Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?

vloženo

Oba jsou z Francie a oba prošly nedávno omlazením a nás zajímalo, zda je výhodnější koupit Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Který je levnější a který nabízí víc výbavy za méně peněz? Pojďme si je hezky porovnat.

Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?

Když chcete levný, prostorný, komfortní a zároveň slušně vybavený sedan, nemáte příliš na výběr. Citroën C-Ellysée a Peugeot 301 ovšem dnešní kritéria splňují. Otázka tedy zní: "který z nich je výhodnější"?


V tabulce obě francouzské automobilky uvádějí pořizovací ceny po slevě, která činí v případě Citroënu až 36 600 Kč, resp. 28 500 Kč u Peugeotu. U obou modelů je možné cenu snížit výkupem starého automobilu - u všech specifikací jednorázově o 10 000 Kč.

Oba modely jsou nabízeny ve dvou výbavových stupních a se shodnými pohonnými jednotkami i převodovkami. Základ u obou tvoří tříválec Puretech spojený s manuální pětirychlostní převodovkou.

Pořizovací ceny (Kč) Citroën C-Elysée Peugeot 301
1.2 PureTech 82 MAN Feel / Active 269 900 280 000
1.6 VTi 115 MAN Feel / Active 289 900 310 000
1.6 BlueHDi 100 MAN Feel / Active 314 900 340 000
1.2 PureTech 82 MAN Shine / Allure 289 900 295 000
1.6 VTi 115 MAN Shine / Allure 314 900 325 000
1.6 VTi 115 EAT6 Shine / Allure 344 900 355 000
1.6 BlueHDi 100 MAN Shine / Allure 344 900 355 000


C-Elysée startuje na ceně 269 900 Kč, kdežto Peugeot 301 je o 10 100 Kč dražší. Rozdíl ceny tvoří nastavená cenová politika a hlavně přítomnost bluetooth nebo dvojice reproduktorů u Peugeotu.

U obou v základní výbavě (Citroën = Feel, Peugeot = Active) dostanete manuální klimatizaci, palubní počítač, čelní a boční airbagy vpředu, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, výškově stavitelný volant, přední mlhovky, rádio s přehrávačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a patnáctipalcová ocelová kola.U obou je možné připlatit si 5 000 Kč za klimatizaci s digitálním displejem nebo elektricky ovládaná zadní okna nebo 6 000 Kč za vyhřívaná přední sedadla. Citroën nabízí možnost připlatit si 4 000 Kč za středovou opěrku s úložným prostorem, u Peugeotu ji v základní výbavě prostě nedostanete.

Vyšší výbava (Citroën = Shine, Peugeot = Allure) přináší navíc elektricky ovládaná zadní okna, kožený volant, klimatizaci s digitálním displejem a výdechy pro druhou řadu, rádio s CD přehrávačem / MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, středovou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Peugeot 301 je ve srovnání opět dražší - oproti Citroënu nabízí elektronickou klimatizaci, rádio v dotykovém sedmipalcovém displeji s funkcí Mirror Screen / Apple CarPlay. Lepší audio můžete mít i v Citroënu, ovšem za příplatek 9 000 Kč u výbavy Shine, resp. za 17 000 Kč v případě základní výbavy Feel.

Řešením může být připlatit si rovnou za lepší audio s integrovanou navigací. U Peugeotu je audio s navigací dostupné jen u druhé výbavy Allure za příplatek 11 000 Kč, kdežto u Citroënu si tu kombinaci můžete pořídit již v základní výbavě za 28 000 Kč. Ve vyšší výbavě Shine pak stojí 20 000 Kč.

Připlatit si můžete za vyhřívaná přední sedadla. U obou automobilek za ně dáte vždy 6 000 Kč, kdežto kombinace vyhřívaných předních sedadel a spodní části čelního skla přijde na 8 500 Kč.

Benzínové motory:

  • 1.2 PureTech 82 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 VTi 115 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 VTi 115 k, 6st. automatická převodovka EAT6

Dieselové motory:

  • 1.6 BlueHDi 100 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 HDi 92 k, 5st. manuální převodovka

Verdikt: Na první pohled dražší Peugeot může být v přímém srovnání dokonce levnější. Pokud si u Citroënu doplatíte za chybějící věci, vyšplhá se jeho cenovka minimálně na úroveň soka. Pokud nemáte předem svého favorita a není Vám jeden z vozů pocitově bližší, určitě si podle ceníků spočítejte, na kolik případná konfigurace vyjde. Možná se budete divit a odjedete Peugeotem, který s lepší výbavou vychází cenově nepatrně lépe.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu