Land Rover doplnil Discovery 3 o model TDV6

vloženo

Ilustrační foto k článku Land Rover doplnil Discovery 3 o model TDV6 Návštěvníci nedávno skončené Sunday Times Motor Show v britském Birminghamu byli svědky premiéry modelu Land Rover Discovery 3 s označením TDV6. Model osazený špičkovým dieselovým agregátem 2,7 litru s přímým vstřikováním se chystá změnit trh, kterému vozy této značky kralují. Na "domácí" výstavě automobilky byl představen rovněž Freelander rally v limitované sérii. Úplně nový Discovery 3 TDV6 tak doplňuje skupinu benzínových V8 automobilů představených již dříve v New Yorku. "Nový Land Rover Discovery 3 je auto 21. století. Jeho moderní, odvážný design plný špičkových technologií přináší nejširší možnosti ve své třídě," prohlásil o novém voze generální ředitel společnosti Land Rover Matthew Taylor. "S novým motorem, který si již vydobyl uznání ve vozech Jaguar, získal model Discovery 3 mimořádnou sílu a citlivost. Naši zákazníci se mohou na nový vůz těšit ve druhé polovině tohoto roku." Předpokládá se, že v Evropě i ve Velké Británii bude největší zájem o verzi s vznětovým pohonem 2,7 litru s přímým vstřikováním, jehož výkon dosahuje 140 kW (190 koní). Spolu s kroutícím momentem 440 Nm při méně než 1900 otáčkách za minutu to zaručuje vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost. Čtyřiadvacetiventilový motor obsahuje nejmodernější technologické prvky, jako je například vysokotlaké vstřikování se sběrnou lištou, rychločinné elektronické vstřikovací ventily a turbodmychadlo s nastavitelnou tryskou. Olejová vana, konstruovaná speciálně pro mimořádné nároky Land Roveru, je připravena i na extrémní úhly a přední těsnění klikové hřídele je upraveno proti průniku vody, bláta a dalších nečistot při jízdě v terénu a při průjezdu hlubší vodou. Dalším prvkem, kterým se turbodiesel TDV6 může pochlubit, je hliníkový žebřinový rám na spodní straně klikové skříně, který výrazně zvyšuje tuhost podvozku. Nový model bude možné zakoupit ve výkonnější variantě s celohliníkovým benzinovým motorem V8 o obsahu 4,4 litru a výkonu 220 kW (295 koní) s kroutivým momentem 425 Nm. Agregát je dále vybaven měnitelným pohonem vačkového hřídele, díky čemuž je schopen okamžitě reagovat na řidičovy povely. Maximální úsporu paliva zajišťují palivové vstřikovací trysky s více otvory a využití 32 ventilů. Výkon motoru se přenáší přes manuální nebo automatickou šestirychlostní převodovku ZF. Automatická převodovka patří do standardní výbavy verze s benzinovým osmiválcem. Dvourychlostní rozdělovací převodovka s elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem rozvádí pohon mezi přední a zadní nápravu. Stejnou jednotku lze na přání zákazníka namontovat i na přední nápravu, čímž se dosáhne maximálního využití tažné síly v terénu. U modelu Discovery 3 je použita nová konstrukce karosérie Integrated Body-Frame, která na silnici zajišťuje pohodlí, klidnou jízdu a chování samonosné karosérie, zatímco v terénu dosahuje mimořádných vlastností. Zcela nezávislé pérování spočívající na pneumatických pružinách zajišťuje přesnou jízdu na silnici a vysokou spolehlivost v terénu. Brzdová soustava využívá velkoprůměrové kotoučové brzdy zajišťující maximální brzdnou sílu. Model TDV6 se může pochlubit kotouči 317 mm na přední nápravě a 325 mm na zadní nápravě, V8 má na přední nápravě 337 mm a na zadní 350 mm. Nový model je vybaven celou řadou ovládacích systémů včetně regulace jízdní stability, elektronického řízení prokluzu (ETC) či špičkového systému řízeného sjíždění svahů (HDC), zajišťujících zvládnutí každé situace na silnici i v terénu. Generální ředitel společnosti Land Rover, Matthew Taylor, o novém vozu prohlásil: "Je to Land Rover jak má být, vůz, které si na nic nehraje, jak potvrzuje jeho čistý design, univerzálnost a mimořádné jízdní vlastnosti. Jako všechny nové Land Rovery je perfektní na silnici a patří mezi špičku v terénu. Discovery 3 posílí pozici naší značky v sektoru trhu, který vznikl díky původnímu konceptu Discovery. Robustní a výrazný vzhled, doprovázený novými funkcemi a výběrem výkonných motorů, nabídne nezapomenutelné zážitky z jízdy na silnici i mimo ni." Zdroj: A.M.T. Group, s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!
07.02.2017
Nový Volkswagen Crafter konečně v prodeji