Kia testuje novou Sportage v údolí smrti

vloženo

Automobilka Kia Motors odhalila podrobnosti intenzivního vývojového testování v horkém klimatu, kterému je podrobena zcela nová Kia Sportage – v rámci doposud nejtvrdšího a nejdůkladnějšího programu testování vozidel této značky.

Kia testuje novou Sportage v údolí smrti Kia testuje novou Sportage v údolí smrti

Zcela nová Kia Sportage se tento měsíc představila v celosvětové premiéře na mezinárodním autosalonu IAA 2015 ve Frankfurtu a v prodeji se objeví během prvního čtvrtletí roku 2016.


Zcela nové kompaktní SUV značky Kia, nyní vstupující již do své čtvrté generace, absolvuje poslední fázi vývojového programu, kdy konstruktéři testují Sportage v Údolí Smrti – jednom z nejteplejších míst planety Země, kde teploty v letních měsících mnohdy vystoupají až k 56 °C.

Tato fáze testování je dokladem toho, že Kia nabízí vozy schopné provozu i v těch nejnáročnějších podmínkách. V případě testování zcela nového modelu Kia Sportage za vysokých teplot se technici zaměřili zejména na vývoj špičkových systémů topení, větrání a klimatizace.



Kia při vývoji špičkové klimatizace neváhá využít extrémních veder
V rámci nejrůznějších zkušebních postupů za horkých klimatických podmínek pak zkušební technici Kia často používají tři vyčerpávající testy, které kladou ohromné nároky na klimatizační soustavu a chlazení motoru i převodovky za provozu v extrémních vedrech.

Prvním z těchto testů je jízda do svahu, kdy je vůz nejprve hodinu ponechán stát na poledním slunci, aby se interiér vozu zahřál na teplotu přes 50 °C. Následně Sportage absolvuje trasu od úrovně moře až do výšky cca 1500 m n.m. v příhodně pojmenované oblasti Furnace Creek v Údolí Smrti, kdy vůz vytrvale stoupá na trase o délce 27 km rychlostí 100 km/h. Smyslem této zkoušky je prokázat, že mimořádné nároky na motor mají jen minimální dopady na chlazení pohonné jednotky a kabiny vozu.

Druhá zkouška, kdy se postupně střídají rozjezdy a zastavování, simuluje typické podmínky v hustém městském provozu. Technici jedou s novou Sportage oblastí Furnace Creek rychlostí 40 km/h po dobu dvou minut, následně zastaví a ponechají motor další dvě minuty běžet na volnoběh. Tento postup se několikrát opakuje, přičemž smyslem zkoušky je opět podrobit motor, převodovku a klimatizační soustavu mimořádným nárokům, a vyloučit tak případné závady.

Závěrečnou zkouškou, kterou technici Kia pro zcela nový model Sportage připravili, je jízda nízkou rychlostí, kterou vůz absolvuje v nejníže položeném místě Severní Ameriky, kterým je Badwater Basin – kolem 86 metrů pod mořskou hladinou. Po dalším hodinovém stání v extrémním vedru musí zcela nová Sportage absolvovat půlhodinovou nepřerušovanou jízdu rychlostí 40 km/h, aby konstruktéři mohli ověřit – a případně zlepšit – výkon klimatizační soustavy za podmínek výrazně slabšího proudění vzduchu do jednotky kondenzátoru klimatizace.



Mohavská poušť: Kalifornský zkušební terén pro vozy Kia

Kromě nároků kladených na vůz v extrémních podmínkách Údolí Smrti provádí Kia celou řadu testů v horkém klimatu ve vlastních zkušebních prostorách Severní Ameriky – ve zkušebním terénu Mojave Proving Ground. Oblast Mojave Proving Ground, nacházející se hluboko v Mohavské poušti státu Kalifornie, skvěle dokládá mimořádnou pozornost, jakou Kia věnuje otázkám kvality a odolnosti každého nového modelu, což platí i pro zcela nové SUV Sportage.

Zkušební terén Mojave Proving Ground byl vybudován v roce 2004 a nachází se 177 km od Los Angeles. Středisko o rozloze 17,4 km2 provádí důkladné testování na zpevněných cestách i v terénu a s využitím nejrůznějších typů povrchu. A jelikož leží v mimořádně horké a suché oblasti, umožňuje vývojovým týmům podrobovat materiály a komponenty těm nejtvrdším klimatickým podmínkám.

Zkušební terén zahrnuje 120 km zpevněných i nezpevněných cest, vč. rychlostního okruhu o délce 10,3 km, kamenitých cest v terénu, povrchů způsobujících extrémní vibrace, oblastí pro testování brzdové soustavy a svahů o nejrůznějším sklonu. Technici tak mohou u prototypů i produkčních vozidel vyhodnocovat a odlaďovat jízdní vlastnosti, ovladatelnost, brzdovou soustavu i parametry hluku, vibrací a chvění.

Zkušební středisko v Mohavské poušti též provádí testy stárnutí v důsledku povětrnostních vlivů, kdy jsou celá vozidla i nejrůznější samostatné komponenty vystaveny nepřetržitě po celý rok UV záření na palčivém kalifornském slunci. Vliv slunečního záření se ještě umocňuje pomocí nejrůznějších testovacích zařízení s cílem potvrdit, že nejrůznější části a komponenty vozů Kia vykazují dostatečnou odolnost za extrémního vedra, a zůstávají tak po celou dobu životnosti vozidla bez poškození.



Nejpřísnější celosvětový program testování v historii značky Kia
Kia Sportage čtvrté generace dospěla téměř až ke konci programu celosvětového vývoje, v jehož rámci flotila zkušebních vozidel Kia absolvovala celou řadu testů odolnosti a spolehlivosti, odpovídajících ujetí celkově více než 5,5 mil. kilometrů – tedy cca 137x kolem celé Země po rovníku, bezpochyby více, než mnoho řidičů absolvuje za celý svůj život.

Kia Sportage, navržená na základě potřeb zákazníků po celém světě, byla podrobena extrémním nadmořským výškám, písečným bouřím, monzunům, ucpaným centrům měst, alpským průsmykům a materiálovým zkouškám za extrémního počasí v teplotách od -35 °C až po vysokých 110 °C. Po obsáhlých zkouškách na nejrůznějších cestách celého světa bude možné nový model Kia Sportage v době jejího uvedení na trh označit za skutečně globální model.

Náročnému testování s cílem potvrdit maximální odolnost za všech podmínek jsou podrobovány všechny modely značky Kia. Zcela nová Kia Sportage přitom absolvuje vůbec nejobsáhlejší – a nejdůkladnější – program testování v historii této značky.

KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia testuje novou Sportage v údolí smrti Fotografie k článku Kia testuje novou Sportage v údolí smrti Fotografie k článku Kia testuje novou Sportage v údolí smrti
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport