Land Rover doplnil Discovery 3 o model TDV6

vloženo

Ilustrační foto k článku Land Rover doplnil Discovery 3 o model TDV6 Návštěvníci nedávno skončené Sunday Times Motor Show v britském Birminghamu byli svědky premiéry modelu Land Rover Discovery 3 s označením TDV6. Model osazený špičkovým dieselovým agregátem 2,7 litru s přímým vstřikováním se chystá změnit trh, kterému vozy této značky kralují. Na "domácí" výstavě automobilky byl představen rovněž Freelander rally v limitované sérii. Úplně nový Discovery 3 TDV6 tak doplňuje skupinu benzínových V8 automobilů představených již dříve v New Yorku. "Nový Land Rover Discovery 3 je auto 21. století. Jeho moderní, odvážný design plný špičkových technologií přináší nejširší možnosti ve své třídě," prohlásil o novém voze generální ředitel společnosti Land Rover Matthew Taylor. "S novým motorem, který si již vydobyl uznání ve vozech Jaguar, získal model Discovery 3 mimořádnou sílu a citlivost. Naši zákazníci se mohou na nový vůz těšit ve druhé polovině tohoto roku." Předpokládá se, že v Evropě i ve Velké Británii bude největší zájem o verzi s vznětovým pohonem 2,7 litru s přímým vstřikováním, jehož výkon dosahuje 140 kW (190 koní). Spolu s kroutícím momentem 440 Nm při méně než 1900 otáčkách za minutu to zaručuje vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Čtyřiadvacetiventilový motor obsahuje nejmodernější technologické prvky, jako je například vysokotlaké vstřikování se sběrnou lištou, rychločinné elektronické vstřikovací ventily a turbodmychadlo s nastavitelnou tryskou. Olejová vana, konstruovaná speciálně pro mimořádné nároky Land Roveru, je připravena i na extrémní úhly a přední těsnění klikové hřídele je upraveno proti průniku vody, bláta a dalších nečistot při jízdě v terénu a při průjezdu hlubší vodou. Dalším prvkem, kterým se turbodiesel TDV6 může pochlubit, je hliníkový žebřinový rám na spodní straně klikové skříně, který výrazně zvyšuje tuhost podvozku. Nový model bude možné zakoupit ve výkonnější variantě s celohliníkovým benzinovým motorem V8 o obsahu 4,4 litru a výkonu 220 kW (295 koní) s kroutivým momentem 425 Nm. Agregát je dále vybaven měnitelným pohonem vačkového hřídele, díky čemuž je schopen okamžitě reagovat na řidičovy povely. Maximální úsporu paliva zajišťují palivové vstřikovací trysky s více otvory a využití 32 ventilů. Výkon motoru se přenáší přes manuální nebo automatickou šestirychlostní převodovku ZF. Automatická převodovka patří do standardní výbavy verze s benzinovým osmiválcem. Dvourychlostní rozdělovací převodovka s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem rozvádí pohon mezi přední a zadní nápravu. Stejnou jednotku lze na přání zákazníka namontovat i na přední nápravu, čímž se dosáhne maximálního využití tažné síly v terénu. U modelu Discovery 3 je použita nová konstrukce karosérie Integrated Body-Frame, která na silnici zajišťuje pohodlí, klidnou jízdu a chování samonosné karosérie, zatímco v terénu dosahuje mimořádných vlastností. Zcela nezávislé pérování spočívající na pneumatických pružinách zajišťuje přesnou jízdu na silnici a vysokou spolehlivost v terénu. Brzdová soustava využívá velkoprůměrové kotoučové brzdy zajišťující maximální brzdnou sílu. Model TDV6 se může pochlubit kotouči 317 mm na přední nápravě a 325 mm na zadní nápravě, V8 má na přední nápravě 337 mm a na zadní 350 mm. Nový model je vybaven celou řadou ovládacích systémů včetně regulace jízdní stability, elektronického řízení prokluzu (ETC) či špičkového systému řízeného sjíždění svahů (HDC), zajišťujících zvládnutí každé situace na silnici i v terénu. Generální ředitel společnosti Land Rover, Matthew Taylor, o novém vozu prohlásil: "Je to Land Rover jak má být, vůz, které si na nic nehraje, jak potvrzuje jeho čistý design, univerzálnost a mimořádné jízdní vlastnosti. Jako všechny nové Land Rovery je perfektní na silnici a patří mezi špičku v terénu. Discovery 3 posílí pozici naší značky v sektoru trhu, který vznikl díky původnímu konceptu Discovery. Robustní a výrazný vzhled, doprovázený novými funkcemi a výběrem výkonných motorů, nabídne nezapomenutelné zážitky z jízdy na silnici i mimo ni." Zdroj: A.M.T. Group, s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč