Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

vloženo

Za základ italského supersportovního SUV posloužila koncernová platforma MLB Evo, kterou využívá například Audi Q7, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne. To nic nemění na faktu, že tento model s přeplňovaným osmiválcem je vstupenkou do pekla. Vždyť 2,2 tuny těžký více než pětimetrový kolos umí letět 305 km/h.

Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

Už ani čistě sportovně zaměřená automobilka si nemohla dovolit bojkotovat stále populárnější kategorii automobilů SUV.


Po Jaguaru či Bentley do této kategorie vstoupila také italská automobilka a představila sériovou podobu novinky s názvem URUS. Ta dosahuje délky 5112 mm, šířky 2016 mm, výšky 1638 mm, když rozvor náprav o tři milimetry překračuje třímetrovou hranici.

Na novince zaujmou především přední partie, které v Itálii dotáhli tak daleko, že vlastně postrádají tradiční nárazník. Celý předek je jedna gigantická maska chladiče. Oproti tomu kabina pohostí čtyři pasažéry. Design a rozmístění ovladačů odkazuje na čistokrevné supersportovní sourozence.

Lamborghini Urus

Lamborghini Urus pohání čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec poskytující vysoký točivý moment a v budoucnu bychom se měli dočkat rovněž plug-in hybridního provedení. Výkonové parametry osmiválce vyrazí dech. Maximální výkon 478 kW (650 koní) a vrchol točivého momentu 850 Nm mluví za vše. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 s a k nejvyšší rychlosti 305 km/h. Převodovka je osmistupňová automatická a o pohon všech kol je řešen mezinápravovým diferenciálem Torsen.

Podvozek sází na adaptivní vzduchové odpružení, které dovoluje měnit světlou výšku v rozmezí od 158 mm do 248 mm. Zadní náprava je řiditelná a nechybí aktivní zadní diferenciál. Karbon-keramické kotouče o průměru 440 mm vpředu a 370 mm vzadu zaručují, že rozzuřený býk zastaví ze 100 km/h rychlosti na dráze dlouhé pouze 33,7 m.

Pokud tedy máte zhruba 4,8 milionu korun, svého Uruse se dočkáte začátkem příštího roku.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Lamborghini

Fotografie k článku

Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s Fotografie k článku Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..