Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise

vloženo

Nissan na autosalonu v Tokiu představil koncept elektromobilu s autonomním řízením a nulovými emisemi. Koncept Nissan IDS tak ukazuje možnou budocnost automobilů, kdy díky moderním technologiím se nebudou stávat smrtelné nehody a do ovzduší nebudou zhoršovat žádné emise z provozu.

Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Společnost Nissan prošlapávala cestu ve vývoji a rozšiřování technologií elektromobilů a nyní opět stojí v čele vývoje technologií pro automobilový průmysl. Díky integraci vyspělých technologií pro řízení vozidla, bezpečnostních technologií a nejmodernější umělé inteligence se Nissan řadí mezi lídry na trhu s prakticky použitelnými aplikacemi technologií autonomního řízení.

V srpnu 2013 Ghosn prohlásil, že Nissan do roku 2020 zamýšlí vybavit několik svých modelů inovativními technologiemi autonomního řízení. Na cestě ke splnění tohoto cíle již bylo dosaženo značného pokroku.

Nissan Intelligent Driving je koncepce společnosti Nissan pro technologii autonomního řízení, která vystihuje představu této společnosti o vozidlech nové generace. „Nissan Intelligent Driving zlepšuje schopnosti řidiče vidět, uvažovat a reagovat. Kompenzuje lidské chyby, které způsobují více než 90 procent všech dopravních nehod. Díky tomu je čas strávený za volantem bezpečnější, čistější, efektivnější a příjemnější,“ pokračuje Ghosn.



Jízda s konceptem Nissan IDS

Někteří přirovnávají budoucnost s autonomním řízením k životu ve světě dopravníků, které lidi jednoduše dopraví z bodu A do bodu B. Koncept Nissan IDS však slibuje velice odlišnou vizi zítřka. I když řidič aktivuje pilotované řízení a předá řízení vozidlu, bude chování vozu – od zrychlování, přes brzdění a zatáčení – nadále odrážet osobní styl a preference řidiče.

V režimu manuálního řízení má nad vozem kontrolu řidič. Zrychlování a zatáčení jsou dokonalé a vzrušující. Koncept Nissan IDS nicméně na pozadí stále poskytuje asistenci. Snímače neustále monitorují jízdní podmínky a i když má vůz pod kontrolou řidič, asistence je stále k dispozici. V případě bezprostředně hrozícího nebezpečí bude koncept Nissan IDS asistovat řidiči při úhybném manévru.

Umělá inteligence konceptu Nissan IDS navíc, kromě učení se, i komunikuje, podobně jako pozorný partner. Od informací o dopravních podmínkách, přes časový rozvrh řidiče až po jeho osobní záliby má umělá inteligence konceptu Nissan IDS vše, co je potřeba k tomu, aby jízda byla komfortní, zábavná a bezpečná.



Koncepce „Jedeme společně“

Klíčovým prvkem konceptu Nissan IDS je komunikace. Aby se mohlo autonomní řízení stát realitou, musíme jako společnost promyslet nejen komunikaci mezi vozem a řidičem, ale také mezi vozidly a lidmi. Koncepce Nissan ISD odráží vizi Nissanu o autonomním řízení vyjádřenou ve sloganu Jedeme společně,“ říká ředitel designu Mitsunori Morita.

Dva interiéry dávají řidiči dva způsoby, jak si jízdu užít

Myšlenka „Jedeme společně“ se zřetelně projevuje i v designu interiéru. „Koncept Nissan IDS nabízí různé interiéry podle toho, zda řidič zvolí pilotované nebo manuální řízení. Něco takového jsme považovali za naprosto nezbytné pro vyjádření naší představy o autonomním řízení,“ uvedl Morita.

Přestože jde o hatchback, dlouhý rozvor konceptu Nissan IDS poskytuje pohodlné místo k sezení čtyřem dospělým. Když však řidič zvolí pilotované řízení, stane se kabina ještě prostornější. V tomto režimu volant zajede do středu přístrojového panelu a vysune se velká plochá obrazovka. O nejrůznější činnosti řízení se stará umělá inteligence a pokyny řidiče hlasem nebo gesty. Interiér tvořený přírodními materiály, například texturovanou kůží, osvětluje tlumené světlo. Všechna čtyři sedadla se natočí mírně k ose vozidla a usnadňují tak konverzaci. Jako při relaxaci v obývacím pokoji.

Když řidič zvolí manuální řízení, prostorný interiér se upraví, aby dal řidiči kontrolu nad vozidlem. Všechna sedadla se natočí, aby směřovala dopředu. Objeví se volant, nesoucí stylové náznaky otěží pro jízdu na koni, společně s jízdními ukazateli a displejem typu heads-up ukazujícím trasu a další informace o jízdě. Osvětlení interiéru se změní na modrou, která posiluje schopnost soustředění. Průhledné štěrbiny v A-sloupcích přispívají k vynikajícímu výhledu tím, že zamezují vzniku mrtvých úhlů a posilují pocit otevřeného prostoru.

 „V každé situaci jde o to, dát řidiči více možností na výběr a větší míru kontroly.  A řidič i nadále zůstane středobodem našich aktivit při vývoji technologií,“ řekl Ghosn na autosalonu. Přepnutí na manuální řízení lze snadno provést přepínačem mezi předními sedadly, jenž nese označení PD Commander. Je to jediný ovládací prvek, který může řidič fyzicky obsluhovat, když je vůz v pilotovaném režimu: je-li řidič připraven převzít řízení, tento fyzický zásah iniciuje změnu.



Vnější vzhled – komunikace navozující důvěru a vytvářející harmonii 


Aby mohlo být autonomní řízení široce přijímáno, lidé musejí technologiím plně důvěřovat. Díky svým inovativním komunikačním schopnostem posiluje koncept Nissan IDS důvěru a pocit harmonického soužití i pro osoby vně vozidla. Nejrůznější vnější světla a zobrazovací prvky signalizují chodcům, že vůz ví o svém okolí a informují o záměrech vozu. Například stříbrná boční linie vozu je ve skutečnosti pásek LED, který společnost Nissan nazývá indikátorem záměru. Když se v blízkosti vozu objeví chodec nebo cyklista, proužek se rozsvítí červeně, čímž signalizuje, že vůz o nich ví. Další elektronický displej, obrácený ven z přístrojového panelu, může chodcům zobrazovat nápisy, například „Máte přednost“. Tento přirozený a harmonický systém komunikace předznamenává novou budoucnost automobilismu.

Vyspělé aerodynamické vlastnosti pro delší dojezd
Ředitel designu Mitsunori Morita říká: „V době, kdy bude technologie Nissan Intelligent Driving dostupná u sériově vyráběných vozidel, budou elektromobily schopné ujet na jedno nabití velkou vzdálenost. K tomu bude samozřejmě potřeba další vývoj baterií, nicméně aerodynamické vlastnosti jsou také velmi důležité. V designu konceptu Nissan IDS jsme uplatnili naše nejvyspělejší technologie pro co nejlepší aerodynamiku.

 

Výška plně karbonové karosérie se snížila na 1 380 mm, čímž citelně poklesl aerodynamický odpor (Cd). Umístění kol co nejvíce v rozích karosérie maximalizuje prostor v interiéru a dovoluje ucelené řešení kabiny. Nissan zvolil kola s velkým průměrem pro vysoký výkon a sportovní charakter, avšak použil velmi úzké pneumatiky s šířkou 175 mm pro minimalizaci odporu vzduchu a valivého odporu. Kola mají vrstvený design s jemným žebrováním, které na povrchu kola vytváří drobné vzdušné víry. Toto provedení podporuje hladké proudění vzduchu.


Čelní mřížka konceptu Nissan IDS svým provedením připomíná strukturu ledu a symbolizuje ryzí a čistý design – ideální právě pro elektromobil. Vzor mřížky ve tvaru ledových kostek působí dojmem průhlednosti. Stříbromodrá barva Satin Silver karosérie dále zesiluje pocit komfortního a bezpečného prostoru uvnitř kabiny.

Vysoce propracované technologie elektromobilů pro jízdu na dlouhé vzdálenosti


Na výroční valné hromadě Nissanu konané v červnu prohlásil výkonný viceprezident společnosti Hideyuki Sakamoto: „Naše strategie pro nulové emise se soustředí na oblast elektromobilů. Snažíme se přicházet s vylepšenými technologiemi elektrické pohonné soustavy, jako jsou motory, baterie a měniče, což nám umožní sériově vyrábět a uvádět na trh elektromobily, jež se vyrovnají nebo překonají praktičnost vozidel se spalovacími motory.



Koncept Nissan IDS je vybaven vysokokapacitní 60kWh baterií a díky vynikající aerodynamice, nízké konstrukci, plynulým křivkám a snížené hmotnosti dané plně karbonovou karosérii je tento vůz navržen tak, aby splnil také potřebu jízdy na dlouhé vzdálenosti. K dalším technologiím konceptu Nissan IDS patří pilotované parkování, které lze ovládat z chytrého telefonu nebo tabletu a technologie bezdrátového nabíjení. Prostřednictvím těchto technologií může řidič ponechat parkování a dobíjení na vozu samotném.

Cíle Nissanu – Žádné smrtelné dopravní nehody a nulové emise  
Aby byla naše společnost stojící na automobilech udržitelná, je nutno vyřešit složité otázky od dodávek energie z udržitelných zdrojů, až po klimatickou změnu, znečištění ovzduší a bezpečnost na silnicích. Nissan si jako ambiciózní cíl své mise k vytvoření udržitelné společnosti využívající automobily stanovil nulu u počtu smrtelných dopravních nehod a nulové emise.

Přes 90 % dopravních nehod je způsobeno lidskou chybou. Rozsáhlý systém snímačů a umělá inteligence konceptu Nissan IDS jsou navrženy tak, aby zajišťovaly vyšší bezpečnost než lidský řidič. Tato technologie nás přibližuje o krok blíže k nulovému cílovému počtu smrtelných dopravních nehod.



Elektromobily neprodukují žádné emise CO2 a jejich baterie mohou ukládat energii z obnovitelných zdrojů a poskytovat ji pro napájení domácností a budov elektřinou. S tím, jak se počet elektromobilů zvyšuje, budou celé komunity schopny zapřáhnout jejich sílu jako součást schématu pro udržitelnou energii. A když pak elektromobily zaujmou ústřední roli v dodávkách energie, přiblížíme se mnohem více realizaci společnosti bez emisí.

Nissan věří, že se koncept Nissan IDS vyvine v inspirativní inovaci pro mobilitu nové generace a naše snaha o dosažení oněch „dvou nul“ se stane realitou. S těmi nejvyspělejšími technologiemi Nissanu pro vyšší bezpečnost, kontrolu nad řízením a elektrickou mobilitu, navíc povýšenými na novou úroveň díky umělé inteligenci, je koncept Nissan IDS Concept přesvědčivou ukázkou nadějné budoucnosti.

Nissan

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise Fotografie k článku Koncept IDS - budoucnost podle Nissanu, žádné smrtelné nehody, žádné emise
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN