Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

vloženo

Za základ italského supersportovního SUV posloužila koncernová platforma MLB Evo, kterou využívá například Audi Q7, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne. To nic nemění na faktu, že tento model s přeplňovaným osmiválcem je vstupenkou do pekla. Vždyť 2,2 tuny těžký více než pětimetrový kolos umí letět 305 km/h.

Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

Už ani čistě sportovně zaměřená automobilka si nemohla dovolit bojkotovat stále populárnější kategorii automobilů SUV.


Po Jaguaru či Bentley do této kategorie vstoupila také italská automobilka a představila sériovou podobu novinky s názvem URUS. Ta dosahuje délky 5112 mm, šířky 2016 mm, výšky 1638 mm, když rozvor náprav o tři milimetry překračuje třímetrovou hranici.

Na novince zaujmou především přední partie, které v Itálii dotáhli tak daleko, že vlastně postrádají tradiční nárazník. Celý předek je jedna gigantická maska chladiče. Oproti tomu kabina pohostí čtyři pasažéry. Design a rozmístění ovladačů odkazuje na čistokrevné supersportovní sourozence.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus pohání čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec poskytující vysoký točivý moment a v budoucnu bychom se měli dočkat rovněž plug-in hybridního provedení. Výkonové parametry osmiválce vyrazí dech. Maximální výkon 478 kW (650 koní) a vrchol točivého momentu 850 Nm mluví za vše. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 s a k nejvyšší rychlosti 305 km/h. Převodovka je osmistupňová automatická a o pohon všech kol je řešen mezinápravovým diferenciálem Torsen.

Podvozek sází na adaptivní vzduchové odpružení, které dovoluje měnit světlou výšku v rozmezí od 158 mm do 248 mm. Zadní náprava je řiditelná a nechybí aktivní zadní diferenciál. Karbon-keramické kotouče o průměru 440 mm vpředu a 370 mm vzadu zaručují, že rozzuřený býk zastaví ze 100 km/h rychlosti na dráze dlouhé pouze 33,7 m.

Pokud tedy máte zhruba 4,8 milionu korun, svého Uruse se dočkáte začátkem příštího roku.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Lamborghini

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet