Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje

vloženo

V pátek 11. prosince bude oficiálně zahájen prodej a soudě dle spanilé jízdy šedesátky červených vozů z Nošovic do Frýdku-Místku, předváděcích vozů by mělo být dostatek. Ještě před uvedením na trh stačilo získat nové české MPV jednu z nejprestižnějších mezinárodních cen za design: „iF product design award”. Ta posuzuje nejen kvalitu samotného designu, ale také řadu dalších aspektů včetně dílenského zpracování, úrovně inovací a třeba i ohleduplnost k životnímu prostředí.

Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Nové malé MPV má být přímým konkurentem takových aut, jako třeba Škoda Roomster, Opel Meriva, Citroën C3 Picasso nebo třeba Renault Modus/Grand Modus. Na našem trhu modelu zahraje do karet i určitá dávka patriotismu zdejších kupujících, takže jako ryze český vůz bude mít výhodu většího „psychologického“ zázemí co se servisu a budoucí dostupnosti náhradních dílů týče. Oblíbená Škoda Fabia se o své místo prodejní jedničky ve třídě malých vozů zatím bát nemusela, ale malé MPV Kia Venga však má až nebezpečně mnoho silných trumfů v rukávu (tuzemská výroba, neokoukaný model, očekávaná příznivá cena, sedmiletá záruka atd.), takže by tento stav nemusel být pro Fabii doživotní. Ale nebudeme předbíhat, trh dá za čas odpověď sám.

Venga z velké části vychází ze studie Kia No3, která se objevila na letošním jarním Ženevském autosalonu. Vyznačuje se, alespoň tedy na poměry MPV, poměrně kompaktními rozměry: dlouhá je 4068, široká 1765 a vysoká 1 600 mm. Rozvor náprav 2 615 mm je jen o 22 menší než u velmi prostorné Škody Roomster, takže lze očekávat velmi prostorný a variabilní interiér, navíc s výhodu vyšší pozice sezení a tedy i lepšího výhledu a přirozenějšího nastupování a vystupování.

Zadní sedadla dělená v poměru 60:40 jsou podélně posuvná o 13 cm a po jejich sklopení vznikne rovina s „falešným“ dnem zavazadelníku, dlouhá přes 150 cm. V ten moment je k dispozici až 1253 litrů pro zavazadla! Ale i bez sklápění sedadel se nemá Venga za co stydět: standardní objem zavazadelníku 440 litrů lze vyjmutím onoho falešného dna zvětšit až na 570 litrů, a to už blednou závistí i hrdí majitelé Octávií Combi...

Vzhledem ke kompaktním rozměrům a vysoké stavbě karosérie typu MPV překvapuje velmi příznivý koeficient odporu vzduchu Cx= 0,31! To je zárukou příznivé spotřeby paliva i při vyšších rychlostech i nízkého aerodynamického hluku.

Interiér bude k dispozici pouze ve dvou barevných odstínech- černé a hnědé-, ale bude jej možné osvěžit několika dekory. Za pozornost stojí módní příplatková prosklená střecha s možností otevření jednotlivých dílů, případně jejich zaclonění roletou.

Podvozkově je Venga vlastně jednovaječným dvojčetem modelu Soul. Přední náprava s pomocným rámem využívá koncepce McPherson a spodních příčných ramen, vzadu jsou vlečená ramena ustavená torzně poddajnou příčkou. Hřebenové řízení má energeticky nenáročný elektrický posilovač, poměrně strmý převod (2,77 otáček mezi rejdy) a je naladěno na zachování dostatečného množství informací z vozovky.
Díky použití minimálně 15“ kol jsou instalovány poměrně velké brzdové kotouče (u zákl. modelu vpředu/vzadu: 280/262 mm), ABS a systém přerozdělení brzdného účinku EBD je standardem. Na přání, či přesněji v závislosti na použitém motoru resp. výbavě bude k dispozici i stabilizace ESP.

Do začátku by měly být k dispozici 4 motory, shodou okolností jak zážehové i vznětové s objemem 1,4 a 1,6 litru. Zážehové jsou stále „jen“ atmosférické, ale disponují alespoň variabilním časováním ventilů CVVT, což zlepšuje průběh točivého momentu a umožňuje tak snižovat spotřebu. Slabší čtrnáctistovku 1,4 CVVT známe už z jiných vozů koncernu Hyundai, pro Vengu má bude k dispozici ve výkonové verzi 66 kW. O silnější 1,6 CVVT platí v podstatě totéž, pouze s rozdílnou hodnotou výkonu- 93 kW.
Oba benzíňáky budou spojeny s pětistupňovým manuálem, silnější 1,6 pak alternativně s dnes už poněkud archaickým čtyřstupňovým automatem klasické hydrodynamické konstrukce.

To commonrailové diesely 1,4 CRDi a 1,6 CRDi patří do nové rodiny motorů s interním označením „U II.“ (ten větší debutoval v modernizovaném Cee´du) a vyrábějí se u našich slovenských sousedů. Vyznačují se bezúdržbovým rozvodovým řetězem a velmi příznivým průběhem točivého momentu s výrazným nástupem v nízkých otáčkách.

Menší 1,4 CRDi bude standardně k dispozici s výkonem 66 kW, pro některé trhy (včetně toho našeho) však bude existovat i „okleštěná“ verze s 55 kW. U větší 1,6 CRDi se bude dodávat prioritně dodávat verze s výkonem 94 kW, slabší verze s 85 kW by u nás v sousedství výkonnější verze nedávala příliš velký smysl, takže opět bude v nabídce jen na některých trzích, ale na našem tentokrát ne. Kromě úplně nejslabší naftové čtrnáctistovky s 55 kW se k dieselům bude pojit zcela nový šestistupňový manuál. Všechny motory plní emisní normu Euro5 a na přání je bude možno vybavit systémem samočinného vypínání a startování motoru Idle Stop & Go, dále snižujícího spotřebu v městském provozu.

Obrovskou prodejní i uživatelskou devizou je pochopitelně pětiletá záruka na celý vůz a sedmiletá na pohonné ústrojí (do 150 000 km). Výrobce plánuje výrobu kolem 75 tisíc kusů ročně... Ceny i chybějící údaje doplníme záhy po oficiálním prodejním startu, v tento moment zatím nejsou k dipozici. Cena zákl. modelu včetně zaváděcí 20ti tisícové slevy činí 279 980 korun.
 

Nejdůležitější údaje:
1,4 CVVT: 1396 ccm, 66 kW při 6000/min., 137 N.m. při 4000/min., 167 km/h, 0-100 km/h za 12,9 s., spotřeba 6,2 l/100 km.

1,6 CVVT: 1591 ccm, 92 kW při 6200/min., 156 N.m. při 4200/min., 182 km/h, 0-100 km/h za 10,9 s., spotřeba 6,7 l/100 km. S aut. převodovkou: 178 km/h, 0-100 km/h za 12,2 s., spotřeba 7,0 l/100 km.

1,4 CRDi (55 kW): 1396 ccm, 55 kW při 4000/min., 220 N.m. při 1750- 2350/min., 157 km/h, 0-100 km/h za 17,4 s., spotřeba 4,8 l/100 km.

1,4 CRDi (66 kW): 1396 ccm, 66 kW při 4000/min., 220 N.m. při 1750- 2350/min., 167 km/h, 0-100 km/h za 14,5 s., spotřeba 4,7 l/100 km.

1,6 CRDi (85 kW, jen některé trhy): 1582 ccm, 85 kW při */min., 255 N.m. při 1900- 2750/min., * km/h, 0-100 km/h za * s., spotřeba * l/100 km.

1,6 CRDi (94 kW): 1582 ccm, 94 kW při 4000/min., 260 N.m. při 1900- 2750/min., 182 km/h, 0-100 km/h za 11,1 s., spotřeba 4,9 l/100 km.

* údaje zatím neznámé

Zaváděcí ceny platné k 11.12. 2009:
1,4 CVVT Active:  279 980,-
1,4 CVVT Comfort:  339 980,-
1,4 CVVT Comfort Plus: 359 980,-
1,6 CVVT Active:  299 980,-
1,6 CVVT Comfort:  359 980,-
1,6 CVVT Comfort Plus: 379 980,-
1,6 CVVT Exclusive: 429 980,-
1,4 CRDi (55 kW) Active: 319 980,-
1,4 CRDI (55 kW) Comfort: 379 980,-
1,4 CRDi (55 kW) Comfort Plus: 399 980,-
1,4 CRDi (66 kW) Active: 334 980,-
1,4 CRDi (66 kW) Comfort: 394 980,-
1,4 CRDi (66 kW) Comfort Plus: 414 980,-
1,4 CRDI (66 kW) Exclusive: 464 980,-
1,6 CRDi (94 kW) Active: 349 980,-
1,6 CRDi (94 kW) Comfort: 409 980,-
1,6 CRDi (94 kW) Comfort Plus: 429 980,-
1,6 CRDi (94 kW) Exclusive: 479 980,-










Marek Oborník, Foto Kia Motors

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje Fotografie k článku Kia Venga: První „česká“ Kia míří do prodeje
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN