Kopecký vyhrál letošní Barumku

vloženo

Dramatická do posledního metru okořeněná soubojem týmových kolegů o každou desetinku – taková byla Barum Czech Rally Zlín 2011. V cíli se z prvního vítězství v letošní sezoně IRC radoval tovární pilot ŠKODA Motorsport týmu Jan Kopecký, jehož od druhého Loixe dělilo pouhých 1.2 sekundy! Hattrick vozů ŠKODA a zkompletování podiových pozic dokonal Juho Hänninen. Na prvních třech místech šampionátu IRC nadále figurují piloti vozu Fabia Super 2000 v pořadí Hänninen – Kopecký - Loix.

Kopecký vyhrál letošní Barumku První etapa začala páteční super speciálkou v ulicích města Zlína – na městském okruhu na jezdce čekalo devět ostrých kilometrů a odhadem 40 tisíc diváků. Nejlepší čas zajel Juho Hänninen, za ním se s nepatrným rozdílem 0.5 vteřiny zaskvěl Andreas Mikkelsen a třetí místo o dalších 0.6 sekundy obsadil Jan Kopecký – všechno piloti vozů Fabia Super 2000.

V sobotu čekalo na jezdce osm rychlostních zkoušek a 133 kilometrů. Juho Hänninen po pomalejším dopoledním rozjezdu v druhé části dne výrazně zrychlil a z průběžné šesté pozice po druhé rychlostní zkoušce zakončil den na druhé pozici. Zrychloval i Freddy Loix a v závěru dne finišoval na děleném druhém místě s Hänninenem – oba měli shodný čas. Smůla v podobě defektu pneumatiky v sedmé rychlostní zkoušce postihla Andrease Mikkelsena, jenž byl do té doby díky skvělé jízdě v těsném závěsu za Kopeckým. Z druhého místa se propadl na šestou pozici. Kopecký se na první místo dostal po třetí rychlostní zkoušce a své vedení trpělivě navyšoval po každé další erzetě.

V sobotu se v noci přes okolí Zlína přehnaly silné deště, citelně se ochladilo a zejména tratě v lesích zůstaly mokré. Nedělní porci závěrečných šesti rychlostních zkoušek poznamenaly problémy posilovače řízení lídra soutěže Kopeckého, který přišel o nadějný náskok z předešlého dne a ztratil v RZ10 drahocenných 15 sekund. Všichni tři první jezdci na vozech Fabia Super 2000 – Kopecký, Loix, Hänninen - se tak záhy srovnaly v pár vteřinách. Skvělé časy zajížděl opět Andreas Mikkelsen a po vypadnutí Bouffiera bojoval o konečnou čtvrtou pozici s Neuvillem. Ve finiši za ním na páté pozici nakonec zaostal o šest sekund. Drama až do konce se odehrávalo mezi piloty továrních Fabií o první místo, kde rozhodovaly desetinky sekundy – souboj Kopeckého s Loixem o prvenství byl nervy drásajícím, ale férovým bojem o každý píď trati. Z celkového vítězství se po 15 RZ radoval v cíli přešťastný Jan Kopecký se spolujezdcem Petrem Starým. Druhý Freddy Loix ztratil pouhých 1.2 sekundy, třetí byl nakonec týmový kolega Hänninen – ŠKODA tak zopakovala loňský hattrick na Barumce a slaví letošní celkově
druhý a v historii IRC již šestý.

Jan Kopecký: „Složili jsme reparát za loňskou Barumku. Na vítězství v IRC čekáme letos hodně dlouho a o to více si jej vážíme na domácí a konkurencí nabité soutěži. Téměř nemám slov, děkuji všem, Petrovi, týmu, fanouškům. Stále chceme bojovat o titul v IRC a toto byl velmi důležitý krok. Děkujeme fantastickým divákům, kulisa zde je nádherná.

Freddy Loix: „Chtěli jsme samozřejmě vyhrát, neboť i my bojujeme o titul v IRC. Ale musíme sportovně pogratulovat Honzovi, jet ještě rychleji už bylo příliš riskantní, přesto jsme to zkoušeli až do konce.

Juho Hänninen: „Barumka byla těžká tak jako vždy, výsledek je určitě dobrý pro vývoj šampionátu a perfektní pro celý tým. Auto fungovalo výtečně, gratuluji týmovým kolegům.

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport: „Musíme být a jsme strašně šťastní. Vítězství na domácí soutěži a kompletní podium je maximum, kterého můžeme dosáhnout, a lépe to skutečně dopadnout nemohlo. Děkuji celému týmu za perfektní práci během celé soutěže a všem posádkám Fabií za špičkové souboje a stoprocentní výkon.“

Výsledky Barum Czech Rally 2011
1. Kopecký, Starý (Škoda Fabia S2000) 2:15:51,7
2. Loix, Miclotte (Bel./Škoda Fabia S2000) -1,2
3. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -37,4
4. Neuville, Gilsoul (Bel./Peugeot 207 S2000) -1:59,6
5. Mikkelsen, Floene (Nor./Škoda Fabia S2000) -2:05,7
6. Gardemeister, Suominen (Fin./Škoda Fabia S2000) -3:43,2
7. Breen, Roberts (Ir./Ford Fiesta S2000) -3:47,4
8. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) -4:21,5

Průběžné pořadí IRC:
1. Hänninen 98
2. Kopecký 95
3. Loix 85

Škoda, pš

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kopecký vyhrál letošní Barumku Fotografie k článku Kopecký vyhrál letošní Barumku Fotografie k článku Kopecký vyhrál letošní Barumku Fotografie k článku Kopecký vyhrál letošní Barumku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě