Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce

vloženo

Po čtyřech letech výroby se Freelander podrobil modernizaci. Její součástí je mírný facelift i drobné změny v interiéru, hlavní slovo však dostal modernizovaný turbodiesel od francouzského PSA. Ten bude k mání hned ve dvou výkonových variantách, z nichž ta slabší bude i v superúsporné verzi s předním pohonem. Modernizovaný Freelander by se měl začít prodávat na podzim

Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Na první pohled lze odhalit nový přední nárazník s rozměrnějším vstupem vzduchu a nové světlomety s čirou optikou a integrovanými mlhovkami, záď pak dostala modifikované zadní svítilny a i víko zavazadelníku je nové. Také detaily, jako například kryty zpětných zrcátek v barvě vozu či nový design litých kol o průměru 18 a 19“, nenápadně přibližují nejmenší Land Rover směrem k dražším modelům této značky. Nabídku obohatí tři nové odstíny bílé, modré a zelené.

Nafta bude asi jedinou možností
Je to skutečně tak. Land Rover u tohoto modelu bude jasně preferovat modernizovaný čtyřválcový turbodiesel 2,2 litru, alternativní benzínový řadový šestiválec 3,2 s výkonem 171 kW pro vrcholný model Freelander I6 bude bohužel v nabídce pouze na trzích, v nichž bude mít šanci na alespoň trochu lukrativní prodeje (např. v USA, Velké Británii, možná i v Německu atd.).

Nafta 2,2 Common Rail, splňující nově emisní normu Euro5, bude k dispozici ve dvou verzích- se 110 a 140 kW, obě budou disponovat novými turbodmychadly VGT a nachlup stejným točivým momentem 420 N.m. (při blíže neurčených otáčkách).

Slabší variantu pro model 2,2 TD4 lze kombinovat s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou, v případě první varianty pak se standardně dodávaným systémem Start/Stop (k automatu se zatím dodávat nebude).
Výkonnější verze pro model 2,2 SD4 se bude kombinovat výhradně s automatikou. Těch 30 kW výkonu navíc je pořádně znát i na zrychlení z 0 na 100 km/h, které je proti „automatické“ TD4 lepší o 2,5 sekundy. Přitom kombinovaná spotřeba je vyšší jen o 0,4 litru.
Motoristé, kteří s obavou o životnost systému Common Rail sledují neustálý nárůst biosložek v motorové naftě, mohou zůstat v případě nového Freelanderu klidní: dle konstruktérů nyní turbodiesel bez obav snese dvojnásobek dosavadního přípustného poměru- nyní tedy až 10% methylesteru řepkového oleje v celkovém objemu.

Přijde i model s pohonem předních kol
Počátkem příštího roku se verze se 110 kW objeví i ve verzi s pohonem pouze předních kol. Ta se bude jmenovat eD4 a jako správný „zelený“ základ bude k dispozici výhradně s manuálním řazením a Start/Stop systémem.

Smyslem eD4 je dostat cenu i spotřebu Freelanderu ještě níže než dosud, ostatně s kombinovanou spotřebou 5,9 litru nafty na 100 km a emisemi CO2 158g/km bude patřit ke špičce kategorie SUV. Rozšíření nabídky o model s pohonem jedné nápravy má Land Rover dobře promyslel: na základě vlastního výzkumu udává, že téměř čtvrtina celosvětově prodaných SUV si vystačí právě jen s pohonem 4x2 a tato tendence se má v budoucnu ještě prohlubovat.


Nejdůležitější údaje:
2,2 eD4 (jen přední pohon): 2179 ccm, 110 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. man., ? km/h, 0-100 km/h za ? s., spotřeba 5,9 l/100 km

2,2 TD4: 2179 ccm, 110 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. man (6st. Aut.)., 181 km/h, 0-100 km/h za 11,7 (11,2) s., spotřeba 6,6 l/100 km

2,2 SD4: 2179 ccm, 140 kW při ?/min., 420 N.m. při ?/min., převodovka 6st. Aut., 189 km/h, 0-100 km/h za 8,7 s., spotřeba 7,0 l/100 km

3,2 I6 (pouze vybrané trhy): 3192 ccm, 171 kW při 6300/min., 317 N.m. při 3200/min., převodovka 6st. Aut., 200 km/h, 0-100 za 8,4 s., spotřeba 10,7 l/100 km.

Marek Oborník, foto Land Rover

Fotografie k článku

Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce Fotografie k článku Land Rover Freelander 2: modernizace a nové verze v nabídce
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq