León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem

vloženo

SEAT zahajuje druhou polovinu roku se stejnou razancí s jakou končila ta první - pokračuje uvádění novinek v rychlém sledu, což dělá z modelové palety španělské značky tu nejmladší a nejsvěžejší na trhu.

León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem Na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná od 17. do 27. září 2009, představí SEAT nový León CUPRA R. Nejsportovnější a nejvýkonnější sériově vyráběný model v historii firmy je vybavený motorem 2.0 TSI s 265 k pod kapotou a dlouhým seznamem exkluzivních prvků interiéru a exteriéru, které novému vrcholu řady Léon dodávají unikátní vzhled a dokonale dotvářejí jeho charakter.

Špičková technika a špičkový výkon pro vysoké rychlosti
Nová CUPRA R píše zvláštní kapitolu v historii značky SEAT. S motorem o výkonu 265 koní jde o nejvýkonnější sériově vyráběný model v její historii, který současně dosahuje výkonu úspěšného závodního speciálu SEAT León TDI, jenž reprezentuje SEAT v šampionátu WTCC. Tyto vlastnosti říkají mnohé o mimořádných výkonech nového vozu.

Středem zájmu u nového Leónu CUPRA R je motor 2.0 TSI s přímým vstřikováním paliva. Jeho hlavními charakteristikami je fantastický maximální výkon, vysoký kroutící moment a excelentní pružnost. Nový motor dostal mj. nové vysokotlaké čerpadlo paliva, které přispívá ke splnění vysokých nároků na dodávku paliva a přitom motor jako celek plní přísné emisní standardy EUV.

Nový motor Leonu CUPRA R umožňuje vozu jízdní výkony hodné speciálu WTCC - nejvyšší rychlost činí 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,1 s a kilometr s pevným startem je otázkou 25,4 s. To vše je dosaženo s hnací jednotkou, která v kombinovaném cyklu spotřebuje pouze 8,1 l/100 km.

Vysoká míra exkluzivity nového SEATu je snadno identifikovatelná v interiéru i na exteriéru díky charakteristickému písmenu R, které je umístěno na masce chladiče, pravé spodní části zadních dveří, v pravé výseči přístrojové desky a na dálkovém ovladači centrálního zamykání. Exkluzivní logo CUPRA zdobí přední nárazník vlevo dole, střed víka kufru, volant a opěradla sedadel.

Dalším významným prvkem Léonu CUPRA R podtrhujícím sportovního ducha modelu jsou atraktivní 19palcová kola z lehkých slitin s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami 235/35 R19. Rozměr kol umožnil použití velkoryse dimenzované brzdové soustavy: vpředu jsou 17palcové kotouče 345 x 30 mm a vzadu 16palcové brzdové kotouče 286 x 12 mm.

Interiér láká skořepinovými sedadly čalouněnými šedou alcantarou, připomínajícími tvarem závodní sedadla. Sportovní styling podtrhuje bílé podsvícení přístrojové desky diodami, multifunkční volant obšitý kůží a sportovními hliníkovými pedály. Interiér, kde převládají tmavé odstíny černé barvy, poskytuje tolik pohodlí posádce, kolik se jej očekává od vozu této kategorie. Pohled z místa řidiče je přitom skoro tak působivý jako v kokpitu závodního vozu.

Verze CUPRA R obsahuje bohatou sériovou výbavu. Nechybí ABS + TCS, ESP + EBA, elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu XDS, čelní, boční a hlavové airbagy, možnost vypnout čelní airbag spolujezdce, úchyty dětských sedaček ISOFIX na zadních vnějších sedadlech, varování při ztrátě tlaku v pneumatikách, automatické rozsvěcení světlometů, deštový senzor, zadní parkovací senzory, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, klimatizace Climatronic nebo rádio s CD /MP3 přehrávačem a 8 reproduktory.

Zdroj: seat.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem Fotografie k článku León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má