Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let

vloženo

Před čtyřiceti lety po celozávodní dovolené zahájila Škoda Auto, tehdy Automobilové závody, národní podnik, výrobu oblíbeného sportovního kupé Škoda 110 R

Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let Vůz navrhli a do výroby prosadili zaměstnanci pobočného závodu v Kvasinách, který se po spojení
s mladoboleslavskou Škodou zabýval výrobou menší série užitkových a sportovních vozů, včetně oblíbeného kabrioletu Felicia.

Škoda 110 R Coupé vycházela z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi
po celozávodní dovolené o rok dříve (v r. 1969) jako nástupce modelu 1000/1100 MB. V listopadu roku 1967 byla koncepce nového kupé vedením automobilky schválena. První prototyp byl postaven 31.3.1968 a veřejnosti byl vůz představen na brněnském autosalonu v září roku 1970.

Karoserie kupé se splývavou zádí měla uspořádání sedadel 2+2. Jako pravé kupé měla Š 110 R dveře bez rámů oken a aerodynamičtější sklon čelního okna. Proti sedanu Š 110 mělo "eRko" zvýšený výkon
z 39 kW (53 k) na 45,6 kW (62 k).

Z karoserie 110 R Coupe vyšlo několik sportovních speciálů. V roce 1974 to byly tři prototypy
s označením 180 RS a 200 RS. Z nich pak byl odvozen homologovaný úspěšný sortovní vůz 130 RS. Poslední vůz Š 110 R Coupé byl v Kvasinách smontován 30. prosince 1980.


Technické parametry Š 110 R Coupé:
Objem motoru: 1107 ccm
Výkon: 45,6 kW při 5250–5500 ot/min
Max. točivý moment: 86 Nm při 3500 ot/min

Max. rychlost: 145 km/h
Spotřeba paliva: 9 l/100 km

Vyrobeno vozů: cca 57 000

Zdroj: TZ Škoda Auto, foto archiv

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let Fotografie k článku Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let Fotografie k článku Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let Fotografie k článku Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let Fotografie k článku Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let Fotografie k článku Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let Fotografie k článku Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let Fotografie k článku Legendární Škoda 110 R oslavila 40 let
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě