Konec polopřevodů od nového roku?

vloženo

Ministerstvo dopravy připravilo paskvil. Díky novele 56/2001 Sb. budou od nového roku krachovat desítky autobazarů, o práci přijdou stovky lidí a běžný občan bude muset platit tisícikoruny navíc. Podle všeho totiž skončí možnost takzvaných polopřevodů a prodejci ojetých vozidel budou muset přihlašovat vozidlo na sebe.

Konec polopřevodů od nového roku? Konec polopřevodů od nového roku?

Úředníci Ministerstva dopravy vsunuli do Novely zákona 56/2001 Sb. nenápadné ustanovení, které ve svém důsledku způsobí doslova revoluci mezi prodejci ojetých automobilů a způsobí nemalé potíže všem občanům, kteří budou chtít prodat nebo koupit ojetý automobil. Novela totiž ruší tzv. „polopřevody“, nařizuje další evidenční kontrolu při přihlašování vozidla a nutnost dokládat notářsky ověřenou plnou moc. Podle APPAA (Asociace autobazarů) to může být likvidační nejen pro menší autobazary, ale výrazně to zasáhne i do peněženek běžných občanů. Jediný, kdo na Novele vydělá, tak bude podle APPAA stát, který na poplatcích vybere stovky milionů ročně a dále notáři, kteří budou plné moci ověřovat.


Nikdo z ministerských úředníků s námi toto ustanovení Novely 56/2001 Sb. nekonzultoval, ačkoliv již od vzniku Asociace nabízíme legislativcům naší spolupráci“, říká Petr Přikryl, předseda APPAA a pokračuje: „Na Ministerstvu dopravy bylo rozhodnuto od stolu, bez elementární znalosti toho, jak nákup a prodej ojetých vozidel reálně probíhá“. O co vlastně jde? Podle APPAA zmizí od ledna 2015 možnost takzvaných „polopřevodů“. Tedy zvláštního režimu, kdy je vozidlo odhlášeno z původního vlastníka, ale ještě není znám vlastník nový. Prodejci ojetých vozidel tak budou muset přihlásit vozidlo na sebe, což znamená nejen další evidenční kontrolu, ale také nutnost fyzické přítomnosti původního vlastníka při této kontrole, případně vystavení notářsky ověřené plné moci. „Toto bude velký problém především pro autobazary z menších měst, kde mají daleko ke stanicím STK i k notáři“, říká Přikryl a pokračuje: „Navíc to je nemalá finanční zátěž pro jednotlivé obchodníky, nejen co se týká poplatků úředníkům, ale také nutnosti alokovat další pracovní síly na tuto agendu“. Podle APPAA tyto zvýšené náklady neunese až 15 % obchodníků s ojetými vozy, kteří budou nuceni svoji činnost ukončit. Přikryl odhaduje, že bez práce se tak mohou ocitnout stovky lidí. „Vyzvali jsme proto pana poslance Humla a vyzveme i Ministerstvo dopravy k jednání, abychom takto nesmyslně koncipované ustanovení upravili ve prospěch nejen obchodníků s ojetými vozy, ale především běžných občanů. Věříme, že zvítězí zdravý rozum a toto ustanovení se podaří upravit".

APPAA ČR o.s.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?