Land Rover přichází s Range Roverem 2006

vloženo

Automobilka Land Rover představila na autoshow v Detroitu novou podobu modelu Range Rover pro rok 2006. Kromě nové tváře a prvků výbavy dostal nejluxusnější Land Rover i nový motor – mechanicky přeplňovaný osmiválec 4,2 l s výkonem 291 kW. „

Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Tento agregát z něj dělá se skoro 400 koňmi jedno z nejsilnějších SUV na světě,“ potvrzuje Michal Janoušek, šéf Land Roveru v České republice. V tuzemsku se nový Range Rover objeví na přelomu května a června 2005. Range Rover je vlajkovou lodí koncernu a patří mezi nejluxusnější vozy 4×4 ve světové automobilové nabídce. Jeho modelový rok 2006 získal novou mřížku, nové nárazníky a světlomety vpředu i vzadu. Změn doznaly i charakteristické boční výdechy motoru. K dispozici jsou nové 18" a 19" palcové ráfky z lehkých slitin, model Supercharged (přeplňovaný agregát) dostává i mřížku chladiče s diamantovým vzorem či 20" palcové ráfky.

Celkově však zůstává design vozu věrný nadčasovým liniím předchůdce z roku 1970, kdy byl Range Rover poprvé představen. Revoluce se odehrála pod kapotou. Vidlicový osmiválec 4,4 l o výkonu 210 kW nahradil zdokonalený nepřeplňovaný agregát s výkonem 225 kW/ 306 k. Land Rover nově vybavil noblesní automobil mechanicky přeplňovaným osmiválcem 4,2 l s dech beroucím výkonem 291 kW/ 396 k a nejvyšší kroutícím momentem 560 Nm (detaily na konci zprávy). Oblíbený šestiválcový turbodiesel zůstal beze změn. Dojem z výkonů podtrhuje nová 6rychlostní automatická převodovka ZF s možností manuálního řazení. Range Rover je zároveň nejtišší v historii, hluk v kabině je redukován o 50 % díky lepší zvukové izolaci či přednímu laminovanému sklu. Přeplňovaný motor dosahuje o 38 % většího výkonu a o čtvrtinu většího kroutícího momentu, než u obvyklého agregátu V8. Vůz zrychluje z 0 na 100 km/h o pětinu rychleji než obvyklý osmiválec. „Land Rover stále určuje tempo světového vývoje v oblasti všestranných automobilů, tedy v segmentu off-road/SUV,“ říká Michal Janoušek, výkonný ředitel A.M.T. Group, generálního importéra vozů Land Rover v ČR. Na špici zůstává Range Rover i technologicky. Pouze konečky prstů potřebuje řidič na svém velitelském místě k ovládání dotykové obrazovky. Jen hlas stačí k obsluze klíčových funkcí pro navigaci, poslech a telefonování. Velký displej zobrazuje v reálném čase všechny důležité systémy vozidla, polohu a prokluz jednotlivých kol při jízdě na silnici i v terénu. Speciální systém kontroluje tlak v pneumatikách, kamera hlídá prostor za vozem při couvání, adaptivní světlomety vrhají paprsky světla na silnici podle směru a rychlosti jízdy.

K superluxusnímu Range Roveru se připojuje rovněž nedávno představený Range Rover Sport, který poprvé rozšířil modelovou nabídku Land Roveru na pět modelů. „Oba modely se skvěle doplňují. Range Rover 06 je naše luxusní SUV. Range Rover Sport patří mezi SUV s vysokým výkonem, zaměřeným na sportovní jízdu i na delší vzdálenosti, tzv. sport tourer,“ vysvětluje Matthew Taylor, generální ředitel světového Land Roveru. Více k motorům: Oba nové agregáty jsou vyrobeny z odlehčeného materiálu a využívají moderní systémy řízení otáček motoru prostřednictvím ovládání polohy škrtící klapy „drive-by-wire“ a také variabilního fázování vačkového hřídele (u nepřeplňovaných motorů). Jsou vybaveny nepřetržitým řízením motoru pro podávání optimálního výkonu, úspory paliva a nízkých emisí. Motory z Jaguaru byly dále u Land Roveru přepracovány, aby poskytovaly vyšší kroutící moment v nízkých otáčkách a pracovaly i v těch nejextrémnějších úhlech při náklonu auta v terénu. Mají vylepšenou ochranu proti prachu a kamenům či lepší vodotěsnost při brodění.

(red)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Renault Alpine A110 1.8 Turbo uprostřed a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci