Konec polopřevodů od nového roku?

vloženo

Ministerstvo dopravy připravilo paskvil. Díky novele 56/2001 Sb. budou od nového roku krachovat desítky autobazarů, o práci přijdou stovky lidí a běžný občan bude muset platit tisícikoruny navíc. Podle všeho totiž skončí možnost takzvaných polopřevodů a prodejci ojetých vozidel budou muset přihlašovat vozidlo na sebe.

Konec polopřevodů od nového roku? Úředníci Ministerstva dopravy vsunuli do Novely zákona 56/2001 Sb. nenápadné ustanovení, které ve svém důsledku způsobí doslova revoluci mezi prodejci ojetých automobilů a způsobí nemalé potíže všem občanům, kteří budou chtít prodat nebo koupit ojetý automobil. Novela totiž ruší tzv. „polopřevody“, nařizuje další evidenční kontrolu při přihlašování vozidla a nutnost dokládat notářsky ověřenou plnou moc. Podle APPAA (Asociace autobazarů) to může být likvidační nejen pro menší autobazary, ale výrazně to zasáhne i do peněženek běžných občanů. Jediný, kdo na Novele vydělá, tak bude podle APPAA stát, který na poplatcích vybere stovky milionů ročně a dále notáři, kteří budou plné moci ověřovat.

Nikdo z ministerských úředníků s námi toto ustanovení Novely 56/2001 Sb. nekonzultoval, ačkoliv již od vzniku Asociace nabízíme legislativcům naší spolupráci“, říká Petr Přikryl, předseda APPAA a pokračuje: „Na Ministerstvu dopravy bylo rozhodnuto od stolu, bez elementární znalosti toho, jak nákup a prodej ojetých vozidel reálně probíhá“. O co vlastně jde? Podle APPAA zmizí od ledna 2015 možnost takzvaných „polopřevodů“. Tedy zvláštního režimu, kdy je vozidlo odhlášeno z původního vlastníka, ale ještě není znám vlastník nový. Prodejci ojetých vozidel tak budou muset přihlásit vozidlo na sebe, což znamená nejen další evidenční kontrolu, ale také nutnost fyzické přítomnosti původního vlastníka při této kontrole, případně vystavení notářsky ověřené plné moci. „Toto bude velký problém především pro autobazary z menších měst, kde mají daleko ke stanicím STK i k notáři“, říká Přikryl a pokračuje: „Navíc to je nemalá finanční zátěž pro jednotlivé obchodníky, nejen co se týká poplatků úředníkům, ale také nutnosti alokovat další pracovní síly na tuto agendu“. Podle APPAA tyto zvýšené náklady neunese až 15 % obchodníků s ojetými vozy, kteří budou nuceni svoji činnost ukončit. Přikryl odhaduje, že bez práce se tak mohou ocitnout stovky lidí. „Vyzvali jsme proto pana poslance Humla a vyzveme i Ministerstvo dopravy k jednání, abychom takto nesmyslně koncipované ustanovení upravili ve prospěch nejen obchodníků s ojetými vozy, ale především běžných občanů. Věříme, že zvítězí zdravý rozum a toto ustanovení se podaří upravit".

APPAA ČR o.s.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit