Létající kolo již brzy realitou

vloženo

Tři české firmy uskuteční díky 3D technologii sen Jana Tleskače. V Praze tento týden byl představen 3D prototyp létajícího kola, přičemž již v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se návštěvníkům ukáže fyzický prototyp, který se poprvé vznese.

Létající kolo již brzy realitou Létající kolo již brzy realitou

Virtuální prototyp létajícího kola F-Bike byl navrhnut pomocí softwarového řešení V6 PLM Express od společnosti Dassault Systèmes. Fyzický prototyp „cyklistického vznášedla“ představí jeho autoři v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, kde by se měl stroj také vznést. „Uskutečnění projektu létajícího kola není jen splněním našich klukovských snů. Pro naši společnost je to zároveň dárek k jejím dvacátým narozeninám, který názorně ukazuje obrovské možnosti, jež průmyslu nabízejí dnešní vyspělé softwarové nástroje,“ uvedl Aleš Kobylík, člen řídícího výboru projektu a ředitel společnosti Technodat.


Flying Bike by měl mít všechny vlastnosti běžného jízdního kola – měl by být schopen dostat se po vlastní ose a poháněn jezdcem na místo vhodné pro vzlet – zároveň ale bude schopný krátkého koordinovaného letu. Po zvážení různých variant nakonec řešitelé projektu zvolili princip multicopteru. Hlavní síla potřebná pro vzlet kola tak nebude pocházet od vztlaku na křídlech, jako u klasického letadla, ale od statického tahu šesti horizontálních vrtulí.

Základní parametry létajícího kola:
• celkový výkon: 47 kW
• pohon: 4× hlavní motor 10 kW, umístění v protiběžných párech vrtulí vpředu a vzadu v podélné ose; 2× stabilizační motor 3,5 kW, umístění na otočných konzolách po stranách kola
• vrtule: hlavní vrtule pro statický tah, průměr 1 300 mm, max. otáčky 2 500/min, stabilizační vrtule průměr 650 mm, kolem vrtulí kompozitové ochranné rámy
• Zdroj energie: sada Li-Pol akumulátorů o celkové kapacitě 50 Ah (14s 10p)
• rám kola: svařovaný díl z lehké slitiny (dural)
• komponenty kola: standardně nakupované
• rozměry: cca 3 500 mm (délka) × 2500 mm (šířka) × 1200 mm (výška)
• hmotnost: 85 kg bez pilota
• max. vzletová hmotnost: 170 kg
• předpokládaná doba letu: 3-5 min
• předpokládaná doba jízdy: 30-50 min
• max. rychlost jízdy: omezena na 50 km/h

Grayling, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech