Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč

Nová Kia Rio má vyšší cenu, kterou s přehledem obhajuje bohatší výbavou. Již ve standardu dostanete manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo kožený potah volantu a řadicí páky. Novinkou jsou pouhé dva výbavové stupně místo původních pěti.

Automobilka KIA zahájila prodej již čtvrté generace modelu Rio na českém trhu. Nová generace přináší řadu technických inovací, které zvyšují bezpečnost posádky a především chodců, a také  kladou důraz na sebevědomější kontrolu řidiče nad vozidlem v obtížných situacích.


S novou generací modelu Rio je nabízen také nejnovější motor Kia 1,0 T-GDI, který ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou nabídne výkon 88 kW, což pro automobil s váhou jen těsně přes 1 100 kilogramů zajišťuje velmi dobrou dynamiku i ovladatelnost.

V loňském roce si Rio v České republice pořídilo 1 142 řidičů. Novinky čtvrté generace, ale i stoupající zájem o vozy segmentu B (malá auta), by měly zajistit modelu Rio vysoké prodeje i pro letošní rok. Zejména proto, že do svého segmentu přináší několik velmi zásadních novinek, které řidiči očekávají spíše u větších, a samozřejmě i výrazně dražších modelů. Patří mezi ně například v daném segmentu jedinečný systém autonomního nouzového brzdění s funkcí rozpoznávání chodců nebo zavazadelník o objemu 300 litrů.

nová kia rio 2017

Velké malé auto nebo malé velké auto?

Nová tvář již čtvrté generace modelu Rio se rodila ve spolupráci návrhářských studií v Německu a Kalifornii společně s návrhářským centrem automobilky Kia v korejském Namyangu. Kombinace evropského, amerického i korejského přístupu vetkla novému modelu do vínku přímočaré křivky a dynamický, dospělejší vzhled. Při vývoji byl ale kladen důraz především na praktičnost. Vůz je celkově o 15 mm delší, přičemž o 10 mm se prodloužil rozvor, což znamená více místa pro posádku, ale také větší stabilitu vozu. Díky vyšší tuhosti přední nápravnice se minimalizovaly vibrace od nerovností na vozovce. Vůz s celkovou délkou 4 065 mm – nejdelší karoserie v segmentu malých vozů, se dobře ovládá, a v městských ulicích také parkuje. Téměř svislé zadní sklo i menší převisy karoserie dávají řidičům lepší kontrolu nad prostorem kolem vozidla při parkování, ale také při manévrování v hustém silničním provozu. Ztenčení zadních C-sloupků a úprava umístění vnějších zpětných zrcátek napomohlo k výraznému omezení slepých úhlů z pohledu řidiče a zlepšení celkového výhledu ven všemi směry.

Prostor pro nohy se zvětšil až na 1 070 mm a v dané třídě nabízí i jeden z největších prostorů v úrovni ramen, přes 1 375 mm vepředu a 1 355 vzadu. Přestože se nová generace modelu o 5 mm snížila, velikost prostoru pro hlavu (1020 mm vpředu, 964 mm vzadu) patří v segmentu malých vozů stále k těm nejlepším. I tak ale zůstal dostatek prostoru pro zavazadlový prostor, který opět atakuje nejvyšší hodnoty ve své třídě. Zvětšil se totiž o 37 litrů na celkových 300 litrů (vč. rezervního kola).

Dynamický vzhled zajišťují také zadní LED světlomety ve tvaru šípu, širší příď i ztvárnění zadní části dodávající celkově autoritativnější vzhled. Jízdní komfort podtrhuje i velmi dobře odhlučněná kabina minimalizující pronikání aerodynamického hluku, ale i zvuků motoru a ruchů od vozovky. Rio čtvrté generace používá nové spoilery u předních kol, úplné zakrytování spodku vozu a svislé ‘lopatky’ protažené svisle od spoileru pátých dveří, které slouží k potlačení aerodynamického hluku a zlepšení celkové aerodynamiky vozu. Pod zadní lavicí je uložena palivová nádrž o objemu 45 litrů. Zvětšení objemu nádrže o dva litry oproti předchůdci prodlužuje dojezd o 34 až 58 kilometrů na jedno natankování.

Buďte v bezpečí a užívejte si technologií

Nové Rio nabízí online služby Kia Connected Services a jako jeden z prvních modelů v segmentu B nabízí Rio i úplnou integraci systémů Android Auto™ a Apple CarPlay™. Jako první ve své třídě nabízí navíc Rio i konektory USB v přední i zadní části kabiny a umožňuje tak uživatelům fyzicky připojit mobilní zařízení k systému palubního zábavnímu systému nebo dobíjet baterie na cestách.

Škála nových technologií přináší především větší bezpečnost a pohodlí pro řidiče. Vůbec poprvé se díky modelu Kia Rio objevuje v segmentu B systém autonomního nouzového brzdění (AEB) s funkcí rozpoznávání chodců. Ten využívá radar s dlouhým dosahem, schopný rozpoznat nebezpečí střetu s jinými vozidly nebo chodci a pomoci tak k úplnému zastavení vozidla. AEB spolupracuje se systémem varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Bezpečnostní prvky, které byly dosud vyhrazeny jen modelům z vyšších segmentů, jsou tak vůbec poprvé dostupné také v segmentu B. Použití těchto systémů v kombinaci s karoserií z vysokopevnostní oceli (AHSS), která obsahuje celou řadu prvků pasivní bezpečnosti, je Kia Rio jedním z nejbezpečnějších vozů ve své třídě. Podíl lehké a velmi pevné oceli AHSS se oproti předchozímu modelu zvýšil z 33 % na 51 %. Odolnější ocel byla využita k posílení předních A‑sloupků a prostředních B-sloupků karoserie, prahů karoserie, střešní konstrukce, motorového prostoru a podlahového panelu karoserie.

Již v základní výbavě Comfort jsou k dispozici i dvě úplně nové technologie – asistent průjezdu zatáčkou (CBC), jenž potlačuje riziko smyku, a asistent řízení stability v přímém směru (SLS), který eliminuje stáčení za prudkého brzdění při jízdě v přímém směru.

Pohonné jednotky: nejvýkonnější Rio s novým motorem 1,0T-GDI

Zákazníci mohou vybírat ze dvou úrovní výbavy Comfort a Exclusive, tří zážehových motorů, dvou manuálních převodovek 5st.a 6st. a jedné automatické 4st.převodovky. V nabídce je osm barevných odstínů karoserie, z toho jedna nemetalická a tři zcela nové barevné varianty.

Čtvrtá generace modelu Rio přináší nově tříválcový motor 1,0T-GDI  (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection), který se od roku 2015 objevuje v modelu Kia cee’d. Tento nový motor dostupný pouze se šestistupňovou manuální převodovkou v sobě spojuje dynamiku i nízkou spotřebu. Při výkonu 120 k (88 kW) je Rio nejvýkonnějším modelem ve své historii. Kombinovaná spotřeba paliva je na úrovni 4,7 l/100 km. Maximální dosažená rychlost činí 190 km/h.

Další z dostupných nepřeplňovaných benzínových motorů v nabídce je 1,25 litru CVVT o výkonu 84 k a spotřebou 4,8 l/100km. K dostání pouze s pětistupňovou manuální převodovkou. V neposlední řadě Rio nabízí nový motor 1,4 litru CVVT s vícebodovým vstřikováním o výkonu 100 k a spotřebou 5,0 l/100 km s 6st. manuální převodovkou a 6,1 l/100km s 4st. automatickou převodovkou.

Bohatá výbava již v základu

Na českém trhu jsou k dispozici dvě úrovně výbavy. Základní výbava Comfort nabízí manuální klimatizaci, rádio MP3 s 3,8‘‘ obrazovkou, výškově nastavitelný kožený volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 15‘‘ ocelová kola, dojezdové rezervní kolo, přední mlhové světlomety, zpětná zrcátka a kliky v barvě karoserie. S motorizací 1,25 CVVT 5st. M/T je model za cenu 279 980 korun.

ceník kia rio 2017

Druhá výbava Exclusive zahrnuje prvky výbavy Comfort a k tomu navíc rádio MP3 s 5‘‘ dotykovou obrazovkou, bluetooth handsfree, parkovací kameru, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná přední a zadní okna, 15‘‘ kola z lehkých slitin, LED denní svícení, Bi-projekční světlomety s přisvěcováním do zatáčky, loketní opěrka předních sedadel, USB nabíječka pro zadní sedadla, dvojitá podlaha zavazadelníku, zpětná zrcátka elektricky sklopná s LED blikači. S motorizací 1,25 CVVT 5st. M/T je Rio za cenu 304 980 korun. S motorem 1,4 CVVT 6st. M/T je cena modelu stanovena na 324 980 korun a 349 980 korun s 4st A/T. Ve variantě 1,0T-GDI s 6st. M/T je pořizovací cena vozu 349 980 korun.

S novou generací modelu Rio je českým zákazníkům nabízena bohatá příplatková výbava v podobě tří paketů: Paket Navi v hodnotě 11 000 korun nabízí 7‘‘ navigaci včetně Kia Connected Services a podporou Android Auto/ Apple CarPlay. Paket ADAS s cenou 14 000 korun nabízí zákazníkům systém autonomního brzdění (AEB) s detekcí chodců, systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS), tempomat s omezovačem rychlosti, přístrojový štít Supervision. Paket Premium v hodnotě 30 000 korun nabízí 16‘‘ kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, zadní LED světlomety, zatmavená zadní okna, tempomat s omezovačem rychlosti, přístrojový štít Supervision.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Mazda 6

Rok výroby 2009

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč