Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

vloženo

V dnešní době je klimatizace samozřejmostí v každém prodávaném vozidle. Když funguje a chladí, málo kdo jí věnuje pozornost. Jakmile začne zapáchat, je většinou pozdě začít se o ní starat. Klimatizace potřebuje pravidelnou údržbu a čištění. Předejdete tak případným poruchám a nepříjemnému zápachu.

Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace Když vozidlo nepříjemně zapáchá, většinou je na vině klimatizace

Zápach způsobují bakterie a plísně, které se dostanou do větrání přes pylový filtr, kde pak bují a množí se. Vylučují plyny, které způsobují nepříjemný zápach, ale hlavně kašel, podráždění, pálení očí a jiné dýchací obtíže. Proto je třeba provádět minimálně 2x za rok desinfekci klimatizace, která bakterie a plísně zničí a odstraní tak nepříjemný zápach. Desinfekci doporučujeme provádět v odborném servisu, kde k tomu mají vhodné prostředky.


Desinfekce spočívá ve vhánění desinfekčního roztoku pod tlakem do výdechu klimatizace na středovém panelu. Choroboplodné zárodky jsou tak odstraňovány působením tlaku a chemickým roztokem. Není to složitý zásah a celá desinfekce trvá půl hodiny. Nedoporučujeme používat volně prodejné prostředky na čištění klimatizace z důvodu malé účinnosti desinfekce. Zápach se po krátké době objeví znovu.

V odborném servisu vám také současně vymění filtr, případně doplní chladivo. Úbytek chladiva prakticky nepoznáme. Zjistíme ho až při nesepnutí klimatizace bezpečnostním systémem. Kontrola a doplnění chladiva trvá v odborném servisu přibližně tři hodiny. Automatický plnící přístroj chladivo odsaje a vyčistí, odstraní vlhkost a doplní vyčištěným chladivem.

Kontrola klimatizace by se měla provádět každé dva roky a u nového vozidla po čtyřech letech provozu.


AutaNet.cz

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy