Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol

vloženo

Proaktivní pohon všech kol Dynamax™ AWD pochází od Magna Powertrain a je určený zatím jen pro novou Kiu Sportage.

Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol

Kia Motors a společnost Magna Powertrain, dceřiná společnost Magna International Inc, včera oficiálně představili nový systém pohonu všech kol Dynamax™ pro novou generaci modelu Kia Sportage. Nová generace kompaktního SUV  je prvním z několika automobilů, které budou vybaveny novou generací pokrokového aktivního pohonu všech kol s plynulou regulací své činnosti.


Pokroková technika
Systém pohonu Dynamax neustále komplexně monitoruje jízdní podmínky a díky tomu je schopen s předstihem aktivně předvídat potřebné zásahy systému pohonu všech kol. To je značný rozdíl oproti standardním systémům, které až následně reagují na vzniklou situaci spojenou převážně pouze se ztrátou trakce.
Pohon všech kol Dynamax je účinně propojen s ostatními systémy vozu a v závislosti na aktuální jízdní situaci mění rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Výkonným členem systému Dynamax je elektronicky řízená vícelamelová spojka s elektrohydraulickým aktivním členem umístěná před diferenciálem zadní nápravy. Systém Dynamax reaguje extrémně rychle, podstatně rychleji než standardní systémy. Výsledkem je bezpečné a zejména zcela předvídatelné chování automobilu.

Mezi další přednosti pohonu všech kol Dynamax patří především:
• Zvětšení bočního zrychlení při jízdě v zatáčkách
• Cílené omezení nedotáčivosti nebo přetáčivosti pomocí variabilní distribuce točivého momentu mezi přední a zadní nápravou
• Zvýšená robustnost systému, která zabraňuje jeho přehřátí a následujícím výpadkům činnosti v případě extrémního namáhání například při jízdě
v náročném terénu nebo při tažení těžkých přívěsů

Optimalizované řízení činnosti elektrohydraulické vícelamelové spojky přesně podle aktuálních trakčních podmínek má přínos také ve snížení odporů, a tím i spotřeby paliva (emisí CO2). Samotná spojka, zcela od základu nově vyvinutá, již byla konstruována s důrazem na snižování spotřeby energií. Systém pohonu všech kol Dynamax dokáže plně využít dynamický potenciál pohonu obou náprav a současně zajistit nejvyšší možnou míru bezpečnosti a nízkou spotřebu paliva.

-MO-/ TZ Kia

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech