Kia Quoris bude napěchována bezpečnostními systémy

vloženo

Zcela nová vlajková loď značky Kia s atraktivním designem a pohonem zadních kol se bude na exportních trzích prodávat od čtvrtého čtvrtletí 2012 pod názvem Quoris. Novinka se bude chlubit řadou bezpečnostních systémů chránící posádku i vůz v běžném provozu před kolizí či jinou nebezpečnou událostí.

Kia Quoris bude napěchována bezpečnostními systémy Nový sedan (známý na domácím trhu pod označením „K9“) se začal v Koreji prodávat začátkem května. Jeho výbava zahrnuje celou řadu high-tech komfortních a bezpečnostních prvků, z nichž mnohé slaví v automobilu značky Kia svou premiéru. „Název pro naši vlajkovou loď, odvozený z anglických slov ‚core‘ a ‚quality‘, naznačuje klíčové vlastnosti tohoto vozu,“ poznamenal Thomas Oh, viceprezident a výkonný ředitel Kia Motors Corporation. „Slovo ‚Quoris‘ vyjadřuje dokonalé souznění solidnosti, luxusu a vyspělé techniky.“ „Naše rozhodnutí dát tomuto atraktivnímu novému sedanu nekonvenční název znamená, že bude ještě více vyčnívat z davu zavedených konkurentů, a podpoří tak prodej značky Kia v segmentu, který je pro nás nový,“ dodal Oh.

Kia Quoris bude vybavena celou řadou technicky vyspělých asistenčních systémů a prvků z oblasti aktivní bezpečnosti. „Quoris používá několik inteligentních bezpečnostních systémů, ve vozech značky Kia dosud nevídaných. Poskytuje tak cestujícím maximální úroveň komfortu a bezpečnosti,“ poznamenal Chang-Ki Kang, viceprezident výzkumného a vývojového střediska Kia v Namyangu. „Quoris umí udržovat požadovanou rychlost i předem nastavený ‚bezpečný‘ odstup od vpředu jedoucího vozidla a v případě potřeby dokáže automaticky i zcela zastavit. Quoris také odhalí hrozící nebezpečí srážky a upozorní na ně řidiče pomocí zvukových, vizuálních a haptických neboli hmatových signálů.“ „Naše nová vlajková loď má schopnost sledovat měnící se dopravní podmínky a odhalovat rizikové situace. Neustále zpracovává informace, na jejichž základě okamžitě volí správné kroky, a v případě potřeby precizně řídí pohyb vozidla,“ uzavřel Kang.

Quoris používá jako první vůz Kia radarový tempomat ASCC. Radarový systém umístěný na pravé straně předního nárazníku neustále sleduje situaci před vozem až do vzdálenosti 174 metrů. S aktivovaným systémem ASCC sleduje Quoris dopravní situaci včetně rychlostí jízdy s cílem udržovat předem nastavenou bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Řidič si může snadno nastavit vzdálenost ve čtyřech krocích (52, 40, 32 nebo 25 metrů při rychlosti jízdy 90 km/h) prostřednictvím tlačítka na volantu. Quoris také zvládne v případě potřeby automaticky zcela zastavit. Pokud vůz nestojí déle než tři sekundy a vozidlo vpředu se opět rozjede, Quoris ho automaticky následuje, a pokračuje tak v jízdě. Stojí-li vůz déle než tři sekundy, musí řidič vůz manuálně vybídnout k další jízdě sešlápnutím pedálu plynu, nebo stisknutím tlačítka Resume.

Systém ASCC je v Quorisu funkčně provázán s ostatními systémy vozidla pomocí systému řízení bezpečnosti vozidla AVSM, který integruje řízení různých systémů vozidla, například elektronického stabilizačního systému ESC, mechanismu bezpečnostních pásů a rozmanitých výstražných systémů, díky nimž může AVSM upozornit řidiče, zvýšit tlak v brzdové soustavě a aktivovat přednárazovou funkci bezpečnostních pásů PSB (Pre-Safe Belt) v závislosti na předpokládané úrovni rizika kolize. Jakmile AVSM odhalí nebezpečí srážky, upozorní na něj systém řidiče ve třech krocích prostřednictvím hlasitého zvukového signálu, vizuální výstrahy jak na průhledovém displeji HUD (Head Up Display), tak i na displeji LCD TFT v panelu přístrojů, a haptickým signálem pomocí bezpečnostního pásu.

Systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) pro model Quoris je vybaven dvěma radarovými senzory umístěnými ve vnějších rozích zadního nárazníku. Každý z nich je schopen detekovat objekty ve vzdálenosti až 70 metrů od zadní části vozu v pásu širokém čtyři metry do stran. BSD se aktivuje při rychlosti jízdy nad 30 km/h a řidiče upozorní v okamžiku, kdy se nějaké vozidlo dostane do oblasti slepého úhlu. Ta má šířku přibližně čtyři metry na každé straně sedanu Quoris a sahá více než šest metrů za zadní nárazník. Radarový systém BSD modelu Quoris má v porovnání s ultrazvukovými systémy BSD delší dosah, což využívá rovněž systém LCA (Lane Change Assistance) podporující řidiče při změně jízdního pruhu. LCA upozorňuje řidiče na vozidla přibližující se vysokou rychlostí zezadu od vzdálenosti až 70 metrů. Považuje-li systém za potenciální riziko také rychlost přibližování – konkrétně to znamená případy, kdy by vypočtená kolize nastala během 4,5 sekundy, pokud by nedošlo k žádnému vyhýbacímu manévru – rozsvítí se kontrolka v podobě výstražného trojúhelníku ve skle vnějšího zpětného zrcátka na pravé nebo levé straně a na průhledovém displeji HUD se objeví výstražný signál. Jestliže řidič na toto vizuální varování nereaguje, zazní také zvukové upozornění. Řidič může oba systémy BSD a LCA v případě potřeby deaktivovat.

Ve výbavě nebude chybět systém sledování jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System). Zatímco radar má vynikající schopnost detekovat objekty ve velkých vzdálenostech, kamery, které Quoris používá, rozpoznávají tvary bližších objektů, například podélného značení na vozovce. Srdcem systému sledování jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) v novém sedanu Kia Quoris je čelní videokamera, která sleduje polohu vozu ve vztahu k podélnému značení na vozovce. Při rychlosti jízdy nad 60 km/h upozorní řidiče v okamžiku, kdy vůz začne nechtěně opouštět svůj jízdní pruh.

Čtyři kamery na každé straně sedanu Quoris tvoří nejlepší prostorový kamerový systém AVM (Around View Monitor) ve své třídě. AVM je zárukou maximálního pohodlí a bezpečnosti při parkování a manévrování v nízkých rychlostech. Na rozdíl od většiny konkurenčních systémů AVM se zorným úhlem méně než 270° nabízí systém modelu Quoris skutečný prostorový pohled v rozsahu 360° v osmi různých režimech zobrazení na velkoplošném displeji AVN (Audio Video Navigation) na přístrojové desce.
AVM průběžně slučuje obrazy ze čtyř kamer, z nichž vytváří virtuální pohled „seshora“, aby mohl řidič snadno sledovat kompletní okolí vozidla. Tím je zajištěna maximální bezpečnost cestujících uvnitř vozu i chodců. Systém AVM se automaticky vypíná, jakmile rychlost jízdy překročí 20 km/h.

Kia motors

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Quoris bude napěchována bezpečnostními systémy Fotografie k článku Kia Quoris bude napěchována bezpečnostními systémy Fotografie k článku Kia Quoris bude napěchována bezpečnostními systémy Fotografie k článku Kia Quoris bude napěchována bezpečnostními systémy
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi