Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou?

vloženo

Řada českých řidičů zvažuje, zda si nezjednodušit život používáním celoročních pneumatik. Vyhnou se tak jarnímu a podzimnímu přezouvání i nákladům na skladování kol s pneumatikami. Testy společnosti Bridgestone ovšem ukazují, že tento druh pneumatik neposkytuje vysokou úroveň bezpečnosti, kterou nabízejí zimní pneumatiky.

Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou?

Sezónní pneumatiky jsou v našich klimatických podmínkách základním imperativem bezpečnosti. I přes obrovské úsilí ve výzkumu a vývoji se výrobcům pneumatik dosud nepodařilo vyrobit pneumatiku, která by poskytovala stejnou úroveň výkonu za všech povětrnostních podmínek. Testy společnosti Bridgestone ukazují, že brzdná dráha na sněhu může být u celoroční pneumatiky delší až o 79 % oproti zimní pneumatice.

Česká republika se nachází v mírném podnebném pásu, v němž je mezi létem a zimou velký rozdíl. Podmínky na silnicích v zimním období, teploty pod nulou, rozbředlý sníh a mokré povrchy – to vše vyžaduje správné pneumatiky, které dávají řidiči za volantem tolik potřebnou jistotu. Bridgestone proto doporučuje používat sezónní pneumatiky, které výrazně zvyšují bezpečnost za všech okolností. Se dvěma sadami pneumatik (letní/zimní) se navíc prodlouží životnost pneumatik. Zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkké směsi s vysokým obsahem siliky, takže si zachovávají pružnost i při nízkých teplotách. Díky tomu si pneumatika udrží trakci i na kluzkém povrchu, jízda je bezpečnější a pohodlnější.

Pokud uvažujete o výměně pneumatik, hledejte pneumatiku, které vás nezklame ani v těch nejnáročnějších zimních podmínkách. Dobrým vodítkem pro výběr výkonné pneumatiky jsou certifikáty kvality od známých institutů a výzkumných organizací, dalším důvěryhodným zdrojem informací jsou testy německého autoklubu ADAC a organizace TÜV SÜD. Zárukou kvality a bezpečnosti jsou pneumatiky, které v testech získaly hodnocení „velmi doporučovaná“. Mezi ně patří mimo jiné zimní pneumatika Bridgestone Blizzak LM001.


AC&C Public Relations, s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi