Kia Sorento - omlazení v poločase

vloženo

Modernizované SUV Kia Sorento se začne prodávat v říjnu tohoto roku. Výrazné změny zahrnují podle automobilky zcena novou platformu, vylepšené hnací ústrojí s nižší spotřebou paliva a nižšími emisemi, vyšší úroveň jízdního komfortu, ovladatelnosti a kultivovanosti, rozšířenou praktickou a bezpečnostní výbavu, a k tomu svěží nový vzhled exteriéru.

Kia Sorento - omlazení v poločase Kia Sorento - omlazení v poločase

Od představení v roce 2009 se po celém světě prodalo více než 620.000 vozů druhé generace Kia Sorento. Tento úspěch přišel po globálním prodeji téměř 900.000 vozů první generace Sorenta z roku 2002. Ta se stala milníkem v historii naší značky
a odstartovala proces změny vnímání značky Kia veřejností jako výrobce malých vozů,“ sdělil Thomas Oh, viceprezident a výkonný ředitel Kia Motors Corporation. „Během uplynulého desetiletí si Sorento vysloužilo všeobecné uznání ze strany médií i motoristické veřejnosti a přivedlo ke značce Kia tisíce zákazníků, kteří dosud o koupi vozu Kia neuvažovali. Při vývoji modernizovaného Sorenta jsme velmi pečlivě naslouchali reakcím dosavadních majitelů a výsledkem je nový model Kia, který není pouze kosmetickým cvičením, ale posune naše oblíbené SUV opět o významný krok vpřed,“ poznamenal Oh. „Navzdory panujícím ekonomickým nejistotám jsme přesvědčeni o tom, že modernizované Sorento zvýší díky svému svěžímu vzhledu a výrazným vylepšením podíl značky Kia na trhu SUV a dosáhne od roku 2013 ročního globálního prodeje 265.000 vozů,“ dodal Tomas Oh.


Designéři Kia přepracovali přední a zadní část vozu. Svěží vzhled modernizovanému Sorentu propůjčuje větší lakovaná plocha v barvě karoserie. Pečlivě řešenými detaily se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na cx = 0,34. Tým designérů vyvinul pro modernizované Sorento nové přední světlomety s obrysovými světly LED, nové zadní výklopné dveře se zadními sdruženými svítil-nami LED, nové nárazníky s vertikálně umístěnými mlhovými světlomety a větší plochou lakovanou v barvě karoserie. Zákazníci mají také širší výběr kol včetně 19“ leštěných desetipaprskových z lehké slitiny, která jsou součástí nejvyšší výbavy. K dispozici bude také nové dvoudílné skleněné panoramatické střešní okno s jednou elektricky ovládanou sluneční clonou.

Interiér modernizovaného Sorenta doznal četná vylepšení v podobě prémiových prvků. Nastupování usnadňuje nižší světlá výška (-10 mm). Podlaha interiéru byla snížena, čímž se zvětšil prostor pro nohy o 30 mm (ve 2. řadě), resp. o 9 mm (ve 3. řadě). Interiér může být čalouněn černou nebo béžovou látkou, anebo kůží, kde lze vybírat mezi černou, hnědou a černou v kombinaci se slonovou kostí. V až sedmimístném interiéru je použito více materiálů s měkčeným povrchem. Kvalitu samotnou podtrhují ozdobné chromované prvky na klikách dveří, rámečcích výdechů ventilace a ovládacích prvcích. U výbavy Exclusive celek korunuje nový přístrojový panel Supervision s LCD, nová středová konzola se 7“ dotykovým LCD a u modelů s automatickou převodovkou rovněž nová konzola s kůží obšitou pákou voliče a lineární kulisou řazení. Výsledkem je ještě luxusnější charakter vozu. Mezi prémiové prvky výbavy na přání patří elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívání sedáků sedadel ve druhé řadě, Bluetooth® hands-free, determální sklo odrážející ultrafialové záření a klimatizace pro třetí řadu sedadel.

Inženýři Kia provedli také celou řadu opatření pro snížení hlučnosti a vibrací. Výsledkem je, že modernizované Sorento nabídne ještě vyšší úroveň kultivovanosti než předchozí model a má tak ambice stát se jedním z nejtišších vozů ve své třídě. Vylepšené hnací ústrojí snižuje spotřebu paliva a emise Modernizovaná Kia Sorento se bude v ČR nabízet s paletou zážehových a vznětových motorů (od 110 kW/150 k do 145 kW/197 k). Kia v souladu s aktuálními trendy dramaticky vylepšila zážehový motor Theta II 2.4 GDI a vznětový motor R 2.2 s cílem zvýšit jejich hospodárnost. Upravený motor Theta II 2.4 GDI má novou hlavou válců, písty, vstřikováním paliva a sací soustavou. Výkon byl zvýšen o 9 % (141 kW/192 k) a točivý moment vzrostl o 6,6 % (242 N. m). Nová jednotka GDI spotřebuje méně paliva a má menší hodnoty emisí CO2 od 199 g/km.

Vznětové motory řady „R“ se staly oblíbenou volbou řidičů v mnoha modelech Kia po celém světě. V modernizovaném Sorentu je motor o objemu 2,2 litru a výkonu 145 kW (197 k), přeplňovaný turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu.
Je vybaven novým systémem recirkulace výfukových plynů EGR, který snižuje emise CO2 až na pouhých 153 g/km. Maximální točivý moment je 436 N. m (modely s automatickou převodovkou), resp. 421 N. m (mechanická převodovka). V některých zemích budou zákazníkům nabízeny také zážehové motory Kia Lambda V6 MPI 3,5 litru (206 kW/280 k) a Theta II MPI 2,4 litru (129 kW/176 k), zatímco evropští zájemci o Sorento si budou moci vybrat menší motor R 2.0 s výkonem 110 kW (150 k).

Modernizované Sorento bude stejně jako předchozí modely vybaveno šestistupňovou převodovkou (mechanickou nebo automatickou), v závislosti na modelu umožní výběr variant 2WD (pohon předních kol) nebo 4WD (pohon všech kol). Provedení 2WD s pohonem předních kol snižuje hmotnost přibližně o 60 kg, a má tedy nižší spotřebu paliva.

Hnací ústrojí 4WD pracuje v závislosti na aktuální situaci a během běžné jízdy ve městě nebo na dálnici přenáší 100 % točivého momentu motoru na přední kola. Kdykoli jedno z předních kol ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu
(až 50 %) automaticky na zadní kola. V extrémně kluzkých podmínkách může řidič zvolit režim „Lock“, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50%.

Zatímco je základní konstrukce podvozku beze změn – vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení – mají pomocné rámy, v nichž jsou nápravy uloženy, zcela novou, tužší konstrukci. Umožňují preciznější uchycení komponentů zavěšení a jejich upravená lůžka tlumí účinněji vibrace. Větší lůžka závěsných ramen, delší vlečená ramena vzadu a vysokovýkonné tlumiče přispívají společně k vylepšení jízdního komfortu a stability. Sorento dostané strmější řízení, díky němuž stačí 2,95 otáčky volantu mezi rejdy. Nový systém Kia FlexSteer™ se bude dodávat na přání. Řidič si podle vlastních preferencí může zvolit jeden ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače řízení. Režim Comfort je ideální volbou pro jízdu ve městě.

Skelet karoserie, který obsahuje vyšší podíl (25 %) ultravysokopevnostních ocelí (více než 588 MPa) než u většiny vozů v této třídě, doznal rozsáhlých úprav s cílem ještě vylepšit ochranu cestujících při čelním, bočním a zadním nárazu. Při tváření za tepla je ocel zahřívána na 900º C a následně se lisuje, čímž vznikají mimořádně pevné komponenty z ultravysokopevnostní oceli (1471 MPa). Používají se pro přední, centrální a zadní boční podlahové nosníky, aby se zlepšila ochrana při nárazu. Dalším opatřením je výztuha mezi horními konci úchytů vzpěr předního zavěšení. Torzní tuhost skeletu karoserie byla zvýšena o 18 %, což vytvořilo pevnější základ pro zavěšení a řízení. Z toho profituje jízdní komfort a směrová stabilita.

Modernizované Sorento může být vybaveno až deseti airbagy (čelními, bočními vpředu i vzadu a okenními airbagy pro přední a zadní sedadla). Maximální brzdnou sílu pak zajišťují ve všech modernizovaných modelech Sorento přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a větším průměrem (320 mm). Mezi standardní prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) s asistentem rozjezdu do kopce HAC (Hill-start Assist Control), který zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla při rozjezdu ve stoupání. Od střední výbavy jsou standardem xenonové světlomety či zadní bezpečnostní kamera se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích.

Zákazníci si budou moci dále objednat radarový systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistenta jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) používajícího kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS (Smart Parking Assist System) s ultrazvukovými senzory pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.

Kia Motors

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Sorento - omlazení v poločase Fotografie k článku Kia Sorento - omlazení v poločase Fotografie k článku Kia Sorento - omlazení v poločase
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid