Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku

vloženo

Nová převodovka Kia 8AT určená pro vozy s pohonem předních kol pochází z vlastního vývoje a svou premiéru bude mít v modelu v novém modelu Kia Cadenza 2017, kde bude spojená s motorem V6 GDI 3,3 litru.

Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku

Nová převodovka Kia 8AT pro pohon předních kol (FWD 8AT) pochází z vlastního vývoje a její konstrukce zaručuje vysokou úroveň mechanické účinnosti a hladkého řazení. Mezi další důležité přednosti patří kompaktní rozměry a nízká hmotnost. Nová převodovka FWD 8AT zabírá stejný prostor jako konvenční šestistupňová samočinná převodovka a je dokonce o 3,5 kg lehčí.


Inženýři značky Kia již měli zkušenosti s vývojem osmistupňové převodovky pro vozidla s pohonem zadních kol, která je uložena podélně a přenáší hnací sílu na zadní nápravu. Nicméně realizace stejného počtu převodových stupňů u vozu s pohonem předních kol je neuvěřitelně náročná, kvůli omezenému prostoru a nutnosti uložit převodovku napříč. Převodovka se tak musí podělit o disponibilní prostor pod kapotou s motorem, zavěšením kol a přídavnými agregáty.

Inteligentní uspořádání a 143 nových technických řešení s patentovou ochranou

Během vývojového programu průkopnické převodovky, který probíhal od roku 2012, si nechala značka Kia patentovat 143 nových technických řešení, zaručujících vysokou úroveň výkonu a hospodárnosti při zachování kompaktní konstrukce. Nová převodovka umožňuje plynulejší zrychlování z klidu, jakož i hospodárnější provoz, nižší hlučnost a vibrace, a přitom intenzivnější akceleraci ve vysokých rychlostech, v porovnání se samočinnou převodovkou s nižším počtem převodových stupňů.

Inženýři ve vývoji značky Kia, v zájmu zvýšení hospodárnosti převodovky 8AT, výrazně zmenšili rozměry olejového čerpadla (které je hlavní příčinou energetických ztrát v samočinné převodovce) a zjednodušili strukturu ventilového systému. Převodovka Kia 8AT se tak může pochlubit nejmenším olejovým čerpadlem mezi všemi sériově vyráběnými převodovkami ve své třídě i schopností efektivnějšího využívání hydraulického oleje, který je za všech okolností rovnoměrně rozváděn do příslušných systémů převodovky.

Vývojové týmy značky Kia také nově zahrnuli přímo ovládaný ventilový systém do konstrukce samočinné převodovky, což umožňuje přímé elektromagnetické ovládání spojky, místo prostřednictvím původních několika ovládacích ventilů. Kia tak mohla snížit počet ovládacích ventilů z 20 na 12, což díky přímějšímu mechanickému spojení s motorem přineslo zrychlení řazení, a současně i kompaktnější konstrukci.

Přidáním jedné spojky a soukolí v porovnání se stávající převodovkou Kia 6AT se zvětšil rozsah mezi nejvyšším a nejnižším převodovým stupněm v nové převodovce o 34 % v porovnání s 6AT. Výsledkem je nižší spotřeba paliva, snížení hlučnosti a vibrací, při zařazených vyšších převodových stupních i rychlejší akcelerace, a tím také dynamičtější jízda ve stoupáních, při zařazených nižších převodových stupních.

Převodovka oslaví premiéru ve zcela novém modelu Kia Cadenza 2017

Nová osmistupňová samočinná převodovka Kia oslaví světovou premiéru v modelu Kia Cadenza 2017, který se začne prodávat na vybraných globálních trzích v letošním roce. Tato převodovka se bude dodávat standardně pro verze modelu Cadenza, poháněné motorem V6 GDI 3,3 litru.

V budoucnosti nalezne nová osmistupňová samočinná převodovka Kia uplatnění v řadě středně velkých a větších modelů s pohonem předních kol a zároveň se stane odrazovým můstkem pro vývoje budoucích vyspělých převodovek Kia.


Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku Fotografie k článku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč