Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje

vloženo

V pátek 11. prosince bude oficiálně zahájen prodej a soudě dle spanilé jízdy šedesátky červených vozů z Nošovic do Frýdku-Místku, předváděcích vozů by mělo být dostatek. Ještě před uvedením na trh stačilo získat nové české MPV jednu z nejprestižnějších mezinárodních cen za design: „iF product design award”. Ta posuzuje nejen kvalitu samotného designu, ale také řadu dalších aspektů včetně dílenského zpracování, úrovně inovací a třeba i ohleduplnost k životnímu prostředí.

Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje

Nové malé MPV má být přímým konkurentem takových aut, jako třeba Škoda Roomster, Opel Meriva, Citroën C3 Picasso nebo třeba Renault Modus/Grand Modus. Na našem trhu modelu zahraje do karet i určitá dávka patriotismu zdejších kupujících, takže jako ryze český vůz bude mít výhodu většího „psychologického“ zázemí co se servisu a budoucí dostupnosti náhradních dílů týče. Oblíbená Škoda Fabia se o své místo prodejní jedničky ve třídě malých vozů zatím bát nemusela, ale malé MPV Kia Venga však má až nebezpečně mnoho silných trumfů v rukávu (tuzemská výroba, neokoukaný model, očekávaná příznivá cena, sedmiletá záruka atd.), takže by tento stav nemusel být pro Fabii doživotní. Ale nebudeme předbíhat, trh dá za čas odpověď sám.


Venga z velké části vychází ze studie Kia No3, která se objevila na letošním jarním Ženevském autosalonu. Vyznačuje se, alespoň tedy na poměry MPV, poměrně kompaktními rozměry: dlouhá je 4068, široká 1765 a vysoká 1 600 mm. Rozvor náprav 2 615 mm je jen o 22 menší než u velmi prostorné Škody Roomster, takže lze očekávat velmi prostorný a variabilní interiér, navíc s výhodu vyšší pozice sezení a tedy i lepšího výhledu a přirozenějšího nastupování a vystupování.

Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 jsou podélně posuvná o 13 cm a po jejich sklopení vznikne rovina s „falešným“ dnem zavazadelníku, dlouhá přes 150 cm. V ten moment je k dispozici až 1253 litrů pro zavazadla! Ale i bez sklápění sedadel se nemá Venga za co stydět: standardní objem zavazadelníku 440 litrů lze vyjmutím onoho falešného dna zvětšit až na 570 litrů, a to už blednou závistí i hrdí majitelé Octávií Combi...

Vzhledem ke kompaktním rozměrům a vysoké stavbě karosérie typu MPV překvapuje velmi příznivý koeficient odporu vzduchu Cx= 0,31! To je zárukou příznivé spotřeby paliva i při vyšších rychlostech i nízkého aerodynamického hluku.

Interiér bude k dispozici pouze ve dvou barevných odstínech- černé a hnědé-, ale bude jej možné osvěžit několika dekory. Za pozornost stojí módní příplatková prosklená střecha s možností otevření jednotlivých dílů, případně jejich zaclonění roletou.

Podvozkově je Venga vlastně jednovaječným dvojčetem modelu Soul. Přední náprava s pomocným rámem využívá koncepce McPherson a spodních příčných ramen, vzadu jsou vlečená ramena ustavená torzně poddajnou příčkou. Hřebenové řízení má energeticky nenáročný elektrický posilovač, poměrně strmý převod (2,77 otáček mezi rejdy) a je naladěno na zachování dostatečného množství informací z vozovky.
Díky použití minimálně 15“ kol jsou instalovány poměrně velké brzdové kotouče (u zákl. modelu vpředu/vzadu: 280/262 mm), ABS a systém přerozdělení brzdného účinku EBD je standardem. Na přání, či přesněji v závislosti na použitém motoru resp. výbavě bude k dispozici i stabilizace ESP.

Do začátku by měly být k dispozici 4 motory, shodou okolností jak zážehové i vznětové s objemem 1,4 a 1,6 litru. Zážehové jsou stále „jen“ atmosférické, ale disponují alespoň variabilním časováním ventilů CVVT, což zlepšuje průběh točivého momentu a umožňuje tak snižovat spotřebu. Slabší čtrnáctistovku 1,4 CVVT známe už z jiných vozů koncernu Hyundai, pro Vengu má bude k dispozici ve výkonové verzi 66 kW. O silnější 1,6 CVVT platí v podstatě totéž, pouze s rozdílnou hodnotou výkonu- 93 kW.
Oba benzíňáky budou spojeny s pětistupňovým manuálem, silnější 1,6 pak alternativně s dnes už poněkud archaickým čtyřstupňovým automatem klasické hydrodynamické konstrukce.

To commonrailové diesely 1,4 CRDi a 1,6 CRDi patří do nové rodiny motorů s interním označením „U II.“ (ten větší debutoval v modernizovaném Cee´du) a vyrábějí se u našich slovenských sousedů. Vyznačují se bezúdržbovým rozvodovým řetězem a velmi příznivým průběhem točivého momentu s výrazným nástupem v nízkých otáčkách.

Menší 1,4 CRDi bude standardně k dispozici s výkonem 66 kW, pro některé trhy (včetně toho našeho) však bude existovat i „okleštěná“ verze s 55 kW. U větší 1,6 CRDi se bude dodávat prioritně dodávat verze s výkonem 94 kW, slabší verze s 85 kW by u nás v sousedství výkonnější verze nedávala příliš velký smysl, takže opět bude v nabídce jen na některých trzích, ale na našem tentokrát ne. Kromě úplně nejslabší naftové čtrnáctistovky s 55 kW se k dieselům bude pojit zcela nový šestistupňový manuál. Všechny motory plní emisní normu Euro5 a na přání je bude možno vybavit systémem samočinného vypínání a startování motoru Idle Stop & Go, dále snižujícího spotřebu v městském provozu.

Obrovskou prodejní i uživatelskou devizou je pochopitelně pětiletá záruka na celý vůz a sedmiletá na pohonné ústrojí (do 150 000 km). Výrobce plánuje výrobu kolem 75 tisíc kusů ročně... Ceny i chybějící údaje doplníme záhy po oficiálním prodejním startu, v tento moment zatím nejsou k dipozici. Cena zákl. modelu včetně zaváděcí 20ti tisícové slevy činí 279 980 korun.
 

Nejdůležitější údaje:
1,4 CVVT: 1396 ccm, 66 kW při 6000/min., 137 N.m. při 4000/min., 167 km/h, 0-100 km/h za 12,9 s., spotřeba 6,2 l/100 km.

1,6 CVVT: 1591 ccm, 92 kW při 6200/min., 156 N.m. při 4200/min., 182 km/h, 0-100 km/h za 10,9 s., spotřeba 6,7 l/100 km. S aut. převodovkou: 178 km/h, 0-100 km/h za 12,2 s., spotřeba 7,0 l/100 km.

1,4 CRDi (55 kW): 1396 ccm, 55 kW při 4000/min., 220 N.m. při 1750- 2350/min., 157 km/h, 0-100 km/h za 17,4 s., spotřeba 4,8 l/100 km.

1,4 CRDi (66 kW): 1396 ccm, 66 kW při 4000/min., 220 N.m. při 1750- 2350/min., 167 km/h, 0-100 km/h za 14,5 s., spotřeba 4,7 l/100 km.

1,6 CRDi (85 kW, jen některé trhy): 1582 ccm, 85 kW při */min., 255 N.m. při 1900- 2750/min., * km/h, 0-100 km/h za * s., spotřeba * l/100 km.

1,6 CRDi (94 kW): 1582 ccm, 94 kW při 4000/min., 260 N.m. při 1900- 2750/min., 182 km/h, 0-100 km/h za 11,1 s., spotřeba 4,9 l/100 km.

* údaje zatím neznámé

Zaváděcí ceny platné k 11.12. 2009:
1,4 CVVT Active:  279 980,-
1,4 CVVT Comfort:  339 980,-
1,4 CVVT Comfort Plus: 359 980,-
1,6 CVVT Active:  299 980,-
1,6 CVVT Comfort:  359 980,-
1,6 CVVT Comfort Plus: 379 980,-
1,6 CVVT Exclusive: 429 980,-
1,4 CRDi (55 kW) Active: 319 980,-
1,4 CRDI (55 kW) Comfort: 379 980,-
1,4 CRDi (55 kW) Comfort Plus: 399 980,-
1,4 CRDi (66 kW) Active: 334 980,-
1,4 CRDi (66 kW) Comfort: 394 980,-
1,4 CRDi (66 kW) Comfort Plus: 414 980,-
1,4 CRDI (66 kW) Exclusive: 464 980,-
1,6 CRDi (94 kW) Active: 349 980,-
1,6 CRDi (94 kW) Comfort: 409 980,-
1,6 CRDi (94 kW) Comfort Plus: 429 980,-
1,6 CRDi (94 kW) Exclusive: 479 980,-










Marek Oborník, Foto Kia Motors

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč
09.04.2017
Honda Civic Sedan jde do prodeje, půl milionu nestačí
08.04.2017
Mercedes-AMG GLC 63 - zadupávač konkurenčních SUV
07.04.2017
Známe ceny nové generace Seatu Ibiza