Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou?

vloženo

Řada českých řidičů zvažuje, zda si nezjednodušit život používáním celoročních pneumatik. Vyhnou se tak jarnímu a podzimnímu přezouvání i nákladům na skladování kol s pneumatikami. Testy společnosti Bridgestone ovšem ukazují, že tento druh pneumatik neposkytuje vysokou úroveň bezpečnosti, kterou nabízejí zimní pneumatiky.

Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou? Jsou celoroční pneumatiky dobrou volbou?

Sezónní pneumatiky jsou v našich klimatických podmínkách základním imperativem bezpečnosti. I přes obrovské úsilí ve výzkumu a vývoji se výrobcům pneumatik dosud nepodařilo vyrobit pneumatiku, která by poskytovala stejnou úroveň výkonu za všech povětrnostních podmínek. Testy společnosti Bridgestone ukazují, že brzdná dráha na sněhu může být u celoroční pneumatiky delší až o 79 % oproti zimní pneumatice.


Česká republika se nachází v mírném podnebném pásu, v němž je mezi létem a zimou velký rozdíl. Podmínky na silnicích v zimním období, teploty pod nulou, rozbředlý sníh a mokré povrchy – to vše vyžaduje správné pneumatiky, které dávají řidiči za volantem tolik potřebnou jistotu. Bridgestone proto doporučuje používat sezónní pneumatiky, které výrazně zvyšují bezpečnost za všech okolností. Se dvěma sadami pneumatik (letní/zimní) se navíc prodlouží životnost pneumatik. Zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkké směsi s vysokým obsahem siliky, takže si zachovávají pružnost i při nízkých teplotách. Díky tomu si pneumatika udrží trakci i na kluzkém povrchu, jízda je bezpečnější a pohodlnější.

Pokud uvažujete o výměně pneumatik, hledejte pneumatiku, které vás nezklame ani v těch nejnáročnějších zimních podmínkách. Dobrým vodítkem pro výběr výkonné pneumatiky jsou certifikáty kvality od známých institutů a výzkumných organizací, dalším důvěryhodným zdrojem informací jsou testy německého autoklubu ADAC a organizace TÜV SÜD. Zárukou kvality a bezpečnosti jsou pneumatiky, které v testech získaly hodnocení „velmi doporučovaná“. Mezi ně patří mimo jiné zimní pneumatika Bridgestone Blizzak LM001.


AC&C Public Relations, s.r.o.


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu