Klimatizace se stala nejžádanějším prvkem výbavy ojetin

vloženo

Trendy u prodávaných ojetých vozů se neustále mění. Dokazují to i poslední statistiky autobazaru Auto ESA, který v současné době prakticky neprodává jiné vozy než ty s klimatizací. V průběhu roku je podíl vozů s klimatizací zhruba dvoutřetinový. V letních měsících se ještě zvyšuje

Klimatizace se stala nejžádanějším prvkem výbavy ojetin Klimatizace se stala nejžádanějším prvkem výbavy ojetin

V současnosti je klimatizace nejžádanějším prvkem výbavy vozidel. Zákazníci ji dokonce upřednostňují před bezpečnostními prvky vozů typu ESP nebo ABS,“ upozorňuje obchodní ředitel druhého největšího bazaru v ČR, Auto ESA, Tomáš Svoboda. Prodeje vozů s klimatizací se neustále zvyšují a v současnosti tvoří zhruba dvě třetiny všech prodaných ojetých vozidel. To je dáno také tím, že se do prodeje dostávají stále novější vozy, které mají klimatizaci už v základní výbavě.


Nejlevnější vozy s klimatizací se dají pořídit za zhruba 50 000 Kč. Takovým vozem je například Fiat Bravo z roku 1998 s centrálním zamykáním, CD přehrávačem, el. ovládáním oken a 94 000 km. Čtyři roky starou Škodu Fabii Combi v nejvyšší výbavě s dieselovým motorem 1.4TDI pak pořídíte za 140 000 korun.

Odborníci ale v souvislosti s nákupem vozu s klimatizací upozorňují i na různá rizika. Rozhodně by se řidiči neměli na klimatizaci spoléhat jako na jediný nástroj, který dokáže zvýšit pohodu vozu při jízdě.

U citlivějších osob se sníženou imunitou, u dětí a starších osob může být nebezpečí překlimatizovaného vozu v kontrastu s vysokými venkovními teplotami i zdraví škodlivé.

Možností, jak snížit teplotu uvnitř vozu během velkých veder, je víc. Například by lidé měli dbát na to, aby vůz parkovali, pokud možno, ve stínu, nechávali přivřená okénka. Při výběru vozu není radno se omezovat pouze na klimatizaci, ale také na to, jestli má vůz tónovaná skla nebo možnost použití stínících roletek. Pohodové teplotě v automobilu v létě nepřidá ani tmavý interiér. Zákazníci by také měli vědět, že použití klimatizace mírně zvyšuje spotřebu vozu a u aut s nízkým obsahem motoru snižuje výkon.

Řidiči by měli při používání klimatizace dbát několika základních pravidel:
1. Nejprve vůz nechat vyvětrat klasickým ventilátorem a otevřenými okénky a až po mírném ochlazení spustit klimatizaci.
2. Po zapnutí klimatizace zavřít okénka. Současné klimatizování a větrání nevede ke kýženému výsledku.
3. Klimatizaci nespouštět na více než 5°C rozdíl oproti venkovní teplotě.
4. Při dlouhé cestě je možné vůz chladit i na nižší teplotu, ale před vystoupením z vozu je doporučeno klimatizaci vypnout a teplotu ve voze zvyšovat, aby organismus neutrpěl teplotní šok.
5. Klimatizaci je třeba jednou ročně dezinfikovat a vyměnit náplň, v opačném případě se v ní mohou začít objevovat zdraví škodlivé mikroorganismy, bakterie a plísně.


-MO-/TZ Auto ESA, foto archiv


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..