Koncept Kia Telluride - luxusní hybridní SUV sleduje zdravotní stav cestujících

vloženo

Kia Motors na mezinárodním detroitském autosalonu NAIAS 2016 nahlíží do budoucnosti. Odhalila nejnovější vizi svého velkého SUV. Pozoruhodný sedmimístný koncept luxusního SUV, označovaný Telluride, charakterizuje moderní technologie se zaměřením na posádku vozu. Koncept Kia Telluride, vycházející ze stávající platformy automobilky Kia, odhaluje zájem této značky nabízet do budoucna prémiové SUV v kategorii nad současným bestsellerem Sorento.

Koncept Kia Telluride - luxusní hybridní SUV sleduje zdravotní stav cestujících

Prostřednictvím konceptu Telluride vyjadřuje Kia své estetické představy o výrazném, zbrusu novém luxusním SUV, které zaujme celou řadou vyspělých technologií, se zvláštním důrazem na požitek a pohodlí pasažérů ve druhé řadě,“ uvedl Tom Kearns, hlavní návrhář z designového centra KDCA (Kia Design Center America). „Koncept Telluride, který je delší, širší a vyšší než nedávno modernizované SUV Sorento, zhmotňuje naše představy o možné budoucí podobě velkého sedmimístného SUV značky Kia.

Telluride používá klasické přední dveře v kombinaci se zadními dveřmi otevíranými protisměrně v úhlu 90 stupňů, čímž vzniká vskutku velkorysá brána do přehledného vnitřního prostoru, který je ukázkou těch nejlepších technologií. Vpředu se vyjímá čtveřice krásných samostatných křesel čalouněných černou kůží, zdánlivě se vznášejících v prostorné kabině před sklopenou lavicí třetí řady. Sedadla prostřední řady, která lze naklápět vzad prakticky až do lůžkové úpravy, nabízejí i sklopné opěrky nohou pro maximální komfort cestujících. V opěradlech všech čtyř křesel je několik strojově přesných výřezů, v nichž jsou zabudovány inteligentní senzory sbírající důležité informace o zdravotním stavu cestujících.

Tato data se zobrazují na displejích začleněných do vnitřního obložení dveří a poté se cíleně synchronizují s „omlazujícím“ terapeutickým systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Součástí systému LER je velký křídlovitý panel z LED diod upevněný pod ohromným střešním oknem, produkující terapeutické světelné obrazce s cílem potlačit tzv. pásmovou nemoc (desynchronismus) a snižovat únavu cestujících.

Další jedinečnou technologií představovanou konceptem jsou příkazy zadávané mávnutím ruky – jde o tenký dotykový pásek interaktivního ovládání Swipe Command, upevněný na středové konzole ve druhé řadě sedadel – zadním cestujícím tak umožňuje rychle procházet a volit média dle momentální nálady pouhým mávnutím ruky. Vybraná nahrávka se poté přehraje buďto prostřednictvím prémiové audio soustavy Harman Kardon® se sedmi reproduktory, anebo přes přenosná sluchátka Harman Kardon®, která se po odložení do konzoly začnou bezdrátově dobíjet. Přihrádka v přední středové konzole podporuje bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Zaujmou i mimořádně nápadné komponenty s moderním ztvárněním, vyrobené technologií 3D tisku (u značky Kia použito poprvé), použité na palubní desce, ve výplních dveří a na volantu.

Kabinu i exteriér konceptu Telluride navrhlo kalifornské designové centrum KDCA (Kia Design Center America). Vysoký postoj konceptu lakovaného zeleným odstínem Dark Pyrite je ještě zdůrazněn celkovými rozměry tohoto vozu. Telluride je o 11 cm vyšší (180 cm), 12 cm širší (201 cm) a podstatných 24 cm delší (500 cm) než současný model Sorento. Nový koncept svoji převahu dokládá i upraveným podvozkem z modelu Sorento, jehož rozvor byl protažen o 30 cm na výsledných 308 cm. Moderní atletický vzhled je zdůrazněn vytaženými lemy blatníků, které obepínají masivní 22" kola s pěti paprsky, obutá do pneumatik Hankook® Ventus ST 275/45 R22. Součástí předních partií konceptu Telluride je výrazně zvětšená charakteristická maska chladiče Kia ve stylu tygřího nosu. Hrozivý výraz a celkový postoj stvrzují zahloubené světlomety se čtveřicí LED zdrojů, výrazné horizontální LED ukazatele směru a dravý ochranný kryt nárazníku z leštěného kovu. Modernímu designovému jazyku tohoto SUV sekundují vertikální koncové svítilny. Robustní vzhled celého vozu ještě zdůrazňují vzájemně sladěné stylistické prvky, jako např. kliky předních i zadních dveří, otvory sání vzduchu na kapotě nebo dvojice koncovek výfuků.

Hnací ústrojí konceptu Telluride, které kombinuje nejmodernější technologie v tomto odvětví pohonů, představuje nekompromisní hnací systém blízké budoucnosti, nabízející vysoký výkon i hospodárnost. Mimořádně výkonné (nicméně pozoruhodně hospodárné) hnací ústrojí PHEV probouzí tlačítko se snímačem otisků prstů. Pohonná jednotka montovaná napříč se skládá ze zážehového motoru 3,5 litru V6 s přímým vstřikováním paliva (GDI) a výkonného elektromotoru. Dosahuje celkového výkonu 400 koní (270 koní jednotka V6, resp. 130 koní elektromotor) při spotřebě na dálnici pod 9,4 l/100 km. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola prostřednictvím vyspělého systému AWD.

Uvedení konceptu Telluride do sériové výroby nyní Kia neplánuje, avšak v minulosti již uvedla na trh mnohé produkční vozy, do nichž se promítla podoba předchozích konceptů; velké SUV automobilky Kia tak rozhodně není pouhou utopickou představou.


KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Koncept Kia Telluride - luxusní hybridní SUV sleduje zdravotní stav cestujících Fotografie k článku Koncept Kia Telluride - luxusní hybridní SUV sleduje zdravotní stav cestujících
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion