Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

vloženo

Automobilka Kia oznámila premiéru zcela nové sedmistupňové dvouspojkové převodovky (DCT), která se objeví v modelu cee’d GT Line. Nové ústrojí DCT dostanete se vznětovým agregátem 1,6 litru CRDi o výkonu 133 koní.

Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku

Dvouspojková převodovka je dimenzována pro vyšší točivý moment (až 300 Nm) než stávající měnič točivého momentu šestistupňového automatu Kia. Díky rychlým změnám převodových stupňů ideálně vyhovuje sportovnímu charakteru nových vozů řady cee’d GT Line.


Výhodou z pohledu řidiče bude rychlejší řazení oproti automatickým ústrojím s tradičním měničem točivého momentu, ale i nižší provozní náklady. Očekává se, že nové ústrojí DCT přispěje k nižším emisím a lepší spotřebě paliva (evropské homologační zkoušky jsou naplánovány ještě na rok 2015). Převodovka se do budoucna objeví i v dalších modelech značky Kia.

Vlastní vývoj s cílem dosáhnout nižší spotřeby paliva a lepší akcelerace
Nová převodovka, která je prvním dvouspojkovým sedmistupňovým ústrojím značky, pochází z vlastního vývoje výzkumného a vývojového týmu Kia z centra V&V sídlícího v korejském Namyangu. Převodovka DCT v porovnání se stávajícím šestistupňovým automatem Kia přispěje ke snížení spotřeby paliva. Byla navržena tak, aby dosahovala nízké spotřeby paliva a zajistila sportovnější charakter v režimu ručního řazení, ale současně i pohodlí a hladký chod v automatickém režimu řazení.

Při vývoji se týmy V&V automobilky Kia snažily dosáhnout tří- až pětiprocentního zlepšení v parametru zrychlení (0-100 km/h) a pěti- až sedmiprocentního snížení spotřeby paliva (v závislosti na modelu).

Pokrokové řešení duté vstupní hřídele pro dvojici převodových stupňů s rychlým řazením
Ústrojí DCT obsahuje dvě suché spojky, z nichž každá je osazena akčním členem (ovládaným elektromotorem) s ohledem na co nejrychlejší odezvu. Dále využívá pokrokové řešení s dutou vstupní hřídelí pro dvojici převodových stupňů. Díky samotné duté hřídeli je soustava schopna rychle volit sudé převodové stupně, zatímco plná hřídel procházející středem ústrojí ovládá stupně liché. Použitá konstrukce řazení dovoluje zajistit nepřetržitý přenos výkonu od motoru a efektivnější zástavbu celé převodovky, což jsou dva hlavní vývojové pilíře, kterých se vývojové týmy v rámci tohoto projektu držely.



Mechanizmus duté hřídele umožňuje převodovce DCT fungovat v sekvenčním režimu, kdy vůz předvídá další převodový stupeň, jenž řidič pravděpodobně zvolí (s ohledem na zrychlování nebo brzdění), nebo okamžitě přeskočit na kterýkoli ze sedmi stupňů pro jízdu vpřed (a zpětný chod). Tato schopnost je užitečná zejména pro funkci kickdownu nebo intenzivní brzdění, aby řidič mohl vůz spolehlivě ovládat za každé situace.

Díky schopnosti ústrojí DCT nepřetržitě přenášet výkon se minimalizují ztráty točivého momentu a hybné síly hnacího ústrojí během změn převodových stupňů, což se projevuje přesvědčivějším projevem při akceleraci i hladším charakterem jízdy. Převodovka tak již při svém prvním nasazení v řadě cee’d GT Line přispívá k lepším jízdním výkonům za jakékoli situace.

Převodovka DCT díky svým sedmi stupňům dovoluje vznětovému motoru ve vozech řady GT Line pracovat vždy v optimálních otáčkách. Pomáhá zde i nárůst výkonu ze 128 na 133 koní. Motor rovněž vykazuje vyšší točivý moment (nárůst z 265 na 285 Nm). Nová převodovka DCT byla navržena tak, aby účinně přenášela točivý moment až 300 Nm, s cílem dosáhnout co nejlepší rovnováhy mezi lepšími výkonovými parametry motoru a potenciálem snížení spotřeby paliva.

Předmětem zájmu při vývoji převodovky DCT bylo i potlačení hladiny hluku, vibrací a chvění; k vyšší kultivovanosti chodu nové převodovky napomohl vnější tlumič.

KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Fotografie k článku Kia cee´d GT Line dostala sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč