Kdo vyhrává? Ferrari, nebo Schumacher?

08. 04. 2004
Sdílet článek

Pane Nepřemožitelný, gratulujeme ti k sedmému titulu! S blahopřáním přispěchal německý bulvární deník Bild již po vítězství Michaela Schumachera ve Velké ceně Malajsie formule 1. Po dalším triumfu v Bahrajnu se množí superlativy.

"Ferrari a za ním jen poušť," píše italský Il Messaggero. Ač do konce šampionátu zbývá 15 závodů, po třech triumfech německého pilota to vypadá na jeho hladkou jízdu. "Jakou má tohle mistrovství budoucnost?" ptá se Tuttosport. Možná by však bylo vhodnější emotivně napsat: "Ó, slovutné Ferrari, čníš jako obr mezi trpaslíky."


Kdo vlastně vyhrává?
Schumacher, nebo skvěle připravený vůz Ferrari, v němž sedí? "Ferrari," neváhá přední český závodník Robert Pergl. "Michael je dobrý, ale není superman. Úžasný vůz mu usnadňuje situaci," tvrdí kolumbijský jezdec Juan Pablo Montoya. "Ferrari lze porazit těžko, ale Michaela ano."

Schválně: kdyby se Němec prohodil dejme tomu s Baumgartnerem, pilotem nejslabšího týmu Minardi, dojížděl by on na chvostu a Baumgartner vítězil? "Tak by to nebylo, on je jiná liga než Baumgartner," míní Pergl. "Ale jet ve Ferrari Alonso, Button a asi i Räikkönen a Montoya, vyhrávali by. Oni jsou s Michaelem srovnatelní." Čili zatímco mezi piloty jsou stejně dobří i jiní závodníci, Ferrari je dnes jasný vládce. Schumacher je určitě výjimečný jezdec, vždyť své dva první tituly získal s vozem Benetton, což zdaleka nebyl takový suverén. Přesto, když soupeři komentují začátek sezony, mluví spíš o dominanci Ferrari, a ne Schumachera.

"Ferrari je z jiného světa," řekl například novinářům Schumacherův bratr Ralf, jezdec Williamsu. Přitom před sezonou experti čekali, že italská stáj bude mít těžké problémy s konkurencí, Williams či McLaren se dokonce stavěly nad něj. Jenže teď může prezident ferrari Luca Montezemolo zálibně popisovat, jak se z Williamsu a McLarenu valí zlověstný kouř, kdežto jeho vozy nezadržitelně pádí.

Vyvstaly názory, co za vynikajícím Ferrari vězí. Hovoří se o několika verzích "žraločích žáber" na boku pro nejvýhodnější chlazení. Také o čidlech pod přídí při tréninku k měření přetáčivosti. Nebo o novém křidélku pro lepší proudění vzduchu. Jsou to detaily, které však mohou závody rozhodovat. "Tohle je nejlepší Ferrari, s nímž jsem kdy jezdil," říká druhý pilot stáje Rubens Barrichello, v týmu od roku 2000. Právě Barrichella, muže ve voze stejné stáje, považuje výmluvně Schumacher za největšího rivala v boji o titul.

Rozhodně však míří Ferrari se Schumacherem za trofejí pro nejlepší stáj. A Schumacher s Ferrari za pohárem šampiona. Kdo je víc, zda auto, či pilot, v týmu neřeší. "Ferrari a Schumacher, to je vzácná symbióza," shrnuje Pergl.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč