Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

vloženo

Za základ italského supersportovního SUV posloužila koncernová platforma MLB Evo, kterou využívá například Audi Q7, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne. To nic nemění na faktu, že tento model s přeplňovaným osmiválcem je vstupenkou do pekla. Vždyť 2,2 tuny těžký více než pětimetrový kolos umí letět 305 km/h.

Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

Už ani čistě sportovně zaměřená automobilka si nemohla dovolit bojkotovat stále populárnější kategorii automobilů SUV.


Po Jaguaru či Bentley do této kategorie vstoupila také italská automobilka a představila sériovou podobu novinky s názvem URUS. Ta dosahuje délky 5112 mm, šířky 2016 mm, výšky 1638 mm, když rozvor náprav o tři milimetry překračuje třímetrovou hranici.

Na novince zaujmou především přední partie, které v Itálii dotáhli tak daleko, že vlastně postrádají tradiční nárazník. Celý předek je jedna gigantická maska chladiče. Oproti tomu kabina pohostí čtyři pasažéry. Design a rozmístění ovladačů odkazuje na čistokrevné supersportovní sourozence.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus pohání čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec poskytující vysoký točivý moment a v budoucnu bychom se měli dočkat rovněž plug-in hybridního provedení. Výkonové parametry osmiválce vyrazí dech. Maximální výkon 478 kW (650 koní) a vrchol točivého momentu 850 Nm mluví za vše. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 s a k nejvyšší rychlosti 305 km/h. Převodovka je osmistupňová automatická a o pohon všech kol je řešen mezinápravovým diferenciálem Torsen.

Podvozek sází na adaptivní vzduchové odpružení, které dovoluje měnit světlou výšku v rozmezí od 158 mm do 248 mm. Zadní náprava je řiditelná a nechybí aktivní zadní diferenciál. Karbon-keramické kotouče o průměru 440 mm vpředu a 370 mm vzadu zaručují, že rozzuřený býk zastaví ze 100 km/h rychlosti na dráze dlouhé pouze 33,7 m.

Pokud tedy máte zhruba 4,8 milionu korun, svého Uruse se dočkáte začátkem příštího roku.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Lamborghini

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr