León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem

vloženo

SEAT zahajuje druhou polovinu roku se stejnou razancí s jakou končila ta první - pokračuje uvádění novinek v rychlém sledu, což dělá z modelové palety španělské značky tu nejmladší a nejsvěžejší na trhu.

León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná od 17. do 27. září 2009, představí SEAT nový León CUPRA R. Nejsportovnější a nejvýkonnější sériově vyráběný model v historii firmy je vybavený motorem 2.0 TSI s 265 k pod kapotou a dlouhým seznamem exkluzivních prvků interiéru a exteriéru, které novému vrcholu řady Léon dodávají unikátní vzhled a dokonale dotvářejí jeho charakter.


Špičková technika a špičkový výkon pro vysoké rychlosti
Nová CUPRA R píše zvláštní kapitolu v historii značky SEAT. S motorem o výkonu 265 koní jde o nejvýkonnější sériově vyráběný model v její historii, který současně dosahuje výkonu úspěšného závodního speciálu SEAT León TDI, jenž reprezentuje SEAT v šampionátu WTCC. Tyto vlastnosti říkají mnohé o mimořádných výkonech nového vozu.

Středem zájmu u nového Leónu CUPRA R je motor 2.0 TSI s přímým vstřikováním paliva. Jeho hlavními charakteristikami je fantastický maximální výkon, vysoký kroutící moment a excelentní pružnost. Nový motor dostal mj. nové vysokotlaké čerpadlo paliva, které přispívá ke splnění vysokých nároků na dodávku paliva a přitom motor jako celek plní přísné emisní standardy EUV.

Nový motor Leonu CUPRA R umožňuje vozu jízdní výkony hodné speciálu WTCC - nejvyšší rychlost činí 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 6,1 s a kilometr s pevným startem je otázkou 25,4 s. To vše je dosaženo s hnací jednotkou, která v kombinovaném cyklu spotřebuje pouze 8,1 l/100 km.

Vysoká míra exkluzivity nového SEATu je snadno identifikovatelná v interiéru i na exteriéru díky charakteristickému písmenu R, které je umístěno na masce chladiče, pravé spodní části zadních dveří, v pravé výseči přístrojové desky a na dálkovém ovladači centrálního zamykání. Exkluzivní logo CUPRA zdobí přední nárazník vlevo dole, střed víka kufru, volant a opěradla sedadel.

Dalším významným prvkem Léonu CUPRA R podtrhujícím sportovního ducha modelu jsou atraktivní 19palcová kola z lehkých slitin s pěti dvojitými paprsky a pneumatikami 235/35 R19. Rozměr kol umožnil použití velkoryse dimenzované brzdové soustavy: vpředu jsou 17palcové kotouče 345 x 30 mm a vzadu 16palcové brzdové kotouče 286 x 12 mm.

Interiér láká skořepinovými sedadly čalouněnými šedou alcantarou, připomínajícími tvarem závodní sedadla. Sportovní styling podtrhuje bílé podsvícení přístrojové desky diodami, multifunkční volant obšitý kůží a sportovními hliníkovými pedály. Interiér, kde převládají tmavé odstíny černé barvy, poskytuje tolik pohodlí posádce, kolik se jej očekává od vozu této kategorie. Pohled z místa řidiče je přitom skoro tak působivý jako v kokpitu závodního vozu.

Verze CUPRA R obsahuje bohatou sériovou výbavu. Nechybí ABS + TCS, ESP + EBA, elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu XDS, čelní, boční a hlavové airbagy, možnost vypnout čelní airbag spolujezdce, úchyty dětských sedaček ISOFIX na zadních vnějších sedadlech, varování při ztrátě tlaku v pneumatikách, automatické rozsvěcení světlometů, deštový senzor, zadní parkovací senzory, palubní počítač, tempomat, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel, klimatizace Climatronic nebo rádio s CD /MP3 přehrávačem a 8 reproduktory.

Zdroj: seat.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Seat

Fotografie k článku

Fotografie k článku León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem Fotografie k článku León CUPRA R – závodník s temperamentním srdcem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid