Jänner Rallye odstartuje soutěžáckou sezónu, chybět nebude Vojtěch Štajf

vloženo

Dvě nadmíru úspěšné společné sezóny mají za sebou Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou. Na domácí titul a medailové pozice z European Rally Trophy a ze Zóny Střední Evropy by rádi letos navázali kvalitními výsledky také v nejdůležitějším evropském seriálu. Letošní Mistrovství Evropy zahajuje v pondělí v rakouském Freistadtu a posádka Subaru Duck Czech National Teamu by na tamní soutěži nechtěla hrát druhé housle.

Jänner Rallye odstartuje soutěžáckou sezónu, chybět nebude Vojtěch Štajf Jänner Rallye odstartuje soutěžáckou sezónu, chybět nebude Vojtěch Štajf

Rakouská Jänner Rallye tradičně startuje soutěžáckou sezónu a v posledních letech je díky svému lednovému termínu také zahajovací soutěží Mistrovství Evropy. A právě na tento seriál se letos zaměří výtečně sehraná posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha, startující samozřejmě znovu s vozem Subaru Impreza WRX STI. „Mezinárodní federace FIA letos v rámci evropského šampionátu vypsala klasifikaci ERC2 pouze pro klasické produkční vozy. To je pro nás velice atraktivní, na rozdíl od loňského systému tam totiž nebodují speciály specifikace R4, proti kterým mělo naše klasické ´enko´ výkonový handicap,“ popisuje vznik letošních plánů pražský pilot. „Dohodli jsme se proto s našimi partnery, že se pokusíme v šampionátu ERC2 dosáhnout na co nejlepší umístění. Na loňskou sezónu, která skvěle korunovala naši desetiletou spolupráci se společností Subaru ČR, bude ale obtížné navázat stejnou měrou. Vždyť loni jsme kromě celkového bronzu z European Rally Trophy a stříbra ze Zóny Střední Evropy dokázali se Subaru (i když samozřejmě úplně jiným) vyhrát i svoji třídu na mexickém závodu La Carrera Panamericana - vyšlo nám vlastně vše, nač jsme sáhli. Účinkování v Mistrovství Evropy ale bude velkou výzvou a bude pro nás představovat zase úplně novou motivaci do závodění.


Jedenáctou sezónu spolupráce se Subaru ČR tedy zahajujeme na rakouské Jänner Rallye. Její termín je letos s ohledem na čas pro přípravu i s ohledem na zajišťování financí velmi nevhodný, jedná se ale o soutěž, která je sídlu našeho týmu z celého šampionátu geograficky úplně nejblíže a i proto jsme se rozhodli se jí zúčastnit. Termín soutěže ale zjevně některým našim soupeřům vyhovuje ještě méně než nám, a tak jsou zde přihlášeny do hodnocení ERC2 pouze čtyři posádky. O to bude důležitější neudělat chybu a dojet až do cíle, každý bod může být v závěru roku velmi cenný. Mne čeká už sedmý start ve Freistadtu, a tak bych rád využil i předchozí zkušenosti se zdejšími podmínkami. Letos je ale už ze seznamovacích jízd zřejmé, že nás čeká opravdu náročná soutěž. Ráno jsme jezdili na klasických zimních zledovatělých površích, odpoledne ale začalo pršet a led mnohde roztál do klouzavé kaše, přidala se i mlha. Podle předpovědi od našeho meteorologa by se však mělo zimní počasí opět vrátit, a tak chystáme zejména sněhové pneumatiky s hroty. Nicméně nám jde o hodně, a tak se nechceme nechat zaskočit ani případnou změnou počasí.

Připravili jsme se tedy velmi důkladně, přichystán bude i sněhový podvozek a také tři různé sady tlumičů. Doslova čárou přes rozpočet je však pro nás nařízení o povinných patnáctipalcových pneumatikách. Kvůli němu si někteří kvalitní jezdci nakonec start v Rakousku rozmysleli, jiní zase raději pojedou pouze v rámci místního šampionátu, kde jsou povoleny i dosud běžně používané pneumatiky ´o číslo větší´. Také my máme tyto pneumatiky z minulosti v garáži, zůstanou ale doma a musíme nově zakoupit ten správný, jen o maličko menší rozměr. Ona proklamovaná myšlenka, že FIA toto nařízení aplikovala kvůli snižování nákladů, tak je úplně postavená na hlavu. Vždyť i předepsaný maximální počet osmnácti pneumatik použitelných pro jednu soutěž by pro tým s rozpočtem, jaký máme my, byl i bez onoho nařízení asi maximem možného. Nicméně jak jsem již řekl, na Jänner jsme se rozhodli jet i přes vyšší finanční náročnost, no a kromě boje o body jej pojmeme i jako přípravu na další soutěž. Tou bude pro nás lotyšská Rally Liepaja, kde se sice pojede zřejmě na velkých hrotech, nicméně podvozek a diferenciály tam bude potřeba nastavit podobně jako teď v Rakousku.

Díky registraci do Mistrovství Evropy nás čeká několik novinek. Například pojedeme kvalifikační zkoušku, a pokud se v ní umístíme do patnácté příčky, budeme si vybírat startovní pořadí pro první etapu. Důležitější ale pro nás pochopitelně bude až právě vlastní soutěž a její výsledky. Je jasné, že na drahé speciály specifikací R5 a S2000 náš produkční vůz stačit nebude, hodláme si hlídat zejména naše přímé soupeře v klasifikaci ERC2. Jak jsem již zmínil, naší prioritou budou body v tomto hodnocení, přesto ale určitě neplánujeme jet ´na hyenu´ a naopak se pokusíme uplatnit své dlouholeté závodnické zkušenosti a reprezentovat značku Subaru co nejzdárněji. I přes nevhodný termín soutěže bude u trati jistě také mnoho našich fanoušků, na jejichž povzbuzování se moc těšíme,“ uzavírá své povídání usmívající se Vojtěch Štajf. Dodejme ještě, že posádka Subaru Duck Czech National Teamu poveze na autě startovní číslo 11 a také to, že první rychlostní zkouška Jänner Rallye 2015 odstartuje netradičně v pondělí 5.ledna, krátce před osmou hodinou ranní.


subarurallyteam

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jänner Rallye odstartuje soutěžáckou sezónu, chybět nebude Vojtěch Štajf Fotografie k článku Jänner Rallye odstartuje soutěžáckou sezónu, chybět nebude Vojtěch Štajf Fotografie k článku Jänner Rallye odstartuje soutěžáckou sezónu, chybět nebude Vojtěch Štajf
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte