Kia představila koncept sportovní zadokolky GT4 Stinger

vloženo

Kia Motors America (KMA) vrací zpět slavnou dobu čistokrevných a cenově dostupných sportovních vozů. Na autosalonu NAIAS (North American International Auto Show) v Detroitu odhalila GT4 Stinger, dosud nejagresivnější koncept Kia.

Kia představila koncept sportovní zadokolky GT4 Stinger

Vývoj designérského stylu Kia nabírá s představením konceptu GT4 Stinger nový odvážný směr. Není překvapením, že GT4 Stinger je dílem kalifornského designérského studia, které má na svém kontě také předchozí koncept Track’ster z roku 2012. A stejně jako v případě Track’steru není sportovní přitažlivost pouze povrchní záležitostí.

Při navrhování konceptu GT4 Stinger byla prioritou číslo jedna radost z jízdy,“ řekl Tom Kearns, šéfdesignér Kia Design Center America (KDCA). „Je to sportovní 2+2místné kupé, které zaujme svým vzhledem při každodenním provozu a zároveň se cítí jako doma na závodním okruhu. Jde tu o čistotu, jednoduchost a nadčasovost. GT4 Stinger je návratem do doby, kdy bylo řízení automobilu niterným zážitkem, jehož intenzitu nepotlačovaly elektronické vynálezy.

Designéři Kia, povzbuzeni sportovními úspěchy vozů Optima GTS v závodní sérii Pirelli World Challenge, přistoupili k projektu GT4 Stinger s cílem snížit hmotnost, vylepšit funkčnost a posílit ryzí radost z jízdy. Koncept se vyhýbá luxusním ozdobám tradičního vozu kategorie Gran Turismo a soustředí se výhradně na prožitek skutečného spojení s vozidlem. „Pokud by někdo zpochybňoval, zda má Kia schopnosti vyrobit vůz, jako je GT4 Stinger,“ poznamenal Kearns, „jednoduše bych poukázal na to, že Kia v Americe závodí – a vítězí – v konkurenci nejlegendárnějších sportovních značek na světě.“

Partneři Kia Racing a Kinetic Motorsports získali s vozem Forte Koup v roce 2012 mistrovský titul v hodnocení jezdců i týmů v seriálu Grand-Am Continental Tire Sports Car Challenge. V současnosti připravují, po loňském druhém místě v hodnocení značek, přeplňované vozy Optima na jejich třetí závodní sezónu v seriálu Pirelli World Challenge 2014.

Síla, vyváženost a osvědčený výkon
Pod kapotou konceptu GT4 Stinger je uložen osvědčený přeplňovaný zážehový čtyřválec Kia T-GDI 2.0 s přímým vstřikováním paliva, naladěný na výkon 315 koní. „Naše závodní vozy Optima používají stejný motor, který může nabízet i více než 400 koní,“ řekl Kearns. „Proč tedy nevlít našemu konceptu do žil výkon, kterého si lidé všimnou?“ Mohutná hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím šestistupňové převodovky s přímým řazením a krátkým odstupňováním. Zadní poháněná kola jsou obuta do sportovních pneumatik Pirelli P-Zero s rozměrem 275/35 R 20. Přední podběhy vyplňují kola s pneumatikami Pirelli P-Zero rozměru 235/35 R 20, které zaručují mimořádnou úroveň přilnavosti při průjezdu zatáčkou. Speciální 20“ kola z lehké slitiny, upevněná centrální maticí, jsou vybavena prvky z uhlíkového kompozitu, které zvyšují pevnost a snižují hmotnost. Potřebný brzdný výkon zajišťují 15“ dvoudílné odvrtávané kotouče Brembo Gran Turismo se čtyřpístkovými třmeny.

Pod karoserií konceptu GT4 Stinger, lakovanou žlutým odstínem „Ignition Yellow“, se ukrývá speciální podvozek s nezávislým zavěšením všech kol na dvojicích příčných ramen. GT4 Stinger má agresivní proporce s rozvorem 2619 mm a celkovou délkou 4310 mm. Hmotnost pouhých 1305 kilogramů je téměř rovnoměrně rozložena mezi nápravy (52 procent vpředu a 48 procent vzadu). GT4 Stinger je vybaven také hřebenovým řízením se strmým převodem, které poskytuje přímou zpětnou vazbu a nekompromisní ovladatelnost.

Jednoduchý design
Příznivci designérského stylu, definovaného Peterem Schreyerem, prezidentem a šéfdesignérem Kia Motors Corporation, okamžitě rozpoznají klíčové stylistické prvky konceptu GT4 Stinger. „Vozu jsme dali ‚obtažený‘ vzhled,“ říká Kearns. „Působí to, jako by byly panely karoserie vytvarovány kolem struktury karoserie a nikoli jen prostě přivařeny k ní.“ GT4 Stinger má jednoduchou a zároveň dynamickou siluetu. Nejnovější interpretace charakteristické masky chladiče Kia je umístěna nízko nad vozovkou, aby bylo zajištěno maximální chlazení motoru a optimální přívod chladicího vzduchu. Rámeček masky chladiče je bílý s vícevrstvým saténově černým ohraničením, což je motiv, který se opakuje na různých místech vozidla. S maskou chladiče sousedípo obou stranách vertikální světlomety LED a do nárazníku jsou integrovány otvory pro přívod chladicího vzduchu k předním brzdám. Přední spoiler z uhlíkového kompozitu zvyšuje přítlak ve vysokých rychlostech a udržuje přední pneumatiky konceptu GT4 Stinger v optimálním kontaktu s vozovkou.

Interiér má účelný a praktický design. Zatažení za hliníkové kliky dveří odhalí jejich neuvěřitelně nízkou hmotnost, ale jejich velkorysá šířka výrazně usnadňuje usedánído kůží potažených skořepinových sedadel. Na podlaze není žádný koberec, jen pryžová podlahová rohož pod hliníkovými pedály. Před řidičem se nachází volant s tlustým, dole zploštělým věncem a červeně podsvícený přístrojový panel s velkým otáčkoměrem a ukazatelem zařazeného převodového stupně. V souladu se závodním zaměřením byly vnitřní kliky dveří nahrazeny stylovými poutky. GT4 Stinger se obejde bez luxusu audiosystému. „Audiosystém máme pod kapotou a funkci reproduktorů plní výfukové potrubí,“ řekl Kearns. Za jízdy vydávají výfuky konceptu GT4 Stinger zvuky, které lahodí uchu každého automobilového nadšence.

Ačkoli v současnosti neexistují plány na uvedení tohoto konceptu do sériové výroby, ohlíží se Kia na dlouhou historii sériově vyráběných vozů, které silně připomínají koncepční vozy, jež jim předcházely. GT4 Stinger v tomto smyslu představuje reálný a velmi provokativní náznak budoucnosti značky Kia. Na otázku, pro koho je GT4 Stinger určen, Kearns pobaveně odpovídá: „Je to naprosto egoistický design. Designérský tým KCDA je plný ‚bláznů‘ a nadšenců a GT4 Stinger je perfektním vozem právě pro tento druh lidí.“


KIA MOTORS CZECH s.r.o.,

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia představila koncept sportovní zadokolky GT4 Stinger Fotografie k článku Kia představila koncept sportovní zadokolky GT4 Stinger Fotografie k článku Kia představila koncept sportovní zadokolky GT4 Stinger Fotografie k článku Kia představila koncept sportovní zadokolky GT4 Stinger Fotografie k článku Kia představila koncept sportovní zadokolky GT4 Stinger
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI