našich klukovských snů. Pro naši společnost je to zároveň dárek k jejím dvacátým narozeninám, který názorně ukazuje obrovské možnosti, jež průmyslu nabízejí dnešní vyspělé softwarové nástroje,“ uvedl Aleš Kobylík, člen řídícího výboru projektu a ředitel společnosti Technodat.


Flying Bike by měl mít všechny vlastnosti běžného jízdního kola – měl by být schopen dostat se po vlastní ose a poháněn jezdcem na místo vhodné pro vzlet – zároveň ale bude schopný krátkého koordinovaného letu. Po zvážení různých variant nakonec řešitelé projektu zvolili princip multicopteru. Hlavní síla potřebná pro vzlet kola tak nebude pocházet od vztlaku na křídlech, jako u klasického letadla, ale od statického tahu šesti horizontálních vrtulí.

Základní parametry létajícího kola:
• celkový výkon: 47 kW
• pohon: 4× hlavní motor 10 kW, umístění v protiběžných párech vrtulí vpředu a vzadu v podélné ose; 2× stabilizační motor 3,5 kW, umístění na otočných konzolách po stranách kola
• vrtule: hlavní vrtule pro statický tah, průměr 1 300 mm, max. otáčky 2 500/min, stabilizační vrtule průměr 650 mm, kolem vrtulí kompozitové ochranné rámy
• Zdroj energie: sada Li-Pol akumulátorů o celkové kapacitě 50 Ah (14s 10p)
• rám kola: svařovaný díl z lehké slitiny (dural)
• komponenty kola: standardně nakupované
• rozměry: cca 3 500 mm (délka) × 2500 mm (šířka) × 1200 mm (výška)
• hmotnost: 85 kg bez pilota
• max. vzletová hmotnost: 170 kg
• předpokládaná doba letu: 3-5 min
• předpokládaná doba jízdy: 30-50 min
• max. rychlost jízdy: omezena na 50 km/h

Grayling, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport