Kia Sorento - omlazení v poločase

21. 08. 2012
Sdílet článek

Modernizované SUV Kia Sorento se začne prodávat v říjnu tohoto roku. Výrazné změny zahrnují podle automobilky zcena novou platformu, vylepšené hnací ústrojí s nižší spotřebou paliva a nižšími emisemi, vyšší úroveň jízdního komfortu, ovladatelnosti a kultivovanosti, rozšířenou praktickou a bezpečnostní výbavu, a k tomu svěží nový vzhled exteriéru.

Od představení v roce 2009 se po celém světě prodalo více než 620.000 vozů druhé generace Kia Sorento. Tento úspěch přišel po globálním prodeji téměř 900.000 vozů první generace Sorenta z roku 2002. Ta se stala milníkem v historii naší značky
a odstartovala proces změny vnímání značky Kia veřejností jako výrobce malých vozů,“ sdělil Thomas Oh, viceprezident a výkonný ředitel Kia Motors Corporation. „Během uplynulého desetiletí si Sorento vysloužilo všeobecné uznání ze strany médií i motoristické veřejnosti a přivedlo ke značce Kia tisíce zákazníků, kteří dosud o koupi vozu Kia neuvažovali. Při vývoji modernizovaného Sorenta jsme velmi pečlivě naslouchali reakcím dosavadních majitelů a výsledkem je nový model Kia, který není pouze kosmetickým cvičením, ale posune naše oblíbené SUV opět o významný krok vpřed,“ poznamenal Oh. „Navzdory panujícím ekonomickým nejistotám jsme přesvědčeni o tom, že modernizované Sorento zvýší díky svému svěžímu vzhledu a výrazným vylepšením podíl značky Kia na trhu SUV a dosáhne od roku 2013 ročního globálního prodeje 265.000 vozů,“ dodal Tomas Oh.


Designéři Kia přepracovali přední a zadní část vozu. Svěží vzhled modernizovanému Sorentu propůjčuje větší lakovaná plocha v barvě karoserie. Pečlivě řešenými detaily se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na cx = 0,34. Tým designérů vyvinul pro modernizované Sorento nové přední světlomety s obrysovými světly LED, nové zadní výklopné dveře se zadními sdruženými svítil-nami LED, nové nárazníky s vertikálně umístěnými mlhovými světlomety a větší plochou lakovanou v barvě karoserie. Zákazníci mají také širší výběr kol včetně 19“ leštěných desetipaprskových z lehké slitiny, která jsou součástí nejvyšší výbavy. K dispozici bude také nové dvoudílné skleněné panoramatické střešní okno s jednou elektricky ovládanou sluneční clonou.

Interiér modernizovaného Sorenta doznal četná vylepšení v podobě prémiových prvků. Nastupování usnadňuje nižší světlá výška (-10 mm). Podlaha interiéru byla snížena, čímž se zvětšil prostor pro nohy o 30 mm (ve 2. řadě), resp. o 9 mm (ve 3. řadě). Interiér může být čalouněn černou nebo béžovou látkou, anebo kůží, kde lze vybírat mezi černou, hnědou a černou v kombinaci se slonovou kostí. V až sedmimístném interiéru je použito více materiálů s měkčeným povrchem. Kvalitu samotnou podtrhují ozdobné chromované prvky na klikách dveří, rámečcích výdechů ventilace a ovládacích prvcích. U výbavy Exclusive celek korunuje nový přístrojový panel Supervision s LCD, nová středová konzola se 7“ dotykovým LCD a u modelů s automatickou převodovkou rovněž nová konzola s kůží obšitou pákou voliče a lineární kulisou řazení. Výsledkem je ještě luxusnější charakter vozu. Mezi prémiové prvky výbavy na přání patří elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívání sedáků sedadel ve druhé řadě, Bluetooth® hands-free, determální sklo odrážející ultrafialové záření a klimatizace pro třetí řadu sedadel.

Inženýři Kia provedli také celou řadu opatření pro snížení hlučnosti a vibrací. Výsledkem je, že modernizované Sorento nabídne ještě vyšší úroveň kultivovanosti než předchozí model a má tak ambice stát se jedním z nejtišších vozů ve své třídě. Vylepšené hnací ústrojí snižuje spotřebu paliva a emise Modernizovaná Kia Sorento se bude v ČR nabízet s paletou zážehových a vznětových motorů (od 110 kW/150 k do 145 kW/197 k). Kia v souladu s aktuálními trendy dramaticky vylepšila zážehový motor Theta II 2.4 GDI a vznětový motor R 2.2 s cílem zvýšit jejich hospodárnost. Upravený motor Theta II 2.4 GDI má novou hlavou válců, písty, vstřikováním paliva a sací soustavou. Výkon byl zvýšen o 9 % (141 kW/192 k) a točivý moment vzrostl o 6,6 % (242 N. m). Nová jednotka GDI spotřebuje méně paliva a má menší hodnoty emisí CO2 od 199 g/km.

Vznětové motory řady „R“ se staly oblíbenou volbou řidičů v mnoha modelech Kia po celém světě. V modernizovaném Sorentu je motor o objemu 2,2 litru a výkonu 145 kW (197 k), přeplňovaný turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu.
Je vybaven novým systémem recirkulace výfukových plynů EGR, který snižuje emise CO2 až na pouhých 153 g/km. Maximální točivý moment je 436 N. m (modely s automatickou převodovkou), resp. 421 N. m (mechanická převodovka). V některých zemích budou zákazníkům nabízeny také zážehové motory Kia Lambda V6 MPI 3,5 litru (206 kW/280 k) a Theta II MPI 2,4 litru (129 kW/176 k), zatímco evropští zájemci o Sorento si budou moci vybrat menší motor R 2.0 s výkonem 110 kW (150 k).

Modernizované Sorento bude stejně jako předchozí modely vybaveno šestistupňovou převodovkou (mechanickou nebo automatickou), v závislosti na modelu umožní výběr variant 2WD (pohon předních kol) nebo 4WD (pohon všech kol). Provedení 2WD s pohonem předních kol snižuje hmotnost přibližně o 60 kg, a má tedy nižší spotřebu paliva.

Hnací ústrojí 4WD pracuje v závislosti na aktuální situaci a během běžné jízdy ve městě nebo na dálnici přenáší 100 % točivého momentu motoru na přední kola. Kdykoli jedno z předních kol ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu
(až 50 %) automaticky na zadní kola. V extrémně kluzkých podmínkách může řidič zvolit režim „Lock“, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50%.

Zatímco je základní konstrukce podvozku beze změn – vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení – mají pomocné rámy, v nichž jsou nápravy uloženy, zcela novou, tužší konstrukci. Umožňují preciznější uchycení komponentů zavěšení a jejich upravená lůžka tlumí účinněji vibrace. Větší lůžka závěsných ramen, delší vlečená ramena vzadu a vysokovýkonné tlumiče přispívají společně k vylepšení jízdního komfortu a stability. Sorento dostané strmější řízení, díky němuž stačí 2,95 otáčky volantu mezi rejdy. Nový systém Kia FlexSteer™ se bude dodávat na přání. Řidič si podle vlastních preferencí může zvolit jeden ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače řízení. Režim Comfort je ideální volbou pro jízdu ve městě.

Skelet karoserie, který obsahuje vyšší podíl (25 %) ultravysokopevnostních ocelí (více než 588 MPa) než u většiny vozů v této třídě, doznal rozsáhlých úprav s cílem ještě vylepšit ochranu cestujících při čelním, bočním a zadním nárazu. Při tváření za tepla je ocel zahřívána na 900º C a následně se lisuje, čímž vznikají mimořádně pevné komponenty z ultravysokopevnostní oceli (1471 MPa). Používají se pro přední, centrální a zadní boční podlahové nosníky, aby se zlepšila ochrana při nárazu. Dalším opatřením je výztuha mezi horními konci úchytů vzpěr předního zavěšení. Torzní tuhost skeletu karoserie byla zvýšena o 18 %, což vytvořilo pevnější základ pro zavěšení a řízení. Z toho profituje jízdní komfort a směrová stabilita.

Modernizované Sorento může být vybaveno až deseti airbagy (čelními, bočními vpředu i vzadu a okenními airbagy pro přední a zadní sedadla). Maximální brzdnou sílu pak zajišťují ve všech modernizovaných modelech Sorento přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a větším průměrem (320 mm). Mezi standardní prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) s asistentem rozjezdu do kopce HAC (Hill-start Assist Control), který zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla při rozjezdu ve stoupání. Od střední výbavy jsou standardem xenonové světlomety či zadní bezpečnostní kamera se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích.

Zákazníci si budou moci dále objednat radarový systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistenta jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) používajícího kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS (Smart Parking Assist System) s ultrazvukovými senzory pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Kia Motors

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

701 800 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč