Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku

vloženo

Nová převodovka Kia 8AT určená pro vozy s pohonem předních kol pochází z vlastního vývoje a svou premiéru bude mít v modelu v novém modelu Kia Cadenza 2017, kde bude spojená s motorem V6 GDI 3,3 litru.

Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku

Nová převodovka Kia 8AT pro pohon předních kol (FWD 8AT) pochází z vlastního vývoje a její konstrukce zaručuje vysokou úroveň mechanické účinnosti a hladkého řazení. Mezi další důležité přednosti patří kompaktní rozměry a nízká hmotnost. Nová převodovka FWD 8AT zabírá stejný prostor jako konvenční šestistupňová samočinná převodovka a je dokonce o 3,5 kg lehčí.


Inženýři značky Kia již měli zkušenosti s vývojem osmistupňové převodovky pro vozidla s pohonem zadních kol, která je uložena podélně a přenáší hnací sílu na zadní nápravu. Nicméně realizace stejného počtu převodových stupňů u vozu s pohonem předních kol je neuvěřitelně náročná, kvůli omezenému prostoru a nutnosti uložit převodovku napříč. Převodovka se tak musí podělit o disponibilní prostor pod kapotou s motorem, zavěšením kol a přídavnými agregáty.

Inteligentní uspořádání a 143 nových technických řešení s patentovou ochranou

Během vývojového programu průkopnické převodovky, který probíhal od roku 2012, si nechala značka Kia patentovat 143 nových technických řešení, zaručujících vysokou úroveň výkonu a hospodárnosti při zachování kompaktní konstrukce. Nová převodovka umožňuje plynulejší zrychlování z klidu, jakož i hospodárnější provoz, nižší hlučnost a vibrace, a přitom intenzivnější akceleraci ve vysokých rychlostech, v porovnání se samočinnou převodovkou s nižším počtem převodových stupňů.

Inženýři ve vývoji značky Kia, v zájmu zvýšení hospodárnosti převodovky 8AT, výrazně zmenšili rozměry olejového čerpadla (které je hlavní příčinou energetických ztrát v samočinné převodovce) a zjednodušili strukturu ventilového systému. Převodovka Kia 8AT se tak může pochlubit nejmenším olejovým čerpadlem mezi všemi sériově vyráběnými převodovkami ve své třídě i schopností efektivnějšího využívání hydraulického oleje, který je za všech okolností rovnoměrně rozváděn do příslušných systémů převodovky.

Vývojové týmy značky Kia také nově zahrnuli přímo ovládaný ventilový systém do konstrukce samočinné převodovky, což umožňuje přímé elektromagnetické ovládání spojky, místo prostřednictvím původních několika ovládacích ventilů. Kia tak mohla snížit počet ovládacích ventilů z 20 na 12, což díky přímějšímu mechanickému spojení s motorem přineslo zrychlení řazení, a současně i kompaktnější konstrukci.

Přidáním jedné spojky a soukolí v porovnání se stávající převodovkou Kia 6AT se zvětšil rozsah mezi nejvyšším a nejnižším převodovým stupněm v nové převodovce o 34 % v porovnání s 6AT. Výsledkem je nižší spotřeba paliva, snížení hlučnosti a vibrací, při zařazených vyšších převodových stupních i rychlejší akcelerace, a tím také dynamičtější jízda ve stoupáních, při zařazených nižších převodových stupních.

Převodovka oslaví premiéru ve zcela novém modelu Kia Cadenza 2017

Nová osmistupňová samočinná převodovka Kia oslaví světovou premiéru v modelu Kia Cadenza 2017, který se začne prodávat na vybraných globálních trzích v letošním roce. Tato převodovka se bude dodávat standardně pro verze modelu Cadenza, poháněné motorem V6 GDI 3,3 litru.

V budoucnosti nalezne nová osmistupňová samočinná převodovka Kia uplatnění v řadě středně velkých a větších modelů s pohonem předních kol a zároveň se stane odrazovým můstkem pro vývoje budoucích vyspělých převodovek Kia.


Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku Fotografie k článku Kia má novou osmistupňovou samočinnou převodovku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI