Kompaktní studie HCD10 Hyundai Hellion byla představena na autosalonu v Los Angeles

vloženo

Při úvodní tiskové konferenci na autosalonu v Los Angeles představilo na konci listopadu technické a designérské centrum společnosti Hyundai a společnost Hyundai Motor Amerika studii HCD10 Hyundai Hellion - třídveřovou kompaktní sportovní studii s nezaměnitelným charakterem.

Kompaktní studie HCD10 Hyundai Hellion byla představena na autosalonu v Los Angeles

“Studie HCD10 Hyundai Hellion byla navržena se záměrem zapůsobit na různé zákazníky, jejichž hlavním znakem je individualita,“ řekl hlavní návrhář Hyundai Design Center Joel Piaskowski. “Specifický postoj a přístup jsou novým způsobem jak definovat nové tržní segmenty a my cítíme, že právě toto studie Hellion dokáže. Hellion přináší do rodiny vozů Hyundai nový přístup. Je to takový trochu nezbedný sourozenec, který je ale vždy upřímný a otevřený.”

VENKOVNÍ DESIGN
“Krátké převisy umožňují skvělé manévrovací schopnosti mimo zpevněné cesty a ochrana spodní části automobilu, zvětšené blatníky a tažné zařízení podtrhují sílu Hellionu.” uvedl hlavní designér Hyundai Design Center Marc Mainville a dodává, že

design přední části vozu Hyundai Hellion ukazuje jak by mohly v budoucnu vypadat nové konstrukční prvky na přední části nákladních vozů Hyundai. Prominentní vybrání kapoty umocňuje závodní dojem z Hellionu, zatímco lasturovitá kapota využívá nechráněných západek k jednoduchému přístupu k motoru. Sklon předního skla umocňuje sportovní dojem z vozu. Přední a zadní nárazníky se odlišují od tvaru karoserie díky spodní hliníkové ochraně před nárazy zespodu a tmavší barvě nárazníků.

Zadní část Hellionu je vytvořena ve stejně odvážném duchu. Zadní světla Hellionu zdůrazňují zašpičatění skel a široký rozchod zadních blatníků tím, že jsou odděleny od zadního skla. Aby se dosáhlo integrovaného vzhledu byly duální chromované výfuky umístěny mezi zadní nárazník a spodní ochrannou desku.

Stahovací střecha vyrobená z měkkého plátna dodává studii Hyundai Hellion nezávislého ducha. Látka použitá na střechu má jemný abstraktní vzor. Pro vnější úpravu vozu byl použit vzor Dakarská zlatá. Tato barva odkazuje na slavnou rallye a její vliv na design vozu. Dvacetipalcová hliníková kola se skládají ze dvou dílů a jsou kryta vrstvou Teflonu®.

VNITŘNÍ DESIGN
Hellion poskytne svým pasažérům čistý a funkční prostor díky oddělení prostoru řidiče a spolujezdce a třídveřové úpravě.

“Studie HCD10 Hyundai Hellion spojuje vnitřní a vnější design do soudržné studie,” řekl Martin Frost, vrchní designér Hyundai Design Center.

Žebra vnějšího designu jsou viditelná i zevnitř. Vyrůstají z postranních panelů, obklopují pasažéry a podpírají stropní konzoli, která se táhne po celé délce interiéru. Konzole nabízí nejen integrované osvětlení interiéru, ale také odklápěcí LCD monitor, který mohou využívat cestující na zadních sedlech..

Interiér se skládá z lesklých bílých prvků a hliníkových detailů, které jsou v kontrastu s černou pouštní barvou použitou pro vnitřek vozu, což dodává Hellionu moderní vzhled.

Hellion je schopný pojmout velké množství nákladu resp. zavazadel. Vaky na různé vybavení, které jsou součástí sedadel, se dají jednoduše odpojit, přemění se na batohy a řidič i pasažéři mohou pokračovat ve svých dobrodružstvích i po opuštění vozu. Úložný prostor se také nalézá podél centrální konzole, která nabízí dvě přihrádky s průhlednými pruhy, které umožňují lepší přístup k uloženým věcem.

Hyundai Hellion nabízí nadstandardní vybavení, které pomáhá při řízení v nerovném terénu a poskytne řidiči i spolujezdci nezbytné pohodlí. Například sedadla jsou vybavena unikátním nápojovým systémem. Místo běžného držáku na nápoje nabízí každé sedadlo vyměnitelnou nádržku. Tekutina se ke konzumentovi dopravuje trubičkou s pomocí malého čerpadla. Díky tomuto systému se může řidič i spolujezdec plně koncentrovat na jízdu popřípadě na okolní krajinu.

Informační panel na přístrojové desce ukazuje stav všech systémů automobilu. Přímo pod monitorem se nachází kontrolní panel, který umožňuje přímou kontrolu klimatizace či audiosystému. Navigace a další funkce se ovládají pomocí myši zabudované do desky.

VÝKON
Výkon se musí vyrovnat celkovému stylu, takže byl Hyundai Hellion vybaven ekologickým třílitrovým motorem V6 Common-rail Diesel (CRDi) s výkonem 236 koňských sil. Motor je ovládán šestistupňovou automatickou převodovkou, která vyhovuje nárokům na výkon Hellionu. Hellion má pohon všech čtyř kol.

TECHNOLOGIE
Model HCD10 Hyundai Hellion je vybaven technologií další generace včetně:
- Systému elektronické stability
- Převodovky Shift-by-Wire
- Bezdrátového internetu
- Navigace
- Přizpůsobivého tempomatu

 


Zdroj: Hyundai Motor CZ

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kompaktní studie HCD10 Hyundai Hellion byla představena na autosalonu v Los Angeles Fotografie k článku Kompaktní studie HCD10 Hyundai Hellion byla představena na autosalonu v Los Angeles Fotografie k článku Kompaktní studie HCD10 Hyundai Hellion byla představena na autosalonu v Los Angeles
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě