Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč

vloženo

Automobilka KIA uvedla na český trh zcela nový hybridní crossover Niro spojující praktičnost crossoveru a úspornost hybridního pohonu. Jako vůbec první model značky KIA byl Niro od počátku vyvíjen jako hybridní automobil. Kombinace řadového zážehového čtyřválce 1.6 GDI HEV a synchronního elektromotoru se chlubí spotřebou pouhých 3,8 l/100 km.

Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč

KIA Niro je důležitým přínosem pro portfolio vozů značky KIA v České republice, jelikož doplňuje rodinu modelů s alternativním pohonem o čistokrevný hybrid. Tato kategorie přitom letos jako jediná zaznamenává mezi alternativními pohony meziroční růst, který činí téměř 50 %. Hybridy zároveň tvoří téměř čtvrtinu všech vozů s alternativními pohony, které byly letos v ČR registrovány. „KIA zahájila letos na podzim na poli alternativních pohonů výraznou ofenzivu, která bude pokračovat i v následujících letech. Očekáváme, že KIA Niro přispěje k popularitě vozů s hybridními pohony, protože je spojením dvou rychle rostoucích kategorií – masivního crossoveru a kategorie hybridních vozů,“ říká Kateřina Jouglíčková, PR Manager KIA MOTORS CZECH.

KIA Niro přichází na trh s motorizací 1,6 GDI HEV, tedy kombinací řadového zážehového čtyřválce se zdvihovým objemem 1 580 ccm a synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, který dokáže přidat až 32 kW výkonu. Díky tomu je KIA Niro schopna vyvinout maximální rychlost až 162 km/h a kombinovaná spotřeba paliva dosahuje pouhých 3,8 litru na 100 km. Niro je dostupná ve dvou úrovních výbavy – Comfort a Exclusive. V obou případech s automatickou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.

Ceny nové KIA Niro začínají již na 599 980 Kč za úroveň výbavy Comfort a 669 980 Kč za Exclusive. Na obě varianty je navíc poskytována akční sleva ve výši 15 000 korun. Standardem u značky KIA je sedmiletá výrobní záruka s omezením na 150 000 km, přičemž první 3 roky bez omezení kilometrů. Při využití financování KIA Select je Niro dostupné již od 4 999 Kč měsíčně.

Elegance a prostornost
Uvedením modelu Niro potvrzuje značka KIA své výsadní postavení v oblasti automobilového designu. Model Niro se chlubí zcela novou stylistickou formou, která je zcela odlišná od všech předchůdců. Na vývoji nového modelu se podílela především vlastní návrhářská centra automobilky Kia v Kalifornii a v korejském Namyangu. U designu tohoto modelu byl kladen velký důraz na to, aby byl schopen posádce nabídnout podobný komfort, jako velmi populární kategorie kompaktních SUV. Kia Niro tak vyplňuje mezeru v rámci modelové řady značky Kia. Niro je se svojí délkou 4355 mm, šířkou 1805 mm a výškou 1545 mm celkově menší než zbrusu nová Kia Sportage, nicméně svými půdorysnými rozměry překonává hatchback Kia cee’d. Díky rozvoru 2700 mm a krátkým převisům (870 mm vpředu, resp. 785 mm vzadu) je interiér vozu mimořádně prostorný a nabízí tak posádce dostatečný prostor i komfort, což bývá tradiční výzva pro auta s hybridním pohonem. Přitom je karoserie tohoto modelu navržená s ohledem na dosažení co nejmenšího odporu vzduchu. Součinitel aerodynamického odporu Cd dosahuje jen 0,29, což činí z Nira zdaleka nejaerodynamičtější hybrid na trhu.

Aby toho nebylo málo, Kia Niro není jen elegantním a prostorným modelem, ale také spolehlivým partnerem pro náročné úkoly. Bez nejmenšího zaváhání za ni můžete připojit bržděný přívěs o hmotnosti až 1 300 kilogramů, což je v kategorii hybridů skutečně ojedinělé, a je to dalším důkazem toho, že v tomto modelu se konstruktérům skutečně podařilo spojit výhody kompaktních SUV i hybridů.

Šetrná k peněžence, šetrná k přírodě
Kombinace elektromotoru se spalovacím umožňuje modelu KIA Niro nejen nabídnout skutečně nízkou spotřebu, 3,8 litru na 100 km mimo město a 3,9 l v městském provozu, ale především velmi nízkou hodnotu emisí CO2 na úrovni pouhých 88 g/km. To znamená, že Niro šetří peněženku svého majitele, ale je také velmi ohleduplný k životnímu prostředí a naší planetě. S přehledem splňuje i náročnou ekologickou normu EURO 6.

K mimořádně nízké spotřebě přispívá fakt, že Kia Niro HEV je navržená od počátku jako čistě hybridní model. Zážehová jednotka Kia 1,6 litru ‘Kappa’ GDI – s výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 147 Nm – spolupracuje s elektromotorem o výkonu 32 kW a lithium-iontovým polymerovým akumulátorem o kapacitě 1,56 kWh. Trakční motor TMED (Transmission-Mounted Electric Device), kterým je KIA Niro vybavena, je navržen tak, aby bylo možné co nejlépe sladit dvouspojkovou převodovku s hybridním systémem pohonu. Nový akumulátor o kapacitě 1,56 kWh váží pouhých 33 kilogramů a je nejlehčím a nejúčinnějším modulem v dosavadní historii automobilky KIA. Akumulátor je automaticky dobíjen rekuperační energií, která se uvolňuje při zpomalování vozidla.

Technologie ve službách řidiče
Pro větší pohodlí řidiče, a také úspornější a efektivnější jízdu, nabízí model Kia Niro řadu pokročilých technologií, které pomáhají nejen snížit spotřebu paliva a efektivně využít energii dodanou z dvojice motorů, ale současně zvyšují i zážitek z jízdy. Vysoký důraz byl při vývoji kladen také na bezpečnost posádky i chodců - KIA Niro je standardně vybavena sedmi airbagy, které zajišťují příkladnou pasivní bezpečnost cestujících.

V základní výbavě nového modelu je stabilizační systém Kia VSM (Vehicle Stability Management), jenž napomáhá zajišťovat stabilitu při brzdění a průjezdu zatáčkami prostřednictvím propracované regulace elektronického řízení stability vozu (ESC) a elektrického posilovače řízení. Pokud řídicí jednotka zaznamená ztrátu záběrových schopností, VSM pomůže řidiči zajistit bezpečnou kontrolu nad vozem. Kromě toho jsou pro Niro k dispozici i nejmodernější technologie na podporu řízení (ADAS) v podobě vyspělých systémů DRiVE WISE. Právě díky těmto systémům se modelu Niro podařilo dosáhnout nejvyššího počtu pěti hvězdiček v testech bezpečnosti EURO NCAP 2016.

Posádka má k dispozici sedmipalcový dotykový displej, jehož prostřednictvím lze získávat informace o jízdě a zároveň slouží jako vstupní brána k online službám Kia Connected Services, jejichž součástí jsou i služby TomTom®.  Tyto online služby jsou pro vozy vybavené navigační soustavou k dispozici bezplatně po dobu sedmi let po zakoupení vozidla. Kromě toho Niro nabízí, stejně jako ostatní modely značky Kia, podporu technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™ na podporu komunikace s chytrými telefony. Díky tomu může uživatel přistupovat k aplikacím a funkcím chytrého telefonu prostřednictvím systému palubního infotainmentu (např. navigační služba s hlasovým ovládáním, hands-free volání a posílání textových zpráv nebo rozpoznávání hlasu) atp.


Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč Fotografie k článku Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!