Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit

vloženo

V zimních měsících se řidiči snadno dostanou do nepříjemných situací vinou poruchy vozidla, smyku nebo dopravní nehody. Víte, jak se zachovat v případě, že v jízdě nejde dál pokračovat? Kdo si má obléci reflexní vestu a opravdu stačí vozit jen jednu? A je lepší zůstat v autě nebo vystoupit?

Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit

V případě, že se vám porouchá auto, snažte se s ním dojet co nejblíže ke krajnici, zejména pokud taková situace nastane mimo město nebo na dálnici. Vypněte motor a zapněte výstražná světla. Reflexní vestu mějte v automobilu na dosah a vystupujte ideálně již v reflexní vestě na pravé straně vozu. Nyní je čas umístit výstražný trojúhelník. Ten umístěte na okraj vozovky tak, aby byl pro přijíždějící řidiče včas a zřetelně viditelný, a to nejméně ve vzdálenosti 50 m (v obci může být tato vzdálenost kratší, vyžadují-li to okolnosti), na dálnici pak alespoň 100 m za vozidlem. Poté běžte do bezpečné vzdálenosti od vozu a zavolejte asistenční službu.


Dopravní nehodu zdokumentujte

V případě dopravní nehody, pokud se žádnému z účastníků nic nestalo a není tedy nutné volat záchrannou službu či policii, postupujte podobně jako v případě poruchy. Zapněte výstražná světla, pokud se nehoda stala mimo obec – oblékněte si reflexní vestu, a poté umístěte výstražný trojúhelník. Nezapomeňte vzniklou situaci zdokumentovat pro pojišťovnu a dohodnout se na zavinění. Vhodné je mít vše písemně, nejlépe prostřednictvím formuláře "Evropský záznam o dopravní nehodě". Pokud se nemůžete o zavinění dohodnout, bude lepší přivolat k nehodě policii. V případě zranění některého z účastníků autonehody nezapomeňte na poskytnutí první pomoci, přivolání záchranné služby i policie. O dalším postupu se pak řiďte jejich pokyny.

Nikdy nezůstávejte v autě

Pokud nemůžete pokračovat v jízdě a máte automobil odstavený u krajnice vozovky mimo obec nebo dokonce na dálnici, vždy z automobilu vystupte a odeberte se do bezpečné vzdálenosti. „Překonejte svodidla nebo násep a vzdalte se do bezpečné vzdálenosti od vozu, dokud nepřijede pomoc. Nikdy nezůstávejte v autě a nenechávejte v něm ani malé děti. Auto odstavené u krajnice může některý z projíždějících řidičů snadno přehlédnout a nabourat,“ říká Olga Boučková z oddělení Besip TSK, a.s.

Použití a povinnosti v případě reflexní vesty

„Použití reflexní vesty je v ČR povinné pouze pro řidiče. Avšak je nutné pamatovat na to, že ze zbytku posádky, která bude vystupovat z vozu, se rázem stávají chodci, kteří jsou povinni být mimo obec také označení reflexními prvky. V tomto případě se proto může hodit mít vestu pro každého člena posádky,“ doporučuje Olga Boučková z oddělení Besip TSK, a.s.

Pozor! Přestože zákon neukládá povinnost vozit reflexní vesty uvnitř vozu, dokonce od loňského roku nejsou uvedeny ani v povinné výbavě, řidič je povinen reflexní vestu použít vždy, když při nouzovém stání vystupuje z vozu a pohybuje se po vozovce mimo obec. Pokud tedy vyjíždíte mimo město, mějte reflexní vestu vždy s sebou.


redakce

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit Fotografie k článku Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit Fotografie k článku Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu