Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku

vloženo

Nová převodovka Kia 8AT určená pro vozy s pohonem předních kol pochází z vlastního vývoje a svou premiéru bude mít v modelu v novém modelu Kia Cadenza 2017, kde bude spojená s motorem V6 GDI 3,3 litru.

Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku

Nová převodovka Kia 8AT pro pohon předních kol (FWD 8AT) pochází z vlastního vývoje a její konstrukce zaručuje vysokou úroveň mechanické účinnosti a hladkého řazení. Mezi další důležité přednosti patří kompaktní rozměry a nízká hmotnost. Nová převodovka FWD 8AT zabírá stejný prostor jako konvenční šestistupňová samočinná převodovka a je dokonce o 3,5 kg lehčí.


Inženýři značky Kia již měli zkušenosti s vývojem osmistupňové převodovky pro vozidla s pohonem zadních kol, která je uložena podélně a přenáší hnací sílu na zadní nápravu. Nicméně realizace stejného počtu převodových stupňů u vozu s pohonem předních kol je neuvěřitelně náročná, kvůli omezenému prostoru a nutnosti uložit převodovku napříč. Převodovka se tak musí podělit o disponibilní prostor pod kapotou s motorem, zavěšením kol a přídavnými agregáty.

Inteligentní uspořádání a 143 nových technických řešení s patentovou ochranou

Během vývojového programu průkopnické převodovky, který probíhal od roku 2012, si nechala značka Kia patentovat 143 nových technických řešení, zaručujících vysokou úroveň výkonu a hospodárnosti při zachování kompaktní konstrukce. Nová převodovka umožňuje plynulejší zrychlování z klidu, jakož i hospodárnější provoz, nižší hlučnost a vibrace, a přitom intenzivnější akceleraci ve vysokých rychlostech, v porovnání se samočinnou převodovkou s nižším počtem převodových stupňů.

Inženýři ve vývoji značky Kia, v zájmu zvýšení hospodárnosti převodovky 8AT, výrazně zmenšili rozměry olejového čerpadla (které je hlavní příčinou energetických ztrát v samočinné převodovce) a zjednodušili strukturu ventilového systému. Převodovka Kia 8AT se tak může pochlubit nejmenším olejovým čerpadlem mezi všemi sériově vyráběnými převodovkami ve své třídě i schopností efektivnějšího využívání hydraulického oleje, který je za všech okolností rovnoměrně rozváděn do příslušných systémů převodovky.

Vývojové týmy značky Kia také nově zahrnuli přímo ovládaný ventilový systém do konstrukce samočinné převodovky, což umožňuje přímé elektromagnetické ovládání spojky, místo prostřednictvím původních několika ovládacích ventilů. Kia tak mohla snížit počet ovládacích ventilů z 20 na 12, což díky přímějšímu mechanickému spojení s motorem přineslo zrychlení řazení, a současně i kompaktnější konstrukci.

Přidáním jedné spojky a soukolí v porovnání se stávající převodovkou Kia 6AT se zvětšil rozsah mezi nejvyšším a nejnižším převodovým stupněm v nové převodovce o 34 % v porovnání s 6AT. Výsledkem je nižší spotřeba paliva, snížení hlučnosti a vibrací, při zařazených vyšších převodových stupních i rychlejší akcelerace, a tím také dynamičtější jízda ve stoupáních, při zařazených nižších převodových stupních.

Převodovka oslaví premiéru ve zcela novém modelu Kia Cadenza 2017

Nová osmistupňová samočinná převodovka Kia oslaví světovou premiéru v modelu Kia Cadenza 2017, který se začne prodávat na vybraných globálních trzích v letošním roce. Tato převodovka se bude dodávat standardně pro verze modelu Cadenza, poháněné motorem V6 GDI 3,3 litru.

V budoucnosti nalezne nová osmistupňová samočinná převodovka Kia uplatnění v řadě středně velkých a větších modelů s pohonem předních kol a zároveň se stane odrazovým můstkem pro vývoje budoucích vyspělých převodovek Kia.


Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku Fotografie k článku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem