Land Rover přichází s Range Roverem 2006

vloženo

Automobilka Land Rover představila na autoshow v Detroitu novou podobu modelu Range Rover pro rok 2006. Kromě nové tváře a prvků výbavy dostal nejluxusnější Land Rover i nový motor – mechanicky přeplňovaný osmiválec 4,2 l s výkonem 291 kW. „

Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Tento agregát z něj dělá se skoro 400 koňmi jedno z nejsilnějších SUV na světě,“ potvrzuje Michal Janoušek, šéf Land Roveru v České republice. V tuzemsku se nový Range Rover objeví na přelomu května a června 2005. Range Rover je vlajkovou lodí koncernu a patří mezi nejluxusnější vozy 4×4 ve světové automobilové nabídce. Jeho modelový rok 2006 získal novou mřížku, nové nárazníky a světlomety vpředu i vzadu. Změn doznaly i charakteristické boční výdechy motoru. K dispozici jsou nové 18" a 19" palcové ráfky z lehkých slitin, model Supercharged (přeplňovaný agregát) dostává i mřížku chladiče s diamantovým vzorem či 20" palcové ráfky.

Celkově však zůstává design vozu věrný nadčasovým liniím předchůdce z roku 1970, kdy byl Range Rover poprvé představen. Revoluce se odehrála pod kapotou. Vidlicový osmiválec 4,4 l o výkonu 210 kW nahradil zdokonalený nepřeplňovaný agregát s výkonem 225 kW/ 306 k. Land Rover nově vybavil noblesní automobil mechanicky přeplňovaným osmiválcem 4,2 l s dech beroucím výkonem 291 kW/ 396 k a nejvyšší kroutícím momentem 560 Nm (detaily na konci zprávy). Oblíbený šestiválcový turbodiesel zůstal beze změn. Dojem z výkonů podtrhuje nová 6rychlostní automatická převodovka ZF s možností manuálního řazení. Range Rover je zároveň nejtišší v historii, hluk v kabině je redukován o 50 % díky lepší zvukové izolaci či přednímu laminovanému sklu. Přeplňovaný motor dosahuje o 38 % většího výkonu a o čtvrtinu většího kroutícího momentu, než u obvyklého agregátu V8. Vůz zrychluje z 0 na 100 km/h o pětinu rychleji než obvyklý osmiválec. „Land Rover stále určuje tempo světového vývoje v oblasti všestranných automobilů, tedy v segmentu off-road/SUV,“ říká Michal Janoušek, výkonný ředitel A.M.T. Group, generálního importéra vozů Land Rover v ČR. Na špici zůstává Range Rover i technologicky. Pouze konečky prstů potřebuje řidič na svém velitelském místě k ovládání dotykové obrazovky. Jen hlas stačí k obsluze klíčových funkcí pro navigaci, poslech a telefonování. Velký displej zobrazuje v reálném čase všechny důležité systémy vozidla, polohu a prokluz jednotlivých kol při jízdě na silnici i v terénu. Speciální systém kontroluje tlak v pneumatikách, kamera hlídá prostor za vozem při couvání, adaptivní světlomety vrhají paprsky světla na silnici podle směru a rychlosti jízdy.

K superluxusnímu Range Roveru se připojuje rovněž nedávno představený Range Rover Sport, který poprvé rozšířil modelovou nabídku Land Roveru na pět modelů. „Oba modely se skvěle doplňují. Range Rover 06 je naše luxusní SUV. Range Rover Sport patří mezi SUV s vysokým výkonem, zaměřeným na sportovní jízdu i na delší vzdálenosti, tzv. sport tourer,“ vysvětluje Matthew Taylor, generální ředitel světového Land Roveru. Více k motorům: Oba nové agregáty jsou vyrobeny z odlehčeného materiálu a využívají moderní systémy řízení otáček motoru prostřednictvím ovládání polohy škrtící klapy „drive-by-wire“ a také variabilního fázování vačkového hřídele (u nepřeplňovaných motorů). Jsou vybaveny nepřetržitým řízením motoru pro podávání optimálního výkonu, úspory paliva a nízkých emisí. Motory z Jaguaru byly dále u Land Roveru přepracovány, aby poskytovaly vyšší kroutící moment v nízkých otáčkách a pracovaly i v těch nejextrémnějších úhlech při náklonu auta v terénu. Mají vylepšenou ochranu proti prachu a kamenům či lepší vodotěsnost při brodění.

(red)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006 Fotografie k článku Land Rover přichází s Range Roverem 2006
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě