Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi

vloženo

Fordu Kuga, Nissan Qashqai nebo Seatu Ateca přibyl nový vážný konkurent - Jeep Compas, který vypadá jako Grand Cherokee, ale je o půl metru kratší a téměř o půl milionu levnější. Chybět nebude verze Trailhawk, která si díky redukční převodovce poradí i s těžším terénem.

Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi

Nový vůz vstupuje do segmentu kompaktních SUV. „Zcela nový Jeep Compass bude soutěžit ve velkém segmentu kompaktních SUV, který již delší dobu překračuje hranici 6,3 milionu prodaných vozidel ročně. Jen v Evropě se u tohoto segmentu očekává v roce 2020 prodej více než 2 miliony vozidel," vysvětluje Mike Manley, ředitel značky Jeep skupiny FCA.


„S bezkonkurenční řadou schopností zahrnující prvotřídní vlastnosti v terénu, špičkovou jízdní dynamiku, osobitý design Jeep a pokročilé technologie a bezpečnostní prvky, bude Jeep Compass nepochybně měřítkem celého segmentu a dalším příkladem naší neustálé snahy o růst na celosvětovém trhu."

Jeep Compass stanovuje v řadě Jeep nové standardy ve smyslu infotelematických systémů. Nabízí celkem tři nové systémy UConnect (s pětipalcovým, sedmipalcovým a 8,4 palcovým displejem), které poskytují rozsáhlé možnosti komunikace, zábavy a navigace. Systémy UConnect 7.0 a 8.4NAV využívají obrazovku s vysokým rozlišením s kapacitní dotykovou technologií a obsahují nové aplikace Apple CarPlay a Android Auto (standard u verzí Limited a Trailhawk), jako i hands-free telefonování, navigaci a hlasové čtení či zadávání textových zpráv. Tyto systémy umožní uživatelům využití hlasového ovládání řady infotelematických funkcí.

Jeep Compas 2017

Nejlepší schopnosti v terénu v dané třídě zajišťují dva pokročilé a inteligentní systémy trvalého pohonu všech kol: Jeep Active Drive a the Jeep Active Drive Low. Druhý z nich nabízí rovněž plazivý převod s poměrem 20:1. Oba pak dokážou v případě potřeby přenášet na kterékoliv kolo až 100 procent dostupného točivého momentu. Oba zahrnují systém kontroly trakce Jeep Selec-Terrain, který nabízí až pět režimů (Auto, Snow, Sand a Mud, plus exkluzivní režim Rock pro model Trailhawk). Díky tomu nabízí Compass nejlepší výkon na jakémkoliv povrchu, ať už jde o vozovku nebo terén, a v jakýchkoliv podmínkách počasí.

Compass využívá také odpojitelný pohon zadní nápravy a odpojení rozdělovací převodovky, díky čemuž modely s pohonem všech kol mohou dosáhnout výrazně lepší spotřeby paliva. Systémy Jeep Active Drive a Active Drive Low 4x4 průběžné spínají pohon všech kol podle okamžité potřeby.

Model Trailhawk je charakteristický vyšší světlou výškou (o 2,5 cm), ochrannými kryty podvozku, zadními červenými tažnými oky, specifickou přední a zadní části pro dosažení úctyhodného nájezdového úhlu 29,1 stupně, přechodového úhlu 23,7 stupňů a úhlu sjezdu 33,1 stupně. K dalším rysům patří 17palcové off-roadové pneumatiky a světlá výška 22,9 cm. Pro ještě lepší off-roadové schopnosti modelu Trailhawk na úrovni Trail Rated systém Selec-Terrain obsahuje podsystém Selec-Speed Control s funkcí Hill-descent Control.

V Evropě nabídne Compass možnost volby jednoho zážehového a dvou vznětových motorů. Zážehovou motorizaci tvoří přeplňovaný agregát 1.4 MultiAir2 Turbo s technologií Stop&Start, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem 4x2 poskytuje výkon 140 k při 5000 ot./min a točivý moment 230 Nm při 1750 ot./min, s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol pak 170 k při 5500 ot./min a točivý moment 250 Nm při 2500 ot./min.

Řada vznětových motorizací zahrnuje účinný motor 1.6 MultiJet II s technologií Stop&Start, který v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem 4x2 poskytuje výkon 120 k při 3750 ot./min a točivý moment 320 Nm při 1750 ot./min. Druhou variantou nabízenou v kombinaci s devítistupňovou automatickou nebo šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol je agregát 2.0 MultiJet II s technologií Stop&Start. Výkon této motorizace dosahuje 140 k při 4000 ot./min a točivý moment 350 Nm při 1750 ot./min. Nabídku řady Compass doplňuje výkonnější verze motoru 2.0 MultiJet II s funkcí Stop&Start, devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol, která nabízí 170 k (u verze Trailhawk se specifickým plazivým převodem).   

Na vybraných trzích (Rusko, Afrika a Blízký Východ) bude řada Compass tvořena ještě zážehovým motorem 2.4 Tigershark s technologií MultiAir2. Ve verzi s vyšším výkonem nabídne 184 k při 6400 ot./min a točivý moment 237 Nm, v méně výkonném provedení pak 150 k. Obě motorizace budou kombinované s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Bezpečnost řidiče a cestujících byla při vývoji nového modelu Jeep Compass prvořadým cílem. Vůz nabízí přes 70 dostupných a velmi pokročilých prvků aktivní a pasivní bezpečnosti včetně varování před čelním nárazem Plus, sledování jízdních pruhů Plus (oba ve standardu celé řady), monitoringu mrtvého úhlu, detekce křížení dráhy za vozidlem, zadní parkovací kamery s dynamickým naváděním, plně automatického parkovacího asistenta pro podélné a příčné parkování, adaptivního tempomatu, elektronické kontroly stability ESP s kontrolou proti převrácení a sedmi standardních airbagů. Pro další úroveň bezpečnosti přidává Compass bezpečnostní klec, která je ze 65 procent vyrobena z vysokopevnostní oceli.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Jeep

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi Fotografie k článku Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi Fotografie k článku Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi Fotografie k článku Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi Fotografie k článku Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi Fotografie k článku Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte
07.09.2018
BMW X2 M35i je tady, vrchol nabídky umí stovku za pět sekund
30.08.2018
Test ojetiny: Citroën C2 VTR a VTS – pro ty, co se nebojí
29.08.2018
Nová generace roadsteru BMW Z4 se představuje v edici M40i First Edition
28.08.2018
Fantastická Čtyřka! BMW 440i M Performance
28.08.2018
Nepostradatelné vybavení do garáže, které ušetří čas i námahu
27.08.2018
Test ojetiny: Opel Astra 1.4 Turbo (video)
24.08.2018
Třetí generace modelu Kia Ceed je tady, stojí od 379 980 Kč
23.08.2018
Test ojetiny: Renault Mégane II – špatná pověst sráží ceny
22.08.2018
Mitsubishi Space Star se dostává do Česka a nebude drahé
21.08.2018
Mladoboleslavská Škoda vyrobila milionté SUV
20.08.2018
BMW 330d M Sport Shadow Edition - Naděje žije!
17.08.2018
Mitsubishi Outlander PHEV prošel modernizací a je po všech stránkách lepší
15.08.2018
Volkswagen Grand California je revolučním kempingovým vozem s koupelnou
14.08.2018
Honda HR-V má po faceliftu a dostane nové motory
12.08.2018
Test ojetiny: Mitsubishi ASX 1.6 DI-D 4WD (video)
10.08.2018
Test ojetiny: Peugeot 307 – řada variant a příznivé ceny
07.08.2018
Test: Mitsubishi ASX Black Edition - když chcete víc za málo