Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

vloženo

Za základ italského supersportovního SUV posloužila koncernová platforma MLB Evo, kterou využívá například Audi Q7, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne. To nic nemění na faktu, že tento model s přeplňovaným osmiválcem je vstupenkou do pekla. Vždyť 2,2 tuny těžký více než pětimetrový kolos umí letět 305 km/h.

Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

Už ani čistě sportovně zaměřená automobilka si nemohla dovolit bojkotovat stále populárnější kategorii automobilů SUV.


Po Jaguaru či Bentley do této kategorie vstoupila také italská automobilka a představila sériovou podobu novinky s názvem URUS. Ta dosahuje délky 5112 mm, šířky 2016 mm, výšky 1638 mm, když rozvor náprav o tři milimetry překračuje třímetrovou hranici.

Na novince zaujmou především přední partie, které v Itálii dotáhli tak daleko, že vlastně postrádají tradiční nárazník. Celý předek je jedna gigantická maska chladiče. Oproti tomu kabina pohostí čtyři pasažéry. Design a rozmístění ovladačů odkazuje na čistokrevné supersportovní sourozence.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus pohání čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec poskytující vysoký točivý moment a v budoucnu bychom se měli dočkat rovněž plug-in hybridního provedení. Výkonové parametry osmiválce vyrazí dech. Maximální výkon 478 kW (650 koní) a vrchol točivého momentu 850 Nm mluví za vše. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 s a k nejvyšší rychlosti 305 km/h. Převodovka je osmistupňová automatická a o pohon všech kol je řešen mezinápravovým diferenciálem Torsen.

Podvozek sází na adaptivní vzduchové odpružení, které dovoluje měnit světlou výšku v rozmezí od 158 mm do 248 mm. Zadní náprava je řiditelná a nechybí aktivní zadní diferenciál. Karbon-keramické kotouče o průměru 440 mm vpředu a 370 mm vzadu zaručují, že rozzuřený býk zastaví ze 100 km/h rychlosti na dráze dlouhé pouze 33,7 m.

Pokud tedy máte zhruba 4,8 milionu korun, svého Uruse se dočkáte začátkem příštího roku.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Lamborghini

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech