Land Rover přichází s Discovery 3

vloženo

Ilustrační foto k článku Land Rover přichází s Discovery 3 Land Rover představuje novou tvář populárního modelu Discovery, vozu stále oblíbenější třídy SUV. Novinka se objevuje už ve třetí generaci a naváže na úspěšné předchozí modely, které se prodávají od roku 1989. Největší změnu přináší sofistikovaný elektronický systém Terrain Response, jenž maximálně usnadňuje jízdu terénem. Na českém trhu se Land Rover Discovery 3 objeví letos na podzim. Land Rover Discovery 3 je kompletně inovované SUV (Sport Utility Vehicle) s výrazným a charakteristickým designem. K výhodám nového modelu patří jednoduché ovládání a mimořádný vnitřní prostor, který může poskytnout pohodlí až sedmi dospělým cestujícím. "Discovery 3 je opravdovým Land Roverem a profituje z čistého designu, všestrannosti a skvělého řidičského zážitku. Stejně jako u všech nových Land Roverů i pro novinku platí, že požitkem je nejen jízda na silnici, ale i v terénu, v němž platí za nejlepšího ve své třídě", říká Matthew Taylor, generální ředitel automobilky Land Rover. V novém Discovery se představují nové sofistikované technologie, mezi nimiž nechybí systém Terrain Response. Jde o patent Land Roveru poprvé představený před nedávnem v konceptu Range Stormer. Jak funguje? Zařízení optimalizuje jízdní vlastnosti a komfort, stejně jako maximalizuje trakci. Řidič si jednoduše vybere otočným spínačem na středové konzole jeden z pěti režimů pro jízdu v terénu: buď zvolí univerzální řídící program, nebo program pro kluzké podmínky (známý jako tráva/štěrk/sníh), anebo vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a vyjeté koleje, písek, kamení). Systém Terrain Response po řidičově volbě automaticky zvolí nejvhodnější nastavení moderních řídících prvků vozidla a kontroly trakce - upraví světlou výšku, točivý moment motoru, aktivuje v případě potřeby systém řízení sjezdu prudkých svahů, zapne elektronické řízení trakce a ideálně nastaví převodovku. "Jízda se systémem Terrain Response je srovnatelná se situací, kdy vedle vás sedí odborník, který vám pomáhá dostat z vozu to nejlepší za jakýchkoliv podmínek na silnici nebo v terénu", dodává Taylor. Další inovací ve struktuře vozidla je integrovaný rám karoserie, který dovolil Land Roveru předložit veškerý komfort, rafinovanost a znaky vozidla se samonosnou karoserií při jízdě na silnici, mezitím, co pokračuje v určování standardů chování vozidla při jízdě v terénu. Discovery 3 se může pochlubit adaptabilními světlomety, které se přizpůsobují směru jízdy, a osvětlují tak za každé situace cestu před vozidlem. Dynamika výkonu na silnici Udržení vysokého výkonu a dynamiky i mimo terén je hlavní prioritou Discovery 3. Proto nabízí ve své třídě nejlepší motor o objemu 4,4 litru, který je speciálně vyvinutou verzí benzinového agregátu V8 od značky Jaguar. Změny přinesly nejen zvýšení objemu (ze 4,2 litru), ale i větší točivý moment při nízkých otáčkách a vylepšené utěsnění proti vniknutí prachu nebo vody. Sání je přepracované tak, aby autu umožnilo brodit řeky stejně lehce jako zdolávat dálnice. Motor zároveň spolehlivě běží i při zdolávání ostrých úhlů v terénu. Nejvíce prodávaným motorem v Evropě by měl být, nedávno představená novinka Land Roveru - kultivovaný a flexibilní turbodieselový motor V6 2,7 litru se vstřikováním paliva common rail využívající přeplňování turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Třetí pohonnou jednotkou (jen pro vybrané trhy) je benzínový agregát V6 s objemem 4,0 litru. Všechny tři vysoce výkonné motory jsou nabízeny se stálým pohonem všech kol. Obě benzínové jednotky mají šestistupňovou automatickou převodovkou nabízející program inteligentního řazení. Automatickou převodovku lze pořídit i k dieselovému motoru, ten je standardně dodáván s její šestistupňovou manuální variantou. Ovladatelnost i přesnost při jízdě na silnici je u většiny modelů umocněna plně nezávislým zavěšení všech čtyř kol a vzduchovým pérováním. To umožňuje regulaci výšky podvozku, a usnadňuje tak prostupnost terénem. Mimořádná mnohostrannost Design vozu Discovery 3 koresponduje s jeho technickou vyzrálostí. "Všechno, co vidíte, bylo navrženo z přesného důvodu", řekl ředitel designu značky Land Rover Geoff Upex. "Prioritou bylo poskytnout pasažérům a řidiči skvělé a pohodlné prostředí v kabině s velkým prostorem okolo hlavy. Karoserie disponuje rozsáhlým a důmyslným zasklením, což přináší větší vzdušnost a lepší výhled". A bez pochyb jde stále o Land Rover. "Tohle auto si nesmí nikdo splést s žádným jiným. Jeho nezaměnitelnost měla absolutní prioritu. Říkali jsme si, že musí vypadat "z gruntu" nově, odvážně a přitom charakteristicky", vysvětluje Upex. Unikátní design novinky od Land Roveru provokuje odvahou a nevšední vyzývavostí, použitými geometrickými horizontálními a vertikálním prvky, stupňovitou střechou (zvýšení prostoru nad hlavou), nesouměrnými zadními výklopnými dveřmi (díky nesouměrnosti zadních pátých dveří je usnadněno nakládání jednoduchých nákladů do vozidla při zavřené spodní polovině pátých dveří), použitím nasávacích otvorů jen na jedné straně karoserie (to je vše, co bylo třeba) a rozsáhlými prosklenými plochami. Řidič má požitek ze systému nastavování polohy sedadel, který je pro vozy Land Rover typický. Cestujícím na zadních sedadlech se navíc skýtá skvělý výhled díky sedadlům, která jsou umístěna výše než přední sedadla. Třetí řada sedadel poskytuje dostatečný komfort i dospělým. Velké zadní dveře zaručují snadný přístup ke druhé i třetí řadě sedadel. Důmyslně řešené sezení ještě zvyšuje všestranné využití novinky, včetně možnosti sklopit do roviny zadní sedadla v obou řadách a vytvořit tak obrovský zavazadlový prostor. Novinka Discovery 3 nahrazuje stávající Land Rover Discovery, který je nejlépe prodávaným SUV v mnoha evropských zemích už od svého uvedení na trhu v roce 1989. Nový vůz bude v prodeji na podzim nebo až ke konci roku, v závislosti na trhu. Zdroj: Ogilvy Public Relations, s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing