Létající kolo již brzy realitou

vloženo

Tři české firmy uskuteční díky 3D technologii sen Jana Tleskače. V Praze tento týden byl představen 3D prototyp létajícího kola, přičemž již v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se návštěvníkům ukáže fyzický prototyp, který se poprvé vznese.

Létající kolo již brzy realitou Létající kolo již brzy realitou

Virtuální prototyp létajícího kola F-Bike byl navrhnut pomocí softwarového řešení V6 PLM Express od společnosti Dassault Systèmes. Fyzický prototyp „cyklistického vznášedla“ představí jeho autoři v září na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně, kde by se měl stroj také vznést. „Uskutečnění projektu létajícího kola není jen splněním našich klukovských snů. Pro naši společnost je to zároveň dárek k jejím dvacátým narozeninám, který názorně ukazuje obrovské možnosti, jež průmyslu nabízejí dnešní vyspělé softwarové nástroje,“ uvedl Aleš Kobylík, člen řídícího výboru projektu a ředitel společnosti Technodat.


Flying Bike by měl mít všechny vlastnosti běžného jízdního kola – měl by být schopen dostat se po vlastní ose a poháněn jezdcem na místo vhodné pro vzlet – zároveň ale bude schopný krátkého koordinovaného letu. Po zvážení různých variant nakonec řešitelé projektu zvolili princip multicopteru. Hlavní síla potřebná pro vzlet kola tak nebude pocházet od vztlaku na křídlech, jako u klasického letadla, ale od statického tahu šesti horizontálních vrtulí.

Základní parametry létajícího kola:
• celkový výkon: 47 kW
• pohon: 4× hlavní motor 10 kW, umístění v protiběžných párech vrtulí vpředu a vzadu v podélné ose; 2× stabilizační motor 3,5 kW, umístění na otočných konzolách po stranách kola
• vrtule: hlavní vrtule pro statický tah, průměr 1 300 mm, max. otáčky 2 500/min, stabilizační vrtule průměr 650 mm, kolem vrtulí kompozitové ochranné rámy
• Zdroj energie: sada Li-Pol akumulátorů o celkové kapacitě 50 Ah (14s 10p)
• rám kola: svařovaný díl z lehké slitiny (dural)
• komponenty kola: standardně nakupované
• rozměry: cca 3 500 mm (délka) × 2500 mm (šířka) × 1200 mm (výška)
• hmotnost: 85 kg bez pilota
• max. vzletová hmotnost: 170 kg
• předpokládaná doba letu: 3-5 min
• předpokládaná doba jízdy: 30-50 min
• max. rychlost jízdy: omezena na 50 km/h

Grayling, ps

Fotografie k článku

Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou Fotografie k článku Létající kolo již brzy realitou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!