Koncept Citroën Lacoste: zjevný odkaz na bezprostřednost, uvolněnost a eleganci

vloženo

Dvě jména, Citroën a Lacoste, jedna společná vize: pěstovat odvahu, kreativitu a optimismus. A z této shody hodnot se zrodil Koncept Citroën Lacoste.

Koncept Citroën Lacoste: zjevný odkaz na bezprostřednost, uvolněnost a eleganci Koncept Citroën Lacoste: zjevný odkaz na bezprostřednost, uvolněnost a eleganci

Tento vůz, který je symbolem určitého duševního stavu, způsobu života a dokonce i postoje, je zjevně určen pro volný čas, potěšení a zábavu. Upřednostňuje totiž zjednodušený přístup k automobilu, jde k samé podstatě, takže ke světu přistupuje s neodolatelnou lehkostí a svěžestí.


Koncept, který je nepochybně ve své podstatě Citroënem, i když vykazuje typické znaky značky Lacoste, stojí na rozcestí mezi světem motorismu a sportu a neustále nahlíží do obou těchto tak rozdílných prostředí. I technologie používaná na palubě je hravá a podtrhává tento zdánlivý paradox mezi koncepční dokonalostí a stylovou lehkostí.

Technologický a současně inovativní Koncept Citroën Lacoste, který se může spolehnout na svůj impozantní vzhled a radost ze života, dělá z cesty zcela nový zážitek, dosud nepoznané smyslové dobrodružství pro všechny cestující.

Střídmý, jednoduchý a uvolněný Koncept Citroën Lacoste představuje nový milník při definování vozu budoucnosti, vozu, který se snaží skoncovat s diktátem úsilí o stále nové a nové funkce a vlastnosti, jenž občas ve světě motorismu vládne. Toto auto je výsledkem snahy Citroënu soustředit se na to, co je podstatné, a vytvářet zcela nové modely, které budou dostupné, střídmé a přitom budou zejména díky svému hodnotnému stylu probouzet vzrušení.


PROŽÍT VZRUŠUJÍCÍ POCITY

Koncept Citroën Lacoste boří předsudky o kompaktních vozech, které jsou prý bez charakteru, a ukazuje, že existují i jiné cesty.

Vkusně střídmý a elegantně uvolněný vůz má na první pohled tvar půvabného sporťáku: mezi jeho přednosti patří zvýšená podokenní linie, vypouklé a strukturované blatníky, minimální převis, kola zasazená do rohů karoserie a disky kol ve stylu golfových míčků.

Pozornost dále upoutá jeho otevřenost, která je příslibem toho, jaký důraz se klade na vzrušující pocity při řízení a snahu zachovat si přitom jako základní linii invenčnost a eleganci.

Díky výrazně vykrojené karoserii na úrovni předních dveří a absenci pevné střechy se posádka ocitá přímo vystavená přírodním živlům. Rozmístění prvků na palubě probouzí smysly a místo aby se posádka držela v ochranné bublině, odříznutá od okolního světa, ocitá se ve světě oslavujícím vzrušující pocity. A pokud ani to nestačí, nabízí koncept možnost zcela stáhnout čelní sklo, až úplně zmizí, protože v této konfiguraci dokonale kopíruje tvar kapoty.

Vůz tak svým způsobem předkládá velmi aktuální pojetí zdůrazněné reality, v níž získává vnímání světa novou ostrost, jako kdyby měl člověk rozjitřené smysly.

Půvab Konceptu Citroën Lacoste spočívá v tom, že přijal tento přístup a přitom si zachoval lehkost stylu, která je zapsaná hluboko v jeho genech. Přímo se to dotklo výběru způsobu pohonu.

Není tu zapotřebí silný motor svádějící k překračování povolené rychlosti, aby člověk zažil vzrušení. Koncept používá tříválcový benzínový motor, jehož výkony jsou přiměřené pro pohon vozu jeho velikosti a váhy. Tento motor je pružný, úsporný a ekologický a jeho jemný zvuk přispívá k hravé atmosféře experimentování, dokonale odpovídá logice vozu, která se snaží jít na samotnou dřeň toho nejpodstatnějšího, což Koncept Citroën Lacoste splňuje.

Šetrný přístup k životnímu prostředí se u vozu projevuje i ve zvolených koncepčních prvcích. Tento model připomínající smělý duch bugatek je nicméně opatřen velkými pneumatikami a působí, že přírodě nečelí, ale spíše se jí přizpůsobuje. Tento dojem se konkretizuje v jemných grafických prvcích ve tvaru jemného zvlnění kol. Tento přístup vybízí k domněnce, že řidič vozu Koncept Citroën Lacoste si se živly hraje, aby se lépe pobavil.

Díky němu nabývá každá cesta na významu a získává charakter nové zkušenosti. Takto vnímaný svět je ještě hezčí a výraznější.


VSTUPOVAT SPONTÁNNĚ DO OKOLNÍHO SVĚTA

Abyste mohli žít naplno, musíte se napřed odlehčit, zbavit se všeho, co vás zatěžuje! Tuto interpretaci optimismu, která dobře odpovídá identitě značek Citroën a Lacoste, najdete i ve tvaru tohoto konceptu.

Kromě toho, že je vůz opatřen otevírací střechou, jako by chtěl vstoupit do okolního světa s ještě větší lehkostí a svěžestí, má rovněž hutné, energické a uklidňující tvary. Je současně kompaktní i robustní (délka: 345 cm, šířka: 180 cm, výška: 152 cm a rozvor: 230 cm) a vyzařuje z něj bezchybné know-how a dokonalost provedení.

Z této střídmosti se rodí elegantní a uvolněný charakter vozu. K tomuto dojmu ostatně přispívá i jeho karoserie, která je v základu perleťově bílá, zdůrazněná tmavě modrými místy různých tvarů nebo pásky zvýrazňujícími tvary vozu.

A nasedání? To je jednoduché. Přední dveře zde neexistují, místo nich je zde velké vyříznutí podtrhující stylové zpracování vozu.

A nastupování dozadu? Nic není snazšího. Stačí naskočit do vozu a usadit se na lavici. A pokud potřebujete místo, složí se lavice do zavazadlového prostoru a uvolní se místo pro kufry, sportovní potřeby, atd.

V Konceptu Citroën Lacoste, stojícím na křižovatce světa motorismu, módy a sportu, se násobí odkazy na všechny tyto tři světy.

Interiér vozu, který je zkoncipován jako elegantní a praktická kabelka, nabízí řadu odkládacích přihrádek, jejichž účelem je usnadnit život na palubě. Jsou nenápadné, ukryté pod kraji palubní desky a v obou lavicích. Zavírají se na zip zelené barvy, což je odkaz na lištu stejné barvy, která se táhne podél sedadel. Textilní potahy jsou typu piké z bílé bavlny, jejich útek jasně evokuje polokošile, které jsou symbolem značky Lacoste.

Pokud jde o ukotvení bezpečnostních pásů, tak ty mají zcela stejný tvar jako výstřih právě těchto polokošilí. Sedačky pokrývá pevnější bavlna, jejíž výplet je přímou připomínkou lemů oblečení značky Lacoste.

Stejně jako šatník, který se skládá z různých typů oblečení, doplňků a látek, hýří i Koncept Citroën Lacoste různými barvami a materiály.

Upřednostňuje jasné odstíny jako je bílá a velmi tmavá modrá, které rozehrávají jeho hravý, jednoduchý a elegantní charakter. Pro zdůraznění jsou po interiéru rozesety různé prvky ve velmi ostré až fluorescenční žluté: především na čelním skle, jehož postupné odstínění připomíná zabarvení slunečních brýlí, na klikách z pružného a příjemného materiálu připomínající tenisové míčky a v odkládacích přihrádkách.

Lehký a hravý Koncept Citroën Lacoste připomíná zcela běžný předmět. Na několika místech na karoserii, především na kapotě a čelné dělicí příčce, se objevují plastické grafické prvky čtvercového tvaru, které jako by sem utekly z tenisové sítě.

Patka, která vpředu i vzadu zasahuje od prahu karoserie, připomíná konce podrážky sportovní boty a otisky, které by taková podrážka mohla nechat na antuce. Tyto grafické prvky se opakují i na ráfcích, ale zde jejich zpracování evokuje golfový míček.


POVZBUDIT KREATIVNÍ A ČAROVNOU TECHNOLOGII

Technologie na palubě Konceptu Citroën Lacoste je také hravá a podtrhuje zdánlivý paradox mezi dokonale zvládnutou koncepcí a lehkostí stylu.

Tento model tak nemá pevnou střechu v pravém slova smyslu a místo ní má strukturu ve tvaru T, která je ukotvená na úrovni čelního skla a táhne se až k zavazadlovému prostoru. Tvoří páteř celého vozu a plní několik funkcí. Je cenným pomocníkem při nastupování a ukrývá rovněž šikovné zařízení nabízející lepší úkryt posádce. Podél této konstrukce ve tvaru písmene T se totiž rozloží samonafukovací měkká střecha. Má stejně žlutou barvu jako kliky, takže i v případě deště zajišťuje uvnitř vozu sluneční pohodu. Tento systém je na první pohled neviditelný a při spuštění vytváří překvapivou podívanou. Místo aby se Koncept Citroën Lacoste uchýlil k tradičnímu řešení, zůstává touto nafukovací střechou věrný svému jednoduchému a lehkému duchu.

Ve stejném duchu se nese i lišta na palubní desce, která slouží jako displej. Zobrazují se zde informace týkající se řízení jako je rychlost nebo ukazatelé směru. Zprávy se objevují ve formě piktogramů s naddimenzovanými pixely. Na první pohled je jasný odkaz na první herní konzoly, ale za tímto velmi prostým vzhledem se ukrývají nejnovější technologie. S místem řidiče Konceptu Citroën Lacoste je spojen dvouramenný volant, který udiví svou propracovanou koncepcí, jednoduchostí a velikostí. Pokud je však nutné uvolnit místo, aby se mohli cestující na předních sedadlech usadit na místo, lze ho výškově přesunout mimo obvyklou osu až k palubní desce. Tím se obratně optimalizuje přístup k přední lavici.

Skryté až neviditelné jsou konečně i přední a zadní světlomety konceptu. Ukrývají se pod tmavě modrou slupkou vozu, objeví se až po svém zapnutí. Kromě vizuální střídmosti umožňuje toto řešení jedinečnou a čarovnou režii samotného osvětlení.

Značky Citroën a Lacoste dnes společně přivedly na svět jedinečný koncept, vůz, pojatý jako kultovní oděv, jako symbolický výraz způsobu života, jako manifest hodnot, které jsou oběma značkám drahé.

TZ Citroën

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy