Koncept Dodge Demon Roadster – jednoduchá filozofie a neotřelá přitažlivost

vloženo

Koncepční vůz Dodge Demon je kompaktní a obratný roadster s „rázným držením těla“, který je dokonalou kombinací klasického sportovního vozu, moderní jednoduchosti a výkonnosti. Automobil se představil na 77. ženevském autosalónu počátkem března.

Koncept Dodge Demon Roadster – jednoduchá filozofie a neotřelá přitažlivost Koncept Dodge Demon Roadster – jednoduchá filozofie a neotřelá přitažlivost

„Zatímco ikonický Dodge Viper je autem snů pro mnoho lidí, Dodge Demon je navržen tak, aby byl dostupným autem snů,“ vysvětluje Jae Chung – Vedoucí vývoje vnějšího designu Dodge Demon společnosti Chrysler Group. „Design tohoto vozu je jednoduchý, ale velmi poutavý. Vyznačuje se energickou kombinací křivek a ploch.“


Hlavní křivkou boků konceptu Dodge Demon je linie boků, která obkrouží přední blatník a posléze klesá k zadnímu kolu, kde navazuje na v barvě karoserie provedený otvor pro vstup vzduchu k zadním brzdám. Zadní blatník lemuje podobná linie jako vpředu a směřuje k ploše lemující zadní skupinové svítilny. Díky tomu zadní nárazník výrazně vystupuje z těla karoserie a zároveň nepřímo ukazuje, že koncept Dodge Demon je vozem se zadním pohonem.

Zadní části, která automobil opticky rozšiřuje, dominují především výrazná světla, v nichž je střední část lemovaná výraznými LED diodami.

Zepředu automobilu dominuje tradiční maska chladiče vozů Dodge sestávající z horizontální a vertikální dělící příčky. Příď působí velmi agresivně, hrozivě a především velmi dynamicky. Hlavní světlomety trojúhelníkového tvaru jsou projektorového typu se zářivými obroučkami a jsou vkusně zasazené do černého pozadí. Toto uspořádání zajišťuje soustředění pozorovatele především na dominantní masku chladiče. Zajímavým detailem, který způsobuje, že Dodge Demon působí dojmem skutečného sportovního vozu, jsou například také dva otvory pro přívod chladícího vzduchu pod maskou chladiče nebo svislá linie přecházející z rohů vozu do horní hrany předních blatníků.

Kola s dominantním designem byla posunuta co možná nejvíce do rohů karoserie, čímž výraz automobil získal skutečnou agresivitu. Kola s povrchovou úpravou leštěného hliníku mají průměr 19 palců a asymetrický design, který vhodně ladí s důmyslnou kombinací křivek a povrchů karoserie.

Ponton karoserie mírně stoupá směrem vzhůru, což posádce dodává pocit, že je automobilem dokonale chráněna.

„Dodge Demon byl navržen v duchu klasických britských sportovních vozů, zároveň však nepostrádá funkčnost,“ říká Dan Zimmermann – Vedoucí vývoje interiéru konceptu Dodge Demon. „Vše, co souvisí s jízdou je zdůrazněné, vše ostatní je opticky potlačeno.“

„Například přístrojová deska. Je klasicky střižená, ale přesto moderní. Vše, co skutečně potřebujete – přístroje, kulaté výdechy ventilace, rádio – je integrováno do horizontálního pásu s povrchovou úpravou leštěného hliníku, který opticky rozšiřuje interiér. Další prvky, jako například klimatizace či schránka před spolujezdcem, jsou umístěné pod touto lištou,“ vysvětluje Zimmermann.

Podobná filozofie je použita také na středovém tunelu, který není výrazně spojen s přístrojovou deskou. Konzole dominuje černo chromovaná řadící páka manuální převodovky s koženou manžetou a chromovaným obroučkem. Středový tunel s výplněmi z leštěného hliníku obsahuje také ruční brzdu, elektrické ovládání oken, dvojici držáků nápojů a elektrickou zástrčku na 12 V, které jsou opticky sjednocené. Zadní část středového tunelu ukrývá po loketní opěrkou odkládací prostor. Naopak pod přístrojovou deskou je umístěna přihrádka na nejrůznějších drobnosti.

„Interiér je velmi jednolitý kromě jiného i díky použití rovných ploch. Řidiče tak ničím nerozčiluje a soustředí jeho pozornost výhradně na řízení a potěšení z něj vyplývající,“ dodává Zimmermann.

Kůží čalouněný volant disponuje trojicí dvojitých příček s hliníkovou povrchovou úpravou. Nadčasovost mu dodává malý kulatý střed, v němž se nachází airbag. Výplním dveří dominují díly z leštěného hliníku ve spodní části, kterým sekundují kulaté stříbřité rámečky reproduktorů. Přístroje jsou tvořeny čtveřicí kulatých ukazatelů s bílými čísly na černém podkladě, což je kombinace symbolizující klasické sportovní hodinky. Přístroje jsou citlivě zapuštěné a mají efektní chromované obroučky. Ukazatele ladí s barvou karoserie. Součástí výplní dveří jsou vertikálně situovaná robustní madla, která v horní části přecházejí do chromovaného okolí vnitřní kliky.

Sedadla konceptu Dodge Demon jsou výrazně tvarována tak, aby zajistila dostatek opory při jízdě v zatáčkách, ale zároveň neztěžovala nastupování nebo vystupování z vozu. Skořepiny sedadel jsou karbonové, zatímco sedadla jsou čalouněná speciální látkou v kombinaci černé a šedé barvy. Těsně za předními sedadly jsou umístěné ochranné oblouky, které jsou dekorované leštěným hliníkem a karbonem. Sedadla lze v širokém rozsahu posouvat a za nimi je úložný prostor.

Koncepční vůz Dodge Demon je dostupným sportovním vozem Dodge, který se vyznačuje typickými rysy designu vozů Dodge, značnou dynamikou a potěšením z jízdy v otevřeném roadsteru.

PŘEDBĚŽNÉ TECHNICKÉ SPECIFIKACE
Motor: 2.4-l petrol World Engine
Maximální výkon: 172 hp SAE (128 kW) @ 6000 rpm
Maximální točivý moment: 165 lb.-ft. (224 Nm) @ 4400 rpm
Převodovka: 6-stup. manuální
Hnací ústrojí: pohon zadních kol
Celková délka: 3974 mm
Celková šířka (max. @ body): 1736 mm
Celková výška: 1315 mm
Rozvor: 2429 mm
Přední převis: 777 mm
Zadní převis: 769 mm
Pohotovostní hmotnost (očekávaná): 1179 kg
Rozměr pneumatik, přední/zadní: 58.7" (1491 mm)
Rozměr kola: 19 x 8"
Vnější průměr: 640 mm
Barva karoserie: Bright Amber Pearl
Barva interiéru: Carbon Black


(red)

Vyhledat vozidla v inzerci: Chrysler

Fotografie k článku

Fotografie k článku Koncept Dodge Demon Roadster – jednoduchá filozofie a neotřelá přitažlivost
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč