Land Rover přichází s Range Roverem 2006

vloženo

Automobilka Land Rover představila na autoshow v Detroitu novou podobu modelu Range Rover pro rok 2006. Kromě nové tváře a prvků výbavy dostal nejluxusnější Land Rover i nový motor – mechanicky přeplňovaný osmiválec 4,2 l s výkonem 291 kW. „

Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Land Rover přichází s Range Roverem 2006

Tento agregát z něj dělá se skoro 400 koňmi jedno z nejsilnějších SUV na světě,“ potvrzuje Michal Janoušek, šéf Land Roveru v České republice. V tuzemsku se nový Range Rover objeví na přelomu května a června 2005. Range Rover je vlajkovou lodí koncernu a patří mezi nejluxusnější vozy 4×4 ve světové automobilové nabídce. Jeho modelový rok 2006 získal novou mřížku, nové nárazníky a světlomety vpředu i vzadu. Změn doznaly i charakteristické boční výdechy motoru. K dispozici jsou nové 18" a 19" palcové ráfky z lehkých slitin, model Supercharged (přeplňovaný agregát) dostává i mřížku chladiče s diamantovým vzorem či 20" palcové ráfky.


Celkově však zůstává design vozu věrný nadčasovým liniím předchůdce z roku 1970, kdy byl Range Rover poprvé představen. Revoluce se odehrála pod kapotou. Vidlicový osmiválec 4,4 l o výkonu 210 kW nahradil zdokonalený nepřeplňovaný agregát s výkonem 225 kW/ 306 k. Land Rover nově vybavil noblesní automobil mechanicky přeplňovaným osmiválcem 4,2 l s dech beroucím výkonem 291 kW/ 396 k a nejvyšší kroutícím momentem 560 Nm (detaily na konci zprávy). Oblíbený šestiválcový turbodiesel zůstal beze změn. Dojem z výkonů podtrhuje nová 6rychlostní automatická převodovka ZF s možností manuálního řazení. Range Rover je zároveň nejtišší v historii, hluk v kabině je redukován o 50 % díky lepší zvukové izolaci či přednímu laminovanému sklu. Přeplňovaný motor dosahuje o 38 % většího výkonu a o čtvrtinu většího kroutícího momentu, než u obvyklého agregátu V8. Vůz zrychluje z 0 na 100 km/h o pětinu rychleji než obvyklý osmiválec. „Land Rover stále určuje tempo světového vývoje v oblasti všestranných automobilů, tedy v segmentu off-road/SUV,“ říká Michal Janoušek, výkonný ředitel A.M.T. Group, generálního importéra vozů Land Rover v ČR. Na špici zůstává Range Rover i technologicky. Pouze konečky prstů potřebuje řidič na svém velitelském místě k ovládání dotykové obrazovky. Jen hlas stačí k obsluze klíčových funkcí pro navigaci, poslech a telefonování. Velký displej zobrazuje v reálném čase všechny důležité systémy vozidla, polohu a prokluz jednotlivých kol při jízdě na silnici i v terénu. Speciální systém kontroluje tlak v pneumatikách, kamera hlídá prostor za vozem při couvání, adaptivní světlomety vrhají paprsky světla na silnici podle směru a rychlosti jízdy.

K superluxusnímu Range Roveru se připojuje rovněž nedávno představený Range Rover Sport, který poprvé rozšířil modelovou nabídku Land Roveru na pět modelů. „Oba modely se skvěle doplňují. Range Rover 06 je naše luxusní SUV. Range Rover Sport patří mezi SUV s vysokým výkonem, zaměřeným na sportovní jízdu i na delší vzdálenosti, tzv. sport tourer,“ vysvětluje Matthew Taylor, generální ředitel světového Land Roveru. Více k motorům: Oba nové agregáty jsou vyrobeny z odlehčeného materiálu a využívají moderní systémy řízení otáček motoru prostřednictvím ovládání polohy škrtící klapy „drive-by-wire“ a také variabilního fázování vačkového hřídele (u nepřeplňovaných motorů). Jsou vybaveny nepřetržitým řízením motoru pro podávání optimálního výkonu, úspory paliva a nízkých emisí. Motory z Jaguaru byly dále u Land Roveru přepracovány, aby poskytovaly vyšší kroutící moment v nízkých otáčkách a pracovaly i v těch nejextrémnějších úhlech při náklonu auta v terénu. Mají vylepšenou ochranu proti prachu a kamenům či lepší vodotěsnost při brodění.

(red)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem