Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion

vloženo

Nový Plug-in Hybrid se chlubí 62 kilometrový dojezdem na elektřinu a průměrnou spotřebou 1,4 l/100 km. Když dojde energie v bateriích, ke slovu se přihlásí dvoulitr GDI s výkonem 156 koní. V ten okamžik ovšem papírové spotřeby nedosáhnete. Za hybridní novinku zaplatíte 1 199 980 Kč v nejvyšší výbavě Premium, kde v podstatě nic nechybí.

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion

Nevýhodou plug-in hybridu je menší kufr. V základním uspořádání má objem 440 litrů, zatímco běžné kombi 553 litrů.


Společnost KIA MOTORS CZECH uvádí na český trh nový model Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid, který završuje modelovou ofenzivu rodiny vozů Optima. Tu společnost zahájila ve 3. čtvrtletí minulého roku uvedením modelů Optima Sportswagon, Optima GT a Optima Plug-in Hybrid ve verzi sedan. Nová vlajková loď Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid v sobě spojuje to nejlepší z dříve uvedených modelů, tedy prostornost karoserie kombi se zavazadelníkem o objemu 440 litrů a úspornost vylepšeného hybridního hnacího ústrojí s dojezdem na elektřinu 62 kilometrů a celkovým dojezdem 1 120 kilometrů (v kombinovaném cyklu NEDC).

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid tak nabídne oproti Plug-in hybridní verzi sedanu o 133 litrů větší zavazadlový prostor a zároveň o 8 kilometrů vyšší dojezd v elektrickém režimu, což je umožněno 15% nárůstem kapacity lithium-iontové polymerové baterie, která nově činí 11,26 kWh. Díky tomu se nový model řadí v kategorii vozů Plug-in Hybrid mezi leadery střední třídy. Velkorysý úložný prostor, který po sklopení zadních sedadel s praktickým dělením 40:20:40 činí až 1 574 litrů (podle metodiky VDA), je výsledkem promyšlené konstrukce umožňující plnou integraci výkonné baterie pod podlahou zavazadelníku.


V základu hnacího řetězce je hospodárný zážehový čtyřválec Kia 2,0 GDI o výkonu 156 k a s točivým momentem 189 Nm. Ve spolupráci s elektromotorem činí celkový systémový výkon hnacího ústrojí 205 k při 6000 ot/min a celkový točivý moment provedení Plug-in Hybrid činí 375 Nm již od 2 300 ot/min. Vůz tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlosti 192 km/h. Díky kombinaci úsporného benzínového motoru a výkonného elektromotoru produkuje model (v kombinovaném cyklu NEDC) emise na úrovni 33 gramů CO2 na kilometr jízdy. Kombinovaná spotřeba (v kombinovaném cyklu NEDC) potom činí pouze 1,4 litru a 12,3 kWh / 100 km.

Optima Sportswagon Plug-in Hybrid prošla podobně jako Plug-in hybridní sedan řadou designových úprav, které zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu. Ať už jde o optimalizaci designu předních a zadních nárazníků a novou aerodynamickou clonu s aktivními lamelami v masce chladiče, nebo specifická 17" kola z lehkých slitin.

Samozřejmostí jsou nejmodernější technologie zvyšující účinnost bateriového modulu, jakými jsou nejnovější a dosud nejúčinnější systém rekuperace kinetické energie či vyspělý systém topení, větrání a klimatizace (HVAC). Tento inteligentní systém umožňuje ventilaci vzduchu pouze směrem k řidiči ve prospěch úspory elektrické energie.

Nový přístrojový štít před řidičem zobrazuje klíčové informace o hnacím ústrojí – např. stav nabití baterie nebo podrobnosti o jízdním stylu a spotřebě. Systém palubního infotainmentu s osmipalcovým dotykovým displejem podporuje služby Kia Connected Services, jejichž součástí je také navigace s nepřetržitými dopravními aktualizacemi, informacemi o rychlostních kamerách a s možností předpovědi počasí na základě dat od společnosti TomTomTM. Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid nabídne také podporu systémů technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™ pro komunikaci s chytrými telefony.

Na českém trhu je vlajková loď Optima Sportswagon Plug-in Hybrid k dispozici v jediné a to v nejvyšší úrovni výbavy Premium za cenu 1 199 980 Kč.* Výbava Premium nabízí například 17" kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55, full LED světlomety s funkcí Dual bending, 8“ integrovanou GPS navigaci s 270° monitorovacím systémem AVM, prémiovou soustavu 10 reproduktorů Harman Kardon o výkonu 590 W či kožená vyhřívaná přední i zadní sedadla a ventilovaná a elektricky nastavitelná přední sedadla. V nabídce nechybí ani nejmodernější technologie na podporu řízení (ADAS) v podobě vyspělých systémů DRiVE WISE jako například stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), pokročilý inteligentní tempomat (ASCC), systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS), systémy sledování mrtvého úhlu (BSD a LCA) nebo nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)** či inteligentní parkovací asistent pro příčné i kolmé parkování (SPAS).

Model Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid se prodává s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tisíc kilometrů po prvních 3 letech), která se vztahuje také na bateriový modul.


Petr Šikl, KIA

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik