Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

vloženo

V dnešní době je klimatizace samozřejmostí v každém prodávaném vozidle. Když funguje a chladí, málo kdo jí věnuje pozornost. Jakmile začne zapáchat, je většinou pozdě začít se o ní starat. Klimatizace potřebuje pravidelnou údržbu a čištění. Předejdete tak případným poruchám a nepříjemnému zápachu.

Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

Zápach způsobují bakterie a plísně, které se dostanou do větrání přes pylový filtr, kde pak bují a množí se. Vylučují plyny, které způsobují nepříjemný zápach, ale hlavně kašel, podráždění, pálení očí a jiné dýchací obtíže. Proto je třeba provádět minimálně 2x za rok desinfekci klimatizace, která bakterie a plísně zničí a odstraní tak nepříjemný zápach. Desinfekci doporučujeme provádět v odborném servisu, kde k tomu mají vhodné prostředky.

Desinfekce spočívá ve vhánění desinfekčního roztoku pod tlakem do výdechu klimatizace na středovém panelu. Choroboplodné zárodky jsou tak odstraňovány působením tlaku a chemickým roztokem. Není to složitý zásah a celá desinfekce trvá půl hodiny. Nedoporučujeme používat volně prodejné prostředky na čištění klimatizace z důvodu malé účinnosti desinfekce. Zápach se po krátké době objeví znovu.

V odborném servisu vám také současně vymění filtr, případně doplní chladivo. Úbytek chladiva prakticky nepoznáme. Zjistíme ho až při nesepnutí klimatizace bezpečnostním systémem. Kontrola a doplnění chladiva trvá v odborném servisu přibližně tři hodiny. Automatický plnící přístroj chladivo odsaje a vyčistí, odstraní vlhkost a doplní vyčištěným chladivem.

Kontrola klimatizace by se měla provádět každé dva roky a u nového vozidla po čtyřech letech provozu.


AutaNet.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má