Koncept luxusního minibusu od Citroënu

vloženo

Automobilka Citroën představila koncept devítimístného automobilu, který je mixem mezi dodávkovým vozem a automobilem kategorie MPV. Při vývoji se konstruktéři inspirovaly slavným modelem Type H. Následovník má nabídnout maximální komfort a obnovit radost z cestování. Koncept dostal jméno Tubik a můžete ho vidět na autosalonu ve Frankfurtu.

Koncept luxusního minibusu od Citroënu Koncept luxusního minibusu od Citroënu

V době, kdy se už nemluví ani tak o vzdálenosti, jako o době strávené na cestě, v době, kdy se informace pohybují rychleji než člověk, kdy stejnou trasu lze urazit mnoha různými dopravními prostředky, kdy dávají spotřebitelé přednost především snadnosti, je úkolem pro výrobce automobilů být schopen již dnes nabízet odpovědi přizpůsobené budoucí problematice mobility. Projekt Multicity je výsledkem úvah Citroënu na téma mobility. Tento přístup již našel svou konkretizaci v internetovém portále Citroën Multicity ve Francii, který usnadňuje cesty s využitím všech dostupných dopravních prostředků (auta, vlaky, letadlo,…).


Projekt Multicity přechází dnes do další etapy díky nové odpovědi: tou je koncept Tubik, jehož ambicí je navrátit chuť do cestování. S vývojem moderní společnosti se mění i identita rodiny: sociologové mluví o tzv. „emočních skupinách“, které podle nich lépe popisují tento nový vývoj a představují především nově zakládané rodiny a děti z dřívějších manželství nebo i skupiny přátel. Tyto „emoční skupiny“ se již neomezují jen na 4 nebo 5 osob jako je tradiční rodina a mají skutečnou potřebu cestovat společně, aniž by se kvůli nedostatku místa museli omezovat v počtu cestujících či zavazadel.

Cílem konceptu Tubik bylo nabídnout devítimístný vůz, jehož styl a funkce se nezříkají podstaty reprezentativního moderního sedanu. Týmy designérů značky Citroën se inspirovaly u linií slavného modelu Citroën Type H, kterému veřejnost láskyplně přezdívala „TUB“ (jméno jeho předchůdce), a spojily výrazný a nekonvenční styl vozu s barvami a materiály z vyšší kategorie elegance a komfortu. Tubik jde ještě dál a posádce nabízí prostor v duchu „lounge“, jehož hlavním cílem je zajištění komfortu a odpočinku, aby se tak u ní obnovila radost z cestování. Díky mnoha možnostem modularity sedadel (polohovatelná, obrácená čelem k sobě,..) a použitým technologiím (velký polokruhový displej, prostorové ozvučení s vysokým rozlišením,..) se zde posádka cítí velice dobře a pohodlně.

Spojit krásné s užitečným
Linie konceptu Tubik jako by spiklenecky pomrkávaly po modelu Citroën TUB (Traction Utilitaire Basse) a jeho velmi důvtipném následovníkovi, modelu CITROËN Type H, který se stal díky své multifunkčnosti a líbivému stylu jedním z bestsellerů doby (půl milionu vyrobených kusů během třiceti čtyř let výroby). Tubik, který má stejný tvar jako jeho slavný předchůdce, nabízí velké rozměry (šířka: 208 cm; výška 205 cm; délka 480 cm) a vejde se do něj 9 osob. Přední část, která je oddělena od hlavního celku, připomíná svým žebrováním vlnitý plech Citroënu Type H a sloupky čelního okna evokují jeho charakteristické hrany. Pro zdůraznění dojmu ochranného pouzdra, který Tubik vyvolává, použili designeři Citroënu dva kontrastní odstíny: kovově šedou barvu trupu obklopuje perleťově bílý odstín přední a zadní části, kde se ukrývá spalovací motor (vpředu) a elektrický motor (vzadu) plně hybridního dieselového pohonu. Vnější plochy jsou jednoduché, netónované široké panoramatické sklo a široké dveře umožňující přístup k místu řidiče a do prostoru pro posádku jsou do nich velmi nenápadně zabudovány. Dveře řidiče se otvírají jako krovky, zatímco po otočení dveří na pravé straně se uvolní celá boční strana. V zadní části vozu najdeme ukrytý zavazadlový prostor.

Zasednutí na místo hlavního pilota
Řidič se po usednutí za volant vozu Tubik dostává do ultratechnologického prostoru, v němž se vše soustředí na místo řidiče. To je jasně vymezené tzv. „cyklotronem“, jak mu designéři Citroënu přezdívají. Ten seskupuje v kruhovém prostoru sedadlo, pedály, volant a kruhovou lištu průhledového displeje. Hlavní pilot je po usednutí do sedadla identifikován pomocí digitálního rozpoznávacího systému. Kolem sebe má všechny informace nutné k jízdě, a to jak v průhledovém displeji ve výši očí, tak na displeji uprostřed volantu. Prostor za sebou kontroluje jak pomocí záběrů z kamery pro snadné couvání, tak z kamery ve zpětných zrcátcích.

Konec otázek „kdy už tam budem“?
Prostor pro posádku se nese v tom nejčistším duchu „lounge“, využívá materiálů dokonale odpovídajících stavbě vozu a designu interiéru: měkká sedadla, hedvábná opěradla a dveřní panely a kožená podlaha. Odstíny barev a nuance materiálů podtrhuje hra světel, která se šíří prostorem. Místo oken je použita tzv. mashrabiya, což je prvek z arabské architektury, který slouží k tomu, aby lidé zevnitř viděli ven, ale ne naopak. Cestující si mohou podle chuti a potřeb upravit polohu všech tří řad sedadel. Aby byl komfort maximální, je každé sedadlo samostatné. Dvě osoby sedící v první řadě se mohou posadit ve směru jízdy, nebo čelem k ostatním. Na prostřední řadu sedadel se vejdou tři lidé, nebo ji lze překlopit do pozice nízkého stolku, dále složit pod poslední řadu a uvolnit tak místo o velikosti téměř 2 m2, nebo ji dokonce úplně rozložit a vytvořit pohodlnou pohovku. V této poslední konfiguraci se z cestujících stávají diváci, kteří mohou v pololežící poloze naplno vychutnávat velkou multimediální obrazovku.

Cestování bez limitů
Tubik se svým velkorysým objemem nabízí výjimečnou prostornost a díky technologii HYbrid4 se mu daří zachovat emise CO2 na úrovni klasického sedanu. Plně hybridní dieselový pohon zvyšuje dojezd automobilu oproti spalovacímu motoru a v režimu 4x4 poskytuje optimální pohyb (přední náprava je poháněna tepelným a zadní elektrickým motorem). Tubik je vybaven 22palcovými koly s pneumatikami „tall & narrow“ s velkou odolností a s velmi nízkou spotřebou paliva. Pro lepší kompromis mezi komfortem a stabilitou využívá Tubik odpružení Hydractive. Světlá výška vozu zůstává díky řízení polohy  bez ohledu na zatížení vozidla stále stejná. Při vysoké rychlosti se automaticky sníží, čímž se zlepší aerodynamika, a tím pomůže snížit spotřebu a emise CO2.

Citroën, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu Fotografie k článku Koncept luxusního minibusu od Citroënu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.07.2017
Test: Mitsubishi Outlander - přebroušeno k dokonalosti
25.07.2017
Omlazený Nissan Qashqai má české ceny, dostanete slevu
21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
04.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Test ojetiny: Peugeot 208 - návrat ke slávě
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách