Kompresor do auta se vyplatí vozit nejen z důvodu defektu

vloženo

Dříve, než se začal autokompresor vyskytovat jako běžná výbava osobních vozů, nahrazovala jeho funkci ruční, nebo nožní hustilka. Oproti ní má však tento praktický a malý pomocník mnoho výhod a daleko širší možnosti využití. Jeho primární určení však zůstává stejné, nafouknout kola osobního vozu, a to všechny kvalitní modely hravě zvládnou.

Kompresor do auta se vyplatí vozit nejen z důvodu defektu Kompresor do auta se vyplatí vozit nejen z důvodu defektu

Hned na úvod je třeba upozornit, abyste se při výběru neorientovali podle nízké ceny. Levná plastová provedení mají velmi krátkou životnost a příliš užitku vám nepřinesou. Inspirovat se můžete i recenzemi kompresorů na Equiplo.cz.


Jak jej připojit a co vše s ním nafouknu?

Práce s kompresorem do auta je uživatelsky příjemná. Většina modelů se připojuje skrze běžnou cigaretovou 12V zásuvku a jen některé výkonnější modely se připojují pomocí svorek rovnou na autobaterii. Kromě nafouknutí kol osobního vozu s nimi zvládnete nafouknout pneumatiky cyklistických kol, matrace, míče, sportovní náčiní, nebo různé dětské hračky do vody. Je tak ideálním pomocníkem pro cyklovýlety, nebo víkendové pobyty v kempu u vody.

Na co se zaměřit

Díky malé velikosti nezabere mnoho místa ani v malém kufru osobního automobilu a proto není mnoho důvodů k tomu pořízení oddalovat. Může vás zachránit v případě defektu, nebo podhuštěných pneumatik, kdy potřebujete dojet do nejbližšího pneuservisu, nebo k nejbližší benzínce. Moderní automobily již standardně nemusí mít ani rezervní kolo, které řadu potíží na silnici vyřeší. Nemluvě o tom, že pokud ji máte, často po jejích vyndání zjistíte, že je také podhuštěná a asistence autokompresoru se bude obzvláště hodit.

Aby s ním byla práce pohodlná a efektivní, měl by kompresor disponovat dostatečně dlouhým napájecím kabelem i tlakovou hadicí. Zpravidla má napájecí kabel délku 3 metry a tlaková hadice 1 metr, což pro nafoukání všech 4 kol stačí. Na jejich konci je zpravidla nástavec na auto ventilek a součástí balení by měly být další nástavce pro foukání již zmíněných věci.

Kolo osobního automobilu zvládne nafouknout průměrně za několik minut a je určen výhradně pro osobní vozy, nebo menší rodinné dodávky. Nákladní vůz s ním rozhodně nenafouknete, proto to ani nezkoušejte, brzy jej zničíte.

Technické parametry a provedení

Všechny kompresory do auta se dají připojit do 12V automobilové zásuvky, případně přímo na autobaterii. Některé modely lze však připojit i do běžné 230V elektrické zásuvky, čímž udělá mnoho užitku i u vás doma. Populární je také akumulátorový kompresor, kde se nemusíte omezovat žádnými napájecími kabely, jen udržovat nabitou baterii. Modely mají analogový, nebo digitální ukazatel tlaku a některé dokonce automatické vypnutí po dosažení nastavené úrovně tlaku.

Kromě zmíněného napájení lze v parametrech vyčíst maximální tlak pohybující se od 8 do 10 barů, výtlak 10 – 50 litrů vzduchu za minutu, nebo maximální doba provozu, pohybující se od 10 – 20 minut. Kompresor do auta je malé výkonné zařízení a proto je z důvodu chlazení potřeba dodržovat doporučenou maximální dobu provozu. Zaměřit se také můžete na dodávané adaptéry, celkové rozměry, nebo brašnu, která je poměrně praktická a neměla by chybět.

Jestliže vám běžný autokompresor přijde málo, existuje také multifunkční akumulátorové zařízení, které vás svými dovednostmi dostane. Kombinuje v sobě vzduchový kompresor, startovací stanici, svítilnu i 12V zásuvku pro napájení ostatních zařízení. Kromě toho může posloužit i jako powerbanka pro nabíjení mobilních telefonů a dalších věcí.

Komerční článek



Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..