Kia Kadenza: Nástupce Opirusu

vloženo

Nová Kia Cadenza se připravuje na debut. Světová premiéra novinky Kia Cadenza v Saudské Arábi. 290 koňový šestiválcový zážehový motor, 6stupňová automatická převodovka.

Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Luxusní sportovní sedan Kia Cadenza, který byl dnes slavnostně “odhalen” v Koreji a který se začne prodávat v průběhu příštího roku, bude pro značku Kia znamenat velký krok do budoucnosti. Nová Cadenza si odbude světovou premiéru 12. prosince na Motor Show v Rijádu v Saudské Arábii a bezprostředně potom se také objeví 15. prosince na autosalonu v Dubaji.

Jméno Cadenza je odvozeno z Italštiny a v hudební hantýrce znamená fanfáru koncertní árie. To perfektně symbolizuje designovou filosofii nového sedanu. 4965 mm dlouhá Cadenza nahradí ve třídě velkých luxusních sedanů deset let starý Opirus. Byla navržena tak, aby zcela změnila vnímání značky Kia v tomto segmentu. “S Cadenzou jsme vytvořili nový velký sedan. Ten dále oživí současné vnímání značky Kia a věříme, že díky vysokému výkonu a luxusnímu interiéru přitáhne k naší značce mnoho nových zákazníků,” komentuje Hyoung-Keun Lee, prezident Kia Motors Corporation. Tým korejských designérů, pod vedením šéfdesignéra Petera Schryera, dostal mandát transformovat každý aspekt vlajkové lodi značky Kia tak, aby splňoval požadavky na sportovní a stylově čisté, dravé a dynamické provedení, mimořádný komfort a high-tech technologie.

Velký krok do budoucnosti pro sofistikovaný design “made in Kia”.
Designéři se u Cadenzy zaměřili na atraktivní exteriér a jeho modernost, tak aby se nový sedan mohl chlubit zevnějškem, kterým by pokořil případné rivaly. Koncept KND-5, na který Cadenza navazuje, naznačil již letos v dubnu na Motor Show v Soulu, jak revoluční nový sedan Kia bude. Tradiční linie sedanu byly zachovány, ale amorfovaly se do sportovnějšího designu s lepšími aerodynamickými vlastnostmi (koeficient aerodynamického odporu jen 0,29).  Inovativní pojetí světel je na poli designu věčné téma. Součástí předních světlometů je integrovaný systém LED diod druhé generace, které zdůrazňují tvary hlavních svítilen, určují šíři vozu a dodávají mu technicistní vzhled. Zadní sdružené světlomety rovněž využívají technologii LED diod a spolu s dvojitou koncovkou výfuku integrovanou do nárazníku stupňují sportovní vzhled Cadenzy. Na přání bude k dispozici také skleněná panoramatická střecha v plné délce.

Moderní vzhled, prvotřídní kvalita a unikátní prostředí.
Interiér Cadenzy je v každém ohledu stylový a sofistikovaný. Splňuje to, co exteriér přislíbil. Uvnitř dominuje futuristicky působící přístrojová deska, která podtrhuje inovativní pojetí designu. „Welcome“ systém osvítí nástupní prostor a rozsvítí světla v interiéru, aby přivítal majitele vozu, zatímco vnitřní náladové osvětlení vytvoří uvnitř příjemné prostředí. Dvouzónová automatická klimatizace je standardem stejně jako další high-tech vlastnosti zvyšující komfort a pohodlí. Například bezklíčkový přístup a startování motoru pomocí startovacího tlačítka, zadní parkovací senzory, couvací bezpečnostní kamera a elektronicky ovládané prodloužení sedáku řidiče. Ačkoli je nová Cadenza kratší než Opirus, má prodloužený rozvor náprav (o 45 mm na 2845 mm). Dodatečná šíře exteriéru a kompaktnější zadní náprava se postaraly o to, že interiér nabízí cestujícím více prostoru než její předchůdce.

Lehčí, výkonnější a hospodárnější
Nová podvozková platforma „typu N“ pro vozidla s předním pohonem se objevuje poprvé u Cadenzy. V budoucnosti bude využívána i u ostatních modelů Kia. Lehčí (a pevnější) karoserie, spolu se zcela novým systémem zavěšení pomáhají Cadenze dosáhnout hmotnosti až o 130 kg nižší ve srovnání s předchůdcem, modelem Opirus. Cadenza, coby součást plánu značky Kia na zvýšení prodejů v segmentu velkých sedanů, se bude vyrábět s celkem třemi zážehovými motory s výkony v rozsahu 165 až 290 k. Všechny modely budou disponovat pohonem předních kol a novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Zvýšení prodejů a tržních podílů s novým produktem “Navzdory současné globální ekonomické nejistotě si troufáme říct, že nová Kia Cadenza podstatně zvýší podíl značky Kia v daném segmentu v Koreji i po celém světě“, uzavírá prezident Lee.

Nová Cadenza se začne vyrábět pro domácí trh ve výrobním závodě Kia v Hwasungu ještě tento měsíc a od ledna 2010 také pro exportní trhy. Exportní prodej na hlavních trzích* (vyjma Severní Ameriky a Evropy), začne v březnu 2010 a v Číně v červenci 2010. *Hlavní trhy pro Kia zahrnují region Střední a Jižní Ameriky, Karibskou oblast, Asii (včetně Číny), Pacifik, Střední východ a Afriku.


Technická specifikace [exportní trhy] - listopad 2009

Karoserie a podvozek
Čtyřdveřový, pětimístný sedan s napříč uloženým šestiválcovým zážehovým motorem pohánějícím přední kola.

Motory
3,5 l / 290 k
Typ ‘Lambda II’ dvojité DOHC, šestiválec do V s duálním CVVT
Max. výkon 290 k (213 kW) @ 6600 ot/min. Max. točivý moment 338 Nm @ 5000 ot/min

Převodovka
Automatická šestistupňová s plně automatickým řazením & sekvenčním módem

Zavěšení & tlumiče
Přední nezávislé McPherson. Zadní nezávislé víceprvkové zavěšení Multi-Link

Řízení
Typ hřebenové s hydraulickým posilovačem, převod 2.94 otáček mezi krajními polohami,
průměr zatáčení 11.08 m

Brzdy
Přední kotoučové 300 x 28 mm vpředu chlazené. Zadní kotoučové 284 x 10 mm

Kola & pneumatiky
Hliníková 16“ 215/65 R16, Alternativně hliníková 17“ 225/55 R17

Rozměry
Exteriér (mm)
Celková délka: 4965. Celková šířka: 1850. Celková výška: 1475 Rozvor náprav 2845

Kapacita
Palivová nádrž: 70 l. Zavazadlový prostor: 451 l

Hmotnosti (kg)
Provozní: 1575. Celková: 2065

Max. rychlost a zrychlení
Max. rychlost / km/h: 230. Zrychlení z 0-na-100 km/h (sec): 7,2

Spotřeba paliva
Kombinovaná: 9.36 (l/ 100 km)*. CO2: 223 g/km*

(*Výrobcem odhadované údaje)

Zdroj: Kia Motors

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu Fotografie k článku Kia Kadenza: Nástupce Opirusu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!