Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

vloženo

Za základ italského supersportovního SUV posloužila koncernová platforma MLB Evo, kterou využívá například Audi Q7, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne. To nic nemění na faktu, že tento model s přeplňovaným osmiválcem je vstupenkou do pekla. Vždyť 2,2 tuny těžký více než pětimetrový kolos umí letět 305 km/h.

Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

Už ani čistě sportovně zaměřená automobilka si nemohla dovolit bojkotovat stále populárnější kategorii automobilů SUV.


Po Jaguaru či Bentley do této kategorie vstoupila také italská automobilka a představila sériovou podobu novinky s názvem URUS. Ta dosahuje délky 5112 mm, šířky 2016 mm, výšky 1638 mm, když rozvor náprav o tři milimetry překračuje třímetrovou hranici.

Na novince zaujmou především přední partie, které v Itálii dotáhli tak daleko, že vlastně postrádají tradiční nárazník. Celý předek je jedna gigantická maska chladiče. Oproti tomu kabina pohostí čtyři pasažéry. Design a rozmístění ovladačů odkazuje na čistokrevné supersportovní sourozence.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus pohání čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec poskytující vysoký točivý moment a v budoucnu bychom se měli dočkat rovněž plug-in hybridního provedení. Výkonové parametry osmiválce vyrazí dech. Maximální výkon 478 kW (650 koní) a vrchol točivého momentu 850 Nm mluví za vše. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 s a k nejvyšší rychlosti 305 km/h. Převodovka je osmistupňová automatická a o pohon všech kol je řešen mezinápravovým diferenciálem Torsen.

Podvozek sází na adaptivní vzduchové odpružení, které dovoluje měnit světlou výšku v rozmezí od 158 mm do 248 mm. Zadní náprava je řiditelná a nechybí aktivní zadní diferenciál. Karbon-keramické kotouče o průměru 440 mm vpředu a 370 mm vzadu zaručují, že rozzuřený býk zastaví ze 100 km/h rychlosti na dráze dlouhé pouze 33,7 m.

Pokud tedy máte zhruba 4,8 milionu korun, svého Uruse se dočkáte začátkem příštího roku.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Lamborghini

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen