Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

vloženo

V dnešní době je klimatizace samozřejmostí v každém prodávaném vozidle. Když funguje a chladí, málo kdo jí věnuje pozornost. Jakmile začne zapáchat, je většinou pozdě začít se o ní starat. Klimatizace potřebuje pravidelnou údržbu a čištění. Předejdete tak případným poruchám a nepříjemnému zápachu.

Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

Zápach způsobují bakterie a plísně, které se dostanou do větrání přes pylový filtr, kde pak bují a množí se. Vylučují plyny, které způsobují nepříjemný zápach, ale hlavně kašel, podráždění, pálení očí a jiné dýchací obtíže. Proto je třeba provádět minimálně 2x za rok desinfekci klimatizace, která bakterie a plísně zničí a odstraní tak nepříjemný zápach. Desinfekci doporučujeme provádět v odborném servisu, kde k tomu mají vhodné prostředky.

Desinfekce spočívá ve vhánění desinfekčního roztoku pod tlakem do výdechu klimatizace na středovém panelu. Choroboplodné zárodky jsou tak odstraňovány působením tlaku a chemickým roztokem. Není to složitý zásah a celá desinfekce trvá půl hodiny. Nedoporučujeme používat volně prodejné prostředky na čištění klimatizace z důvodu malé účinnosti desinfekce. Zápach se po krátké době objeví znovu.

V odborném servisu vám také současně vymění filtr, případně doplní chladivo. Úbytek chladiva prakticky nepoznáme. Zjistíme ho až při nesepnutí klimatizace bezpečnostním systémem. Kontrola a doplnění chladiva trvá v odborném servisu přibližně tři hodiny. Automatický plnící přístroj chladivo odsaje a vyčistí, odstraní vlhkost a doplní vyčištěným chladivem.

Kontrola klimatizace by se měla provádět každé dva roky a u nového vozidla po čtyřech letech provozu.


AutaNet.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI