Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi

Fordu Kuga, Nissan Qashqai nebo Seatu Ateca přibyl nový vážný konkurent - Jeep Compas, který vypadá jako Grand Cherokee, ale je o půl metru kratší a téměř o půl milionu levnější. Chybět nebude verze Trailhawk, která si díky redukční převodovce poradí i s těžším terénem.

Nový vůz vstupuje do segmentu kompaktních SUV. „Zcela nový Jeep Compass bude soutěžit ve velkém segmentu kompaktních SUV, který již delší dobu překračuje hranici 6,3 milionu prodaných vozidel ročně. Jen v Evropě se u tohoto segmentu očekává v roce 2020 prodej více než 2 miliony vozidel," vysvětluje Mike Manley, ředitel značky Jeep skupiny FCA.


„S bezkonkurenční řadou schopností zahrnující prvotřídní vlastnosti v terénu, špičkovou jízdní dynamiku, osobitý design Jeep a pokročilé technologie a bezpečnostní prvky, bude Jeep Compass nepochybně měřítkem celého segmentu a dalším příkladem naší neustálé snahy o růst na celosvětovém trhu."

Jeep Compass stanovuje v řadě Jeep nové standardy ve smyslu infotelematických systémů. Nabízí celkem tři nové systémy UConnect (s pětipalcovým, sedmipalcovým a 8,4 palcovým displejem), které poskytují rozsáhlé možnosti komunikace, zábavy a navigace. Systémy UConnect 7.0 a 8.4NAV využívají obrazovku s vysokým rozlišením s kapacitní dotykovou technologií a obsahují nové aplikace Apple CarPlay a Android Auto (standard u verzí Limited a Trailhawk), jako i hands-free telefonování, navigaci a hlasové čtení či zadávání textových zpráv. Tyto systémy umožní uživatelům využití hlasového ovládání řady infotelematických funkcí.

Jeep Compas 2017

Nejlepší schopnosti v terénu v dané třídě zajišťují dva pokročilé a inteligentní systémy trvalého pohonu všech kol: Jeep Active Drive a the Jeep Active Drive Low. Druhý z nich nabízí rovněž plazivý převod s poměrem 20:1. Oba pak dokážou v případě potřeby přenášet na kterékoliv kolo až 100 procent dostupného točivého momentu. Oba zahrnují systém kontroly trakce Jeep Selec-Terrain, který nabízí až pět režimů (Auto, Snow, Sand a Mud, plus exkluzivní režim Rock pro model Trailhawk). Díky tomu nabízí Compass nejlepší výkon na jakémkoliv povrchu, ať už jde o vozovku nebo terén, a v jakýchkoliv podmínkách počasí.

Compass využívá také odpojitelný pohon zadní nápravy a odpojení rozdělovací převodovky, díky čemuž modely s pohonem všech kol mohou dosáhnout výrazně lepší spotřeby paliva. Systémy Jeep Active Drive a Active Drive Low 4x4 průběžné spínají pohon všech kol podle okamžité potřeby.

Model Trailhawk je charakteristický vyšší světlou výškou (o 2,5 cm), ochrannými kryty podvozku, zadními červenými tažnými oky, specifickou přední a zadní části pro dosažení úctyhodného nájezdového úhlu 29,1 stupně, přechodového úhlu 23,7 stupňů a úhlu sjezdu 33,1 stupně. K dalším rysům patří 17palcové off-roadové pneumatiky a světlá výška 22,9 cm. Pro ještě lepší off-roadové schopnosti modelu Trailhawk na úrovni Trail Rated systém Selec-Terrain obsahuje podsystém Selec-Speed Control s funkcí Hill-descent Control.

V Evropě nabídne Compass možnost volby jednoho zážehového a dvou vznětových motorů. Zážehovou motorizaci tvoří přeplňovaný agregát 1.4 MultiAir2 Turbo s technologií Stop&Start, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem 4x2 poskytuje výkon 140 k při 5000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 1750 ot./min, s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol pak 170 k při 5500 ot./min a točivý moment 250 Nm při 2500 ot./min.

Řada vznětových motorizací zahrnuje účinný motor 1.6 MultiJet II s technologií Stop&Start, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem 4x2 poskytuje výkon 120 k při 3750 ot./min a točivý moment 320 Nm při 1750 ot./min. Druhou variantou nabízenou v kombinaci s devítistupňovou automatickou nebo šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol je agregát 2.0 MultiJet II s technologií Stop&Start. Výkon této motorizace dosahuje 140 k při 4000 ot./min a točivý moment 350 Nm při 1750 ot./min. Nabídku řady Compass doplňuje výkonnější verze motoru 2.0 MultiJet II s funkcí Stop&Start, devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, která nabízí 170 k (u verze Trailhawk se specifickým plazivým převodem).   

Na vybraných trzích (Rusko, Afrika a Blízký Východ) bude řada Compass tvořena ještě zážehovým motorem 2.4 Tigershark s technologií MultiAir2. Ve verzi s vyšším výkonem nabídne 184 k při 6400 ot./min a točivý moment 237 Nm, v méně výkonném provedení pak 150 k. Obě motorizace budou kombinované s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Bezpečnost řidiče a cestujících byla při vývoji nového modelu Jeep Compass prvořadým cílem. Vůz nabízí přes 70 dostupných a velmi pokročilých prvků aktivní a pasivní bezpečnosti včetně varování před čelním nárazem Plus, sledování jízdních pruhů Plus (oba ve standardu celé řady), monitoringu mrtvého úhlu, detekce křížení dráhy za vozidlem, zadní parkovací kamery s dynamickým naváděním, plně automatického parkovacího asistenta pro podélné a příčné parkování, adaptivního tempomatu, elektronické kontroly stability ESP s kontrolou proti převrácení a sedmi standardních airbagů. Pro další úroveň bezpečnosti přidává Compass bezpečnostní klec, která je ze 65 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč