Kopecký vyhrál o chlup maďarskou rally

vloženo

Fantastická soutěž s nervy drásajícím závěrem byla víkendová Mecsek Rally v okolí maďarského města Pécs. Nejtěsnějším vítězstvím v historii šampionátu IRC zvítězil Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport na voze ŠKODA Fabia Super2000 před Thierry Neuvillem na Peugeotu o neskutečných 0.8 sekundy! Třetí místo obsadil Freddy Loix na další Fabii. Kopecký se posunul do čela hodnocení IRC, ŠKODA si upevnila vedoucí pozici ve značkách.

Kopecký vyhrál o chlup maďarskou rally Kopecký vyhrál o chlup maďarskou rally

Soutěž začala v pátek úvodním městským prologem (1,2 km) v centru města Pécs, jeho výsledky se však do celkového hodnocení soutěže nepočítaly. Sobotní i nedělní etapa se jela za slunečného počasí, modré oblohy, teplot přes 30 stupňů Celsia a rychlostních průměru přesahujících 120 km/h. Celá soutěž se nesla především ve znamení souboje Jana Kopeckého a Andrease Mikkelsena na vozech ŠKODA Fabia Super 2000. Sobotní etapa, jež byla zkrácena o poslední erzetu, končila rozdílem 8.7 sekund mezi oběma jezdci. Souboj Mikkelsena s Kopeckým pokračoval i v nedělní závěrečné etapě, ve které Mikkelsen stále navyšoval náskok a nezadržitelně se blížil ke svému prvnímu vítězství v IRC. V předposlední rychlostní zkoušce však Mikkelsen vyletěl z trati a soutěž pro něj skončila. Na první místo se tak posunul Kopecký a ve strhujícím závěru odolal mocně finišujícímu Neuvillovi o 0.8 sekundy! Skvělé páté místo obsadil při své IRC premiéře Hermann Gassner z týmu Red Bull ŠKODA, před ním byla jen kompletní špička IRC.


Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport: „Blahopřeji Honzovi a Petrovi k jejich druhému letošnímu vítězství – soutěž byla dramatická stejně jako ve Zlíně. Velmi nás mrzí vypadnutí Andrease, měl nakročeno ke skvělému výsledku. Získali jsme i důležité body do hodnocení značek a Jan Kopecký je nyní v čele celé IRC, takže můžeme být v tuto chvíli spokojeni. Závěr sezóny však bude s ohledem na koeficienty posledních dvou soutěží ještě hodně zajímavý a napínavý.

Jan Kopecký:Určitě si zde zasloužil vyhrát Andreas, byl nejrychlejší ze všech. My jsme měli štěstí, i to je však k závodění potřeba. Nyní jsme v čele šampionátu IRC, což je velmi pozitivní do závěrečné fáze seriálu.“

Freddy Loix:Soutěž jsme rozjeli dobře, pak jsme však začali ztrácet, a přestože jsme se opravdu snažili a auto fungovalo výtečně, na lepší umístění to nestačilo. Nyní nás čeká Rally San Remo, to je má oblíbená soutěž, věřím, že na ní budeme úspěšnější.“

Mecsek Rallye, výsledky:
1. Kopecký, Starý (ČR/Škoda Fabia S2000) 2:00:06,7,
2. Neuville, Gilsoul (Belg./Peugeot 207 S2000) -0,8,
3. Loix, Miclotte (Belg./Škoda Fabia S2000) -1:00,0,
4. Bouffier, Panseri (Fr./Peugeot 207 S2000) -1:35,6,
5. Gassner, Gottschalk (Něm./Škoda Fabia S2000) -2:35,6,
6. Aschenbrenner, Pikóová (Maď./Mitsubishi Lancer Evo IX) -2:38,2.

Průběžné pořadí IRC:
1. Kopecký 120,
2. Loix 103,
3. Hänninen 98.

Škoda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kopecký vyhrál o chlup maďarskou rally Fotografie k článku Kopecký vyhrál o chlup maďarskou rally Fotografie k článku Kopecký vyhrál o chlup maďarskou rally

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Šestá generace šestihvězdičkového Subaru Outback představena

Novou generaci Subaru Outback japonská automobilka odhalila na autosalonu v NewYorku, kde se představila s 2,4litrovým přeplňovaným boxerem pod kapotou. Ten ze sebe doluje 260 koní výkonu. V Evropě se podle všeho..

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Mini Clubman má po faceliftu, je pořád stejné

Nic zásadní se po modernizaci nezměnilo. Nový je design přední části s nově navrženou maskou chladiče, nové jsou LED..

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Audi S6 a S7 poprvé ve verzích TDI s elektricky poháněným dmychadlem

Modely S6 Limuzína, S6 Avant a S7 Sportback dostanou dieselový šestiválec TDI s elektricky poháněným dmychadlem a 48V..

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Test: Lexus LS500 - alternativa k německé prémii

Zabodovat v tvrdé konkurenci nejlepších je těžké. Lexus s vrcholným modelem má po letech prolamování ledu nejblíže k..

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer jako hybrid ujede 40 km na elektřinu

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný..