Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol

vloženo

Proaktivní pohon všech kol Dynamax™ AWD pochází od Magna Powertrain a je určený zatím jen pro novou Kiu Sportage.

Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol

Kia Motors a společnost Magna Powertrain, dceřiná společnost Magna International Inc, včera oficiálně představili nový systém pohonu všech kol Dynamax™ pro novou generaci modelu Kia Sportage. Nová generace kompaktního SUV  je prvním z několika automobilů, které budou vybaveny novou generací pokrokového aktivního pohonu všech kol s plynulou regulací své činnosti.


Pokroková technika
Systém pohonu Dynamax neustále komplexně monitoruje jízdní podmínky a díky tomu je schopen s předstihem aktivně předvídat potřebné zásahy systému pohonu všech kol. To je značný rozdíl oproti standardním systémům, které až následně reagují na vzniklou situaci spojenou převážně pouze se ztrátou trakce.
Pohon všech kol Dynamax je účinně propojen s ostatními systémy vozu a v závislosti na aktuální jízdní situaci mění rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Výkonným členem systému Dynamax je elektronicky řízená vícelamelová spojka s elektrohydraulickým aktivním členem umístěná před diferenciálem zadní nápravy. Systém Dynamax reaguje extrémně rychle, podstatně rychleji než standardní systémy. Výsledkem je bezpečné a zejména zcela předvídatelné chování automobilu.

Mezi další přednosti pohonu všech kol Dynamax patří především:
• Zvětšení bočního zrychlení při jízdě v zatáčkách
• Cílené omezení nedotáčivosti nebo přetáčivosti pomocí variabilní distribuce točivého momentu mezi přední a zadní nápravou
• Zvýšená robustnost systému, která zabraňuje jeho přehřátí a následujícím výpadkům činnosti v případě extrémního namáhání například při jízdě
v náročném terénu nebo při tažení těžkých přívěsů

Optimalizované řízení činnosti elektrohydraulické vícelamelové spojky přesně podle aktuálních trakčních podmínek má přínos také ve snížení odporů, a tím i spotřeby paliva (emisí CO2). Samotná spojka, zcela od základu nově vyvinutá, již byla konstruována s důrazem na snižování spotřeby energií. Systém pohonu všech kol Dynamax dokáže plně využít dynamický potenciál pohonu obou náprav a současně zajistit nejvyšší možnou míru bezpečnosti a nízkou spotřebu paliva.

-MO-/ TZ Kia

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Sportage dostane nový systém pohonu všech kol

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..