Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou?

vloženo

Řada českých řidičů zvažuje, zda si nezjednodušit život používáním celoročních pneumatik. Vyhnou se tak jarnímu a podzimnímu přezouvání i nákladům na skladování kol s pneumatikami. Testy společnosti Bridgestone ovšem ukazují, že tento druh pneumatik neposkytuje vysokou úroveň bezpečnosti, kterou nabízejí zimní pneumatiky.

Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou? Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou?

Sezónní pneumatiky jsou v našich klimatických podmínkách základním imperativem bezpečnosti. I přes obrovské úsilí ve výzkumu a vývoji se výrobcům pneumatik dosud nepodařilo vyrobit pneumatiku, která by poskytovala stejnou úroveň výkonu za všech povětrnostních podmínek. Testy společnosti Bridgestone ukazují, že brzdná dráha na sněhu může být u celoroční pneumatiky delší až o 79 % oproti zimní pneumatice.


Česká republika se nachází v mírném podnebném pásu, v němž je mezi létem a zimou velký rozdíl. Podmínky na silnicích v zimním období, teploty pod nulou, rozbředlý sníh a mokré povrchy – to vše vyžaduje správné pneumatiky, které dávají řidiči za volantem tolik potřebnou jistotu. Bridgestone proto doporučuje používat sezónní pneumatiky, které výrazně zvyšují bezpečnost za všech okolností. Se dvěma sadami pneumatik (letní/zimní) se navíc prodlouží životnost pneumatik. Zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkké směsi s vysokým obsahem siliky, takže si zachovávají pružnost i při nízkých teplotách. Díky tomu si pneumatika udrží trakci i na kluzkém povrchu, jízda je bezpečnější a pohodlnější.

Pokud uvažujete o výměně pneumatik, hledejte pneumatiku, které vás nezklame ani v těch nejnáročnějších zimních podmínkách. Dobrým vodítkem pro výběr výkonné pneumatiky jsou certifikáty kvality od známých institutů a výzkumných organizací, dalším důvěryhodným zdrojem informací jsou testy německého autoklubu ADAC a organizace TÜV SÜD. Zárukou kvality a bezpečnosti jsou pneumatiky, které v testech získaly hodnocení „velmi doporučovaná“. Mezi ně patří mimo jiné zimní pneumatika Bridgestone Blizzak LM001.


AC&C Public Relations, s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid