Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol

vloženo

Proaktivní pohon všech kol Dynamax™ AWD pochází od Magna Powertrain a je určený zatím jen pro novou Kiu Sportage.

Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol

Kia Motors a společnost Magna Powertrain, dceřiná společnost Magna International Inc, včera oficiálně představili nový systém pohonu všech kol Dynamax™ pro novou generaci modelu Kia Sportage. Nová generace kompaktního SUV  je prvním z několika automobilů, které budou vybaveny novou generací pokrokového aktivního pohonu všech kol s plynulou regulací své činnosti.


Pokroková technika
Systém pohonu Dynamax neustále komplexně monitoruje jízdní podmínky a díky tomu je schopen s předstihem aktivně předvídat potřebné zásahy systému pohonu všech kol. To je značný rozdíl oproti standardním systémům, které až následně reagují na vzniklou situaci spojenou převážně pouze se ztrátou trakce.
Pohon všech kol Dynamax je účinně propojen s ostatními systémy vozu a v závislosti na aktuální jízdní situaci mění rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Výkonným členem systému Dynamax je elektronicky řízená vícelamelová spojka s elektrohydraulickým aktivním členem umístěná před diferenciálem zadní nápravy. Systém Dynamax reaguje extrémně rychle, podstatně rychleji než standardní systémy. Výsledkem je bezpečné a zejména zcela předvídatelné chování automobilu.

Mezi další přednosti pohonu všech kol Dynamax patří především:
• Zvětšení bočního zrychlení při jízdě v zatáčkách
• Cílené omezení nedotáčivosti nebo přetáčivosti pomocí variabilní distribuce točivého momentu mezi přední a zadní nápravou
• Zvýšená robustnost systému, která zabraňuje jeho přehřátí a následujícím výpadkům činnosti v případě extrémního namáhání například při jízdě
v náročném terénu nebo při tažení těžkých přívěsů

Optimalizované řízení činnosti elektrohydraulické vícelamelové spojky přesně podle aktuálních trakčních podmínek má přínos také ve snížení odporů, a tím i spotřeby paliva (emisí CO2). Samotná spojka, zcela od základu nově vyvinutá, již byla konstruována s důrazem na snižování spotřeby energií. Systém pohonu všech kol Dynamax dokáže plně využít dynamický potenciál pohonu obou náprav a současně zajistit nejvyšší možnou míru bezpečnosti a nízkou spotřebu paliva.

-MO-/ TZ Kia

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte