Kia Optima GT dostane motor 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW

vloženo

IAA 2015: Automobilka KIA dnes oznámila, že připravuje vysoce výkonnou variantu svého zcela nového modelu Optima s označením GT. Tu bude pohánět zážehový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který dovolí Optimě dosáhnout stovky za 7,4 sekundy a maximálky 240 km/h. Optima GT se podle všeho objeví v průběhu roku 2016.

Kia Optima GT dostane motor 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW Kia Optima GT se dnes poprvé prezentuje v rámci 66. ročníku mezinárodního autosalonu ve Frankfurtu (IAA), společně se zcela novým modelem Kia Optima v evropské specifikaci. Optima GT je druhým modelem Kia s tímto označením a je určena pro zájemce, kteří touží po vyšším emotivním náboji a sportovně zaměřených jízdních schopnostech. Průkopníkem varianty GT na evropských trzích byla v roce 2013 Kia cee’d GT (resp. její třídveřová verze pro_cee’d GT).

Sportovnější design, zvenčí i uvnitř
Optima ve verzi GT se v porovnání se standardním modelem Optima pochlubí sportovnějším vzhledem – přitom již základní provedení patří mezi velmi markantní a nejsměleji vyhlížející vozy střední třídy. Na autosalonu ve Frankfurtu se dnes zájemcům představil prototyp modelu Optima GT, který je již připraven vstoupit do sériové výroby; zaujme opticky upravenou maskou chladiče ve stylu ‘tygřího nosu’, výrazným ztvárněním karoserie a novým designem kol.



Kabina modelu Optima GT bude vycházet z kultivovaného a velmi kvalitního interiéru, kterým se pyšní standardní verze zcela nového modelu Optima, zde však v dynamičtějším provedení, které nenechá řidiče pochybovat o sportovním charakteru tohoto vozu.

Jízdní schopnosti odpovídající požadavkům na dynamiku
Na modelu Optima GT aktuálně pracuje globální vývojové centrum R&D sídlící v korejském Namyangu ve spolupráci s evropským centrem R&D v německém Rüsselsheimu. Ze společného vývoje vzejde sportovní sedan s jízdními schopnostmi, které bezesporu naplní očekávání evropských zájemců v otázkách jízdní dynamiky.

Jízdní chování, ovladatelnost i výkonové parametry budou odladěny tak, aby odpovídaly atletičtějšímu zevnějšku a požadavkům na dynamiku, ovšem bez kompromisů v otázkách kultivovanosti nebo pohodlí jízdy, které jsou charakteristické pro běžné verze této modelové řady.



Kia Optima GT byla navržena pro evropské silnice, a tak získá speciálně odladěný podvozek, kterým se odliší od standardních verzí modelové řady Optima. Vybavena bude novým systémem elektronicky řízeného odpružení, jenž dokáže nastavovat tlumicí sílu pro každé kolo samostatně. K dynamičtějším parametrům modelu Optima GT přispějí i větší kotoučové brzdy nebo speciálně odladěná verze nové soustavy elektrického posilovače uloženého v převodce řízení (R-MDPS).

Pod kapotou modelu Optima GT bude pracovat přeplňovaný zážehový motor 2,0 litru T-GDI s přímým vstřikováním paliva, jenž nabídne vyšší výkon než u ostatních modelů této řady. Další podrobnosti o modelu Optima GT budou zveřejněny později před uvedením na evropské trhy.

Nová modelová řada Kia Optima
Zcela nová Kia Optima ve standardním provedení se na evropských trzích začne prodávat na přelomu roku 2015 a 2016; Optima GT bude následovat v průběhu roku 2016. Modelovou řadu Optima v budoucnu obohatí další karosářská varianta, která se inspiruje vývojovou studií Kia SPORTSPACE, poprvé představenou letos na mezinárodním autosalonu v Ženevě.

KIA OPTIMA GT (PROTOTYP) – TECHNICKÉ SPECIFIKACE

Čtyřdveřový pětimístný sedan, samonosná celokovová (ocelová) karoserie. Přeplňovaný zážehový čtyřválec, pohon předních kol, šestistupňová automatická převodovka.

Motory
Zážehový motor 2,0 litru / 245 k T-GDI
Typ: řadový čtyřválec, přeplňovaný
Zdvihový objem: 2,0 litru; 1998 cm3
Max. výkon: 245 k (180 kW) při 6000 ot/min
Max. točivý moment: 353 Nm při 1350 až 4000 ot/min
Počet ventilů: 16 (4 na válec)
Systém rozvodu paliva přímé vstřikování
Emisní norma: Euro 6b

Převodovka
Šestistupňová automatická

Kola a pneumatiky
Kola: 18" litá kola
Pneumatiky: 235/45 R18

Rozměry (mm)
Celková délka: 4855
Celková šířka: 1860
Celková výška: 1465
Rozvor: 2805

Jízdní výkony
Maximální rychlost (km/h): 240
Akcelerace 0-100 km/h: 7,4

Spotřeba paliva (l/100 km)
Kombinovaná: 8,2
Mimo město: 6,1
Město: 11,8
Emise CO2 (g/km): 191

KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Optima GT dostane motor 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW Fotografie k článku Kia Optima GT dostane motor 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer