Létající kolo již brzy realitou

vloženo

Tři české firmy uskuteční díky 3D technologii sen Jana Tleskače. V Praze tento týden byl představen 3D prototyp létajícího kola, přičemž již v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se návštěvníkům ukáže fyzický prototyp, který se poprvé vznese.

Létající kolo již brzy realitou Létající kolo již brzy realitou

Virtuální prototyp létajícího kola F-Bike byl navrhnut pomocí softwarového řešení V6 PLM Express od společnosti Dassault Systèmes. Fyzický prototyp „cyklistického vznášedla“ představí jeho autoři v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, kde by se měl stroj také vznést. „Uskutečnění projektu létajícího kola není jen splněním našich klukovských snů. Pro naši společnost je to zároveň dárek k jejím dvacátým narozeninám, který názorně ukazuje obrovské možnosti, jež průmyslu nabízejí dnešní vyspělé softwarové nástroje,“ uvedl Aleš Kobylík, člen řídícího výboru projektu a ředitel společnosti Technodat.


Flying Bike by měl mít všechny vlastnosti běžného jízdního kola – měl by být schopen dostat se po vlastní ose a poháněn jezdcem na místo vhodné pro vzlet – zároveň ale bude schopný krátkého koordinovaného letu. Po zvážení různých variant nakonec řešitelé projektu zvolili princip multicopteru. Hlavní síla potřebná pro vzlet kola tak nebude pocházet od vztlaku na křídlech, jako u klasického letadla, ale od statického tahu šesti horizontálních vrtulí.

Základní parametry létajícího kola:
• celkový výkon: 47 kW
• pohon: 4× hlavní motor 10 kW, umístění v protiběžných párech vrtulí vpředu a vzadu v podélné ose; 2× stabilizační motor 3,5 kW, umístění na otočných konzolách po stranách kola
• vrtule: hlavní vrtule pro statický tah, průměr 1 300 mm, max. otáčky 2 500/min, stabilizační vrtule průměr 650 mm, kolem vrtulí kompozitové ochranné rámy
• Zdroj energie: sada Li-Pol akumulátorů o celkové kapacitě 50 Ah (14s 10p)
• rám kola: svařovaný díl z lehké slitiny (dural)
• komponenty kola: standardně nakupované
• rozměry: cca 3 500 mm (délka) × 2500 mm (šířka) × 1200 mm (výška)
• hmotnost: 85 kg bez pilota
• max. vzletová hmotnost: 170 kg
• předpokládaná doba letu: 3-5 min
• předpokládaná doba jízdy: 30-50 min
• max. rychlost jízdy: omezena na 50 km/h

Grayling, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte