Kvalitní oprava auta může zachránit lidský život

vloženo

Na první pohled dva shodně z boku nabourané automobily Volkswagen Passat Variant. Jenže realita ukrytá pod lakem je jiná. Nezávislý test německého Institutu pro motorová vozidla (KTI) prokázal, že pouhé nerespektování technologických standardů při opravě vozu může mít za následek i smrt členů posádky havarovaného vozu.

Kvalitní oprava auta může zachránit lidský život Jak velký vliv má respektování výrobcem vozu definovaných servisních postupů na celkovou bezpečnost automobilu ukazuje dvojice vozů Volkswagen Passat Variant, které prošly nezávislým testem iniciovaným německým Institutem pro motorová vozidla. Tento institut podrobil dva vozy značky Volkswagen zkoušce, kdy obě auta dvakrát po sobě prošla bočními nárazovými testy odpovídajícími metodice uznávaných nárazových testů Euro NCAP. Hlavní síla nárazu mířila především na středový sloupek B.

Dva páry crashtestů byly vždy shodné, jiná však byla technologie opravy aut po první sérii nárazů. Jeden vůz byl totiž opraven přesně podle aktuálních standardů výrobce pro daný model, druhý Passat Variant byl opraven podle starší technologie. Na první pohled rozdíly ve výsledku opravy obou vozů nebyly zřejmé. Ty se ukázaly až po provedení druhého kola nárazů.

Zatímco Passat opravený podle současných standardů i po druhém nárazu dokázal posádku ochránit prakticky stejně, jako po nárazu prvním, za což vděčil například kompletně vyměněnému bočnímu B sloupku, v případě druhého auta tomu tak rozhodně nebylo. Zastaralá technologie svařování a užití neaktuálních pracovních postupů měly za následek výrazně větší deformace bočního sloupku, nesprávnou funkci bočních airbagů a zcela nefunkční aktivaci airbagu hlavového. Celá část boční karoserie se oproti správným postupem opravenému vozu navíc směrem do interiéru, tedy blíže ke spolujezdci, posunula až o šest centimetrů.

U nesprávně opraveného vozu se jedná o tak zásadní nedostatky v pasivní bezpečnosti, že by s největší pravděpodobností zapříčinily smrt pasažéra na místě spolujezdce. Použití nejen originálních dílů, ale také správné a k danému vozu aktuální technologie opravy by tak mělo být pro majitele aut nejen značky Volkswagen, ale i Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy samozřejmostí,“ říká Jan Špinar, vedoucí divize After Sales společnosti Porsche Česká republika.

Neodborná oprava má negativní vliv na:
- tuhost a deformační chování karoserie
- funkčnost prvků aktivní/pasivní bezpečnosti
- bezpečnost cestujících ve vozidle
- náklady na opravu po nehodě po neodborně provedené opravě
- náklady při vyplácení pojistného plnění na škodách na zdraví a majetku
- záruku na práci
- garanci na lak a prorezivění

AC&C Public Relations

Vyhledat vozidla v inzerci: Volkswagen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kvalitní oprava auta může zachránit lidský život
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer