Kia testuje novou Sportage v údolí smrti

vloženo

Automobilka Kia Motors odhalila podrobnosti intenzivního vývojového testování v horkém klimatu, kterému je podrobena zcela nová Kia Sportage – v rámci doposud nejtvrdšího a nejdůkladnějšího programu testování vozidel této značky.

Kia testuje novou Sportage v údolí smrti Kia testuje novou Sportage v údolí smrti

Zcela nová Kia Sportage se tento měsíc představila v celosvětové premiéře na mezinárodním autosalonu IAA 2015 ve Frankfurtu a v prodeji se objeví během prvního čtvrtletí roku 2016.


Zcela nové kompaktní SUV značky Kia, nyní vstupující již do své čtvrté generace, absolvuje poslední fázi vývojového programu, kdy konstruktéři testují Sportage v Údolí Smrti – jednom z nejteplejších míst planety Země, kde teploty v letních měsících mnohdy vystoupají až k 56 °C.

Tato fáze testování je dokladem toho, že Kia nabízí vozy schopné provozu i v těch nejnáročnějších podmínkách. V případě testování zcela nového modelu Kia Sportage za vysokých teplot se technici zaměřili zejména na vývoj špičkových systémů topení, větrání a klimatizace.



Kia při vývoji špičkové klimatizace neváhá využít extrémních veder
V rámci nejrůznějších zkušebních postupů za horkých klimatických podmínek pak zkušební technici Kia často používají tři vyčerpávající testy, které kladou ohromné nároky na klimatizační soustavu a chlazení motoru i převodovky za provozu v extrémních vedrech.

Prvním z těchto testů je jízda do svahu, kdy je vůz nejprve hodinu ponechán stát na poledním slunci, aby se interiér vozu zahřál na teplotu přes 50 °C. Následně Sportage absolvuje trasu od úrovně moře až do výšky cca 1500 m n.m. v příhodně pojmenované oblasti Furnace Creek v Údolí Smrti, kdy vůz vytrvale stoupá na trase o délce 27 km rychlostí 100 km/h. Smyslem této zkoušky je prokázat, že mimořádné nároky na motor mají jen minimální dopady na chlazení pohonné jednotky a kabiny vozu.

Druhá zkouška, kdy se postupně střídají rozjezdy a zastavování, simuluje typické podmínky v hustém městském provozu. Technici jedou s novou Sportage oblastí Furnace Creek rychlostí 40 km/h po dobu dvou minut, následně zastaví a ponechají motor další dvě minuty běžet na volnoběh. Tento postup se několikrát opakuje, přičemž smyslem zkoušky je opět podrobit motor, převodovku a klimatizační soustavu mimořádným nárokům, a vyloučit tak případné závady.

Závěrečnou zkouškou, kterou technici Kia pro zcela nový model Sportage připravili, je jízda nízkou rychlostí, kterou vůz absolvuje v nejníže položeném místě Severní Ameriky, kterým je Badwater Basin – kolem 86 metrů pod mořskou hladinou. Po dalším hodinovém stání v extrémním vedru musí zcela nová Sportage absolvovat půlhodinovou nepřerušovanou jízdu rychlostí 40 km/h, aby konstruktéři mohli ověřit – a případně zlepšit – výkon klimatizační soustavy za podmínek výrazně slabšího proudění vzduchu do jednotky kondenzátoru klimatizace.



Mohavská poušť: Kalifornský zkušební terén pro vozy Kia

Kromě nároků kladených na vůz v extrémních podmínkách Údolí Smrti provádí Kia celou řadu testů v horkém klimatu ve vlastních zkušebních prostorách Severní Ameriky – ve zkušebním terénu Mojave Proving Ground. Oblast Mojave Proving Ground, nacházející se hluboko v Mohavské poušti státu Kalifornie, skvěle dokládá mimořádnou pozornost, jakou Kia věnuje otázkám kvality a odolnosti každého nového modelu, což platí i pro zcela nové SUV Sportage.

Zkušební terén Mojave Proving Ground byl vybudován v roce 2004 a nachází se 177 km od Los Angeles. Středisko o rozloze 17,4 km2 provádí důkladné testování na zpevněných cestách i v terénu a s využitím nejrůznějších typů povrchu. A jelikož leží v mimořádně horké a suché oblasti, umožňuje vývojovým týmům podrobovat materiály a komponenty těm nejtvrdším klimatickým podmínkám.

Zkušební terén zahrnuje 120 km zpevněných i nezpevněných cest, vč. rychlostního okruhu o délce 10,3 km, kamenitých cest v terénu, povrchů způsobujících extrémní vibrace, oblastí pro testování brzdové soustavy a svahů o nejrůznějším sklonu. Technici tak mohou u prototypů i produkčních vozidel vyhodnocovat a odlaďovat jízdní vlastnosti, ovladatelnost, brzdovou soustavu i parametry hluku, vibrací a chvění.

Zkušební středisko v Mohavské poušti též provádí testy stárnutí v důsledku povětrnostních vlivů, kdy jsou celá vozidla i nejrůznější samostatné komponenty vystaveny nepřetržitě po celý rok UV záření na palčivém kalifornském slunci. Vliv slunečního záření se ještě umocňuje pomocí nejrůznějších testovacích zařízení s cílem potvrdit, že nejrůznější části a komponenty vozů Kia vykazují dostatečnou odolnost za extrémního vedra, a zůstávají tak po celou dobu životnosti vozidla bez poškození.



Nejpřísnější celosvětový program testování v historii značky Kia
Kia Sportage čtvrté generace dospěla téměř až ke konci programu celosvětového vývoje, v jehož rámci flotila zkušebních vozidel Kia absolvovala celou řadu testů odolnosti a spolehlivosti, odpovídajících ujetí celkově více než 5,5 mil. kilometrů – tedy cca 137x kolem celé Země po rovníku, bezpochyby více, než mnoho řidičů absolvuje za celý svůj život.

Kia Sportage, navržená na základě potřeb zákazníků po celém světě, byla podrobena extrémním nadmořským výškám, písečným bouřím, monzunům, ucpaným centrům měst, alpským průsmykům a materiálovým zkouškám za extrémního počasí v teplotách od -35 °C až po vysokých 110 °C. Po obsáhlých zkouškách na nejrůznějších cestách celého světa bude možné nový model Kia Sportage v době jejího uvedení na trh označit za skutečně globální model.

Náročnému testování s cílem potvrdit maximální odolnost za všech podmínek jsou podrobovány všechny modely značky Kia. Zcela nová Kia Sportage přitom absolvuje vůbec nejobsáhlejší – a nejdůkladnější – program testování v historii této značky.

KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia testuje novou Sportage v údolí smrti Fotografie k článku Kia testuje novou Sportage v údolí smrti Fotografie k článku Kia testuje novou Sportage v údolí smrti
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt