Land Rover doplnil Discovery 3 o model TDV6

vloženo

Ilustrační foto k článku Land Rover doplnil Discovery 3 o model TDV6 Návštěvníci nedávno skončené Sunday Times Motor Show v britském Birminghamu byli svědky premiéry modelu Land Rover Discovery 3 s označením TDV6. Model osazený špičkovým dieselovým agregátem 2,7 litru s přímým vstřikováním se chystá změnit trh, kterému vozy této značky kralují. Na "domácí" výstavě automobilky byl představen rovněž Freelander rally v limitované sérii. Úplně nový Discovery 3 TDV6 tak doplňuje skupinu benzínových V8 automobilů představených již dříve v New Yorku. "Nový Land Rover Discovery 3 je auto 21. století. Jeho moderní, odvážný design plný špičkových technologií přináší nejširší možnosti ve své třídě," prohlásil o novém voze generální ředitel společnosti Land Rover Matthew Taylor. "S novým motorem, který si již vydobyl uznání ve vozech Jaguar, získal model Discovery 3 mimořádnou sílu a citlivost. Naši zákazníci se mohou na nový vůz těšit ve druhé polovině tohoto roku." Předpokládá se, že v Evropě i ve Velké Británii bude největší zájem o verzi s vznětovým pohonem 2,7 litru s přímým vstřikováním, jehož výkon dosahuje 140 kW (190 koní). Spolu s kroutícím momentem 440 Nm při méně než 1900 otáčkách za minutu to zaručuje vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Čtyřiadvacetiventilový motor obsahuje nejmodernější technologické prvky, jako je například vysokotlaké vstřikování se sběrnou lištou, rychločinné elektronické vstřikovací ventily a turbodmychadlo s nastavitelnou tryskou. Olejová vana, konstruovaná speciálně pro mimořádné nároky Land Roveru, je připravena i na extrémní úhly a přední těsnění klikové hřídele je upraveno proti průniku vody, bláta a dalších nečistot při jízdě v terénu a při průjezdu hlubší vodou. Dalším prvkem, kterým se turbodiesel TDV6 může pochlubit, je hliníkový žebřinový rám na spodní straně klikové skříně, který výrazně zvyšuje tuhost podvozku. Nový model bude možné zakoupit ve výkonnější variantě s celohliníkovým benzinovým motorem V8 o obsahu 4,4 litru a výkonu 220 kW (295 koní) s kroutivým momentem 425 Nm. Agregát je dále vybaven měnitelným pohonem vačkového hřídele, díky čemuž je schopen okamžitě reagovat na řidičovy povely. Maximální úsporu paliva zajišťují palivové vstřikovací trysky s více otvory a využití 32 ventilů. Výkon motoru se přenáší přes manuální nebo automatickou šestirychlostní převodovku ZF. Automatická převodovka patří do standardní výbavy verze s benzinovým osmiválcem. Dvourychlostní rozdělovací převodovka s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem rozvádí pohon mezi přední a zadní nápravu. Stejnou jednotku lze na přání zákazníka namontovat i na přední nápravu, čímž se dosáhne maximálního využití tažné síly v terénu. U modelu Discovery 3 je použita nová konstrukce karosérie Integrated Body-Frame, která na silnici zajišťuje pohodlí, klidnou jízdu a chování samonosné karosérie, zatímco v terénu dosahuje mimořádných vlastností. Zcela nezávislé pérování spočívající na pneumatických pružinách zajišťuje přesnou jízdu na silnici a vysokou spolehlivost v terénu. Brzdová soustava využívá velkoprůměrové kotoučové brzdy zajišťující maximální brzdnou sílu. Model TDV6 se může pochlubit kotouči 317 mm na přední nápravě a 325 mm na zadní nápravě, V8 má na přední nápravě 337 mm a na zadní 350 mm. Nový model je vybaven celou řadou ovládacích systémů včetně regulace jízdní stability, elektronického řízení prokluzu (ETC) či špičkového systému řízeného sjíždění svahů (HDC), zajišťujících zvládnutí každé situace na silnici i v terénu. Generální ředitel společnosti Land Rover, Matthew Taylor, o novém vozu prohlásil: "Je to Land Rover jak má být, vůz, které si na nic nehraje, jak potvrzuje jeho čistý design, univerzálnost a mimořádné jízdní vlastnosti. Jako všechny nové Land Rovery je perfektní na silnici a patří mezi špičku v terénu. Discovery 3 posílí pozici naší značky v sektoru trhu, který vznikl díky původnímu konceptu Discovery. Robustní a výrazný vzhled, doprovázený novými funkcemi a výběrem výkonných motorů, nabídne nezapomenutelné zážitky z jízdy na silnici i mimo ni." Zdroj: A.M.T. Group, s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte