Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku

vloženo

Nová převodovka Kia 8AT určená pro vozy s pohonem předních kol pochází z vlastního vývoje a svou premiéru bude mít v modelu v novém modelu Kia Cadenza 2017, kde bude spojená s motorem V6 GDI 3,3 litru.

Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku

Nová převodovka Kia 8AT pro pohon předních kol (FWD 8AT) pochází z vlastního vývoje a její konstrukce zaručuje vysokou úroveň mechanické účinnosti a hladkého řazení. Mezi další důležité přednosti patří kompaktní rozměry a nízká hmotnost. Nová převodovka FWD 8AT zabírá stejný prostor jako konvenční šestistupňová samočinná převodovka a je dokonce o 3,5 kg lehčí.


Inženýři značky Kia již měli zkušenosti s vývojem osmistupňové převodovky pro vozidla s pohonem zadních kol, která je uložena podélně a přenáší hnací sílu na zadní nápravu. Nicméně realizace stejného počtu převodových stupňů u vozu s pohonem předních kol je neuvěřitelně náročná, kvůli omezenému prostoru a nutnosti uložit převodovku napříč. Převodovka se tak musí podělit o disponibilní prostor pod kapotou s motorem, zavěšením kol a přídavnými agregáty.

Inteligentní uspořádání a 143 nových technických řešení s patentovou ochranou

Během vývojového programu průkopnické převodovky, který probíhal od roku 2012, si nechala značka Kia patentovat 143 nových technických řešení, zaručujících vysokou úroveň výkonu a hospodárnosti při zachování kompaktní konstrukce. Nová převodovka umožňuje plynulejší zrychlování z klidu, jakož i hospodárnější provoz, nižší hlučnost a vibrace, a přitom intenzivnější akceleraci ve vysokých rychlostech, v porovnání se samočinnou převodovkou s nižším počtem převodových stupňů.

Inženýři ve vývoji značky Kia, v zájmu zvýšení hospodárnosti převodovky 8AT, výrazně zmenšili rozměry olejového čerpadla (které je hlavní příčinou energetických ztrát v samočinné převodovce) a zjednodušili strukturu ventilového systému. Převodovka Kia 8AT se tak může pochlubit nejmenším olejovým čerpadlem mezi všemi sériově vyráběnými převodovkami ve své třídě i schopností efektivnějšího využívání hydraulického oleje, který je za všech okolností rovnoměrně rozváděn do příslušných systémů převodovky.

Vývojové týmy značky Kia také nově zahrnuli přímo ovládaný ventilový systém do konstrukce samočinné převodovky, což umožňuje přímé elektromagnetické ovládání spojky, místo prostřednictvím původních několika ovládacích ventilů. Kia tak mohla snížit počet ovládacích ventilů z 20 na 12, což díky přímějšímu mechanickému spojení s motorem přineslo zrychlení řazení, a současně i kompaktnější konstrukci.

Přidáním jedné spojky a soukolí v porovnání se stávající převodovkou Kia 6AT se zvětšil rozsah mezi nejvyšším a nejnižším převodovým stupněm v nové převodovce o 34 % v porovnání s 6AT. Výsledkem je nižší spotřeba paliva, snížení hlučnosti a vibrací, při zařazených vyšších převodových stupních i rychlejší akcelerace, a tím také dynamičtější jízda ve stoupáních, při zařazených nižších převodových stupních.

Převodovka oslaví premiéru ve zcela novém modelu Kia Cadenza 2017

Nová osmistupňová samočinná převodovka Kia oslaví světovou premiéru v modelu Kia Cadenza 2017, který se začne prodávat na vybraných globálních trzích v letošním roce. Tato převodovka se bude dodávat standardně pro verze modelu Cadenza, poháněné motorem V6 GDI 3,3 litru.

V budoucnosti nalezne nová osmistupňová samočinná převodovka Kia uplatnění v řadě středně velkých a větších modelů s pohonem předních kol a zároveň se stane odrazovým můstkem pro vývoje budoucích vyspělých převodovek Kia.


Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku Fotografie k článku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou