Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?

vloženo

Oba jsou z Francie a oba prošly nedávno omlazením a nás zajímalo, zda je výhodnější koupit Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Který je levnější a který nabízí víc výbavy za méně peněz? Pojďme si je hezky porovnat.

Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?

Když chcete levný, prostorný, komfortní a zároveň slušně vybavený sedan, nemáte příliš na výběr. Citroën C-Ellysée a Peugeot 301 ovšem dnešní kritéria splňují. Otázka tedy zní: "který z nich je výhodnější"?


V tabulce obě francouzské automobilky uvádějí pořizovací ceny po slevě, která činí v případě Citroënu až 36 600 Kč, resp. 28 500 Kč u Peugeotu. U obou modelů je možné cenu snížit výkupem starého automobilu - u všech specifikací jednorázově o 10 000 Kč.

Oba modely jsou nabízeny ve dvou výbavových stupních a se shodnými pohonnými jednotkami i převodovkami. Základ u obou tvoří tříválec Puretech spojený s manuální pětirychlostní převodovkou.

Pořizovací ceny (Kč) Citroën C-Elysée Peugeot 301
1.2 PureTech 82 MAN Feel / Active 269 900 280 000
1.6 VTi 115 MAN Feel / Active 289 900 310 000
1.6 BlueHDi 100 MAN Feel / Active 314 900 340 000
1.2 PureTech 82 MAN Shine / Allure 289 900 295 000
1.6 VTi 115 MAN Shine / Allure 314 900 325 000
1.6 VTi 115 EAT6 Shine / Allure 344 900 355 000
1.6 BlueHDi 100 MAN Shine / Allure 344 900 355 000


C-Elysée startuje na ceně 269 900 Kč, kdežto Peugeot 301 je o 10 100 Kč dražší. Rozdíl ceny tvoří nastavená cenová politika a hlavně přítomnost bluetooth nebo dvojice reproduktorů u Peugeotu.

U obou v základní výbavě (Citroën = Feel, Peugeot = Active) dostanete manuální klimatizaci, palubní počítač, čelní a boční airbagy vpředu, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, výškově stavitelný volant, přední mlhovky, rádio s přehrávačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a patnáctipalcová ocelová kola.U obou je možné připlatit si 5 000 Kč za klimatizaci s digitálním displejem nebo elektricky ovládaná zadní okna nebo 6 000 Kč za vyhřívaná přední sedadla. Citroën nabízí možnost připlatit si 4 000 Kč za středovou opěrku s úložným prostorem, u Peugeotu ji v základní výbavě prostě nedostanete.

Vyšší výbava (Citroën = Shine, Peugeot = Allure) přináší navíc elektricky ovládaná zadní okna, kožený volant, klimatizaci s digitálním displejem a výdechy pro druhou řadu, rádio s CD přehrávačem / MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, středovou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Peugeot 301 je ve srovnání opět dražší - oproti Citroënu nabízí elektronickou klimatizaci, rádio v dotykovém sedmipalcovém displeji s funkcí Mirror Screen / Apple CarPlay. Lepší audio můžete mít i v Citroënu, ovšem za příplatek 9 000 Kč u výbavy Shine, resp. za 17 000 Kč v případě základní výbavy Feel.

Řešením může být připlatit si rovnou za lepší audio s integrovanou navigací. U Peugeotu je audio s navigací dostupné jen u druhé výbavy Allure za příplatek 11 000 Kč, kdežto u Citroënu si tu kombinaci můžete pořídit již v základní výbavě za 28 000 Kč. Ve vyšší výbavě Shine pak stojí 20 000 Kč.

Připlatit si můžete za vyhřívaná přední sedadla. U obou automobilek za ně dáte vždy 6 000 Kč, kdežto kombinace vyhřívaných předních sedadel a spodní části čelního skla přijde na 8 500 Kč.

Benzínové motory:

  • 1.2 PureTech 82 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 VTi 115 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 VTi 115 k, 6st. automatická převodovka EAT6

Dieselové motory:

  • 1.6 BlueHDi 100 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 HDi 92 k, 5st. manuální převodovka

Verdikt: Na první pohled dražší Peugeot může být v přímém srovnání dokonce levnější. Pokud si u Citroënu doplatíte za chybějící věci, vyšplhá se jeho cenovka minimálně na úroveň soka. Pokud nemáte předem svého favorita a není Vám jeden z vozů pocitově bližší, určitě si podle ceníků spočítejte, na kolik případná konfigurace vyjde. Možná se budete divit a odjedete Peugeotem, který s lepší výbavou vychází cenově nepatrně lépe.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu