Jan Kopecký triumfoval po stíhací jízdě s Fabií R5 na Rallye Hustopeče

vloženo

Po skvělé stíhací jízdě nové Fabie R5 oslavil tovární pilot Jan Kopecký své třetí vítězství ve třetím podniku mistrovství České republiky v automobilových soutěžích (MČR). Zkušený jezdec při Rallye Hustopeče smazal velký náskok svého hlavního rivala Václava Pecha a vyhrál přitom sedm rychlostních zkoušek za sebou. Jan Kopecký a jeho spolujezdec Pavel Dresler tak mají v polovině letošního ročníku našlápnuto k zisku titulu.

Jan Kopecký triumfoval po stíhací jízdě s Fabií R5 na Rallye Hustopeče

Jan skvěle zabojoval a prokázal tak potenciál naší nové Fabie R5. Spolehlivost a perfektní výsledky našeho nového soutěžního vozu v první polovině sezóny českého mistrovství nás samozřejmě velice těší. I přesto nás však čeká ještě hodně práce,“ říká šéf týmu ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek.

Jan Kopecký se minulý víkend umístil na třetím místě v Italské rally, která se jela na náročných šotolinových cestách, rychle se však přeorientoval na domácí asfalt. Ve druhé rychlostní zkoušce Rally Hustopeče ale třiatřicetiletý jezdec ztratil hodně času v důsledku defektu pneumatiky a na svého největšího konkurenta Pecha ztrácel 49 vteřin.



Stejně jako na Rally Český Krumlov, ve které tovární pilot značky ŠKODA překonal Pecha v poslední rychlostní zkoušce, prokázal Kopecký i zde své bojovné srdce. V jihomoravském vinařském regionu v sobotu vyhrál všechny rychlostní zkoušky. Už v poledne se ujal vedení v celkovém hodnocení a nakonec si v Rally Hustopeče suverénně dojel pro své čtvrté vítězství.

Po vítězství v sedmi z celkem deseti rychlostních zkoušek o celkové délce 150, 04 kilometru měl Kopecký v cíli před Pechem náskok 45,1 vteřiny a zůstal tak se svou Fabií R5 na domácích tratích dosud neporažen. „První den neprobíhal podle našich představ. Ale v sobotu jsme se s volbou pneumatik perfektně trefili. Mohli jsme tak ukázat, jak rychlá je nová ŠKODA Fabia R5 v těžkých podmínkách.



Vedle tří vítězství v letošní sezóně MČR zaznamenala Škoda Fabia R5 i tři pódiová umístění na mistrovství světa FIA (WRC 2). Další výzvou bude pro Kopeckého Rally Bohemia, která se pojede 10. až 12. července. Tento domácí závod značky ŠKODA, který se jede prakticky před branami sídla firmy v Mladé Boleslav, je vrcholem sezóny mistrovství republiky.

Rally Hustopeče Janu Kopeckému a Pavlu Dreslerovi prostě „sedí“. Po vítězném hattricku v letech 2011 až 2013 tuto soutěž v sobotu vyhráli již počtvrté. Posádka týmu ŠKODA se tak stala rekordním vítězem této rally, která se letos jela pojedenácté.

Rallye Hustopeče– konečné pořadí
1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA Fabia R5: 1:26.03,8 hod
2. Pech/Uhel (CZ/CZ), Mini John Cooper Works S2000: + 0.45,1 min.
3. Odložilík/Tureček (CZ/CZ), Ford Fiesta R5: + 1.04,0 min.
4. Valoušek/Havelková (CZ/CZ), ŠKODA Fabia Super 2000: + 1.19,9 min.
5. Jelínek/Machů (CZ/CZ), ŠKODA Fabia Super 2000: + 3.00,8 min.

Mistrovství České republiky (MČR):
Rallye Šumava Klatovy; 24.04.–25.04.2015
Rallye Český Krumlov; 22.05.–23.05.2015
Rallye Hustopeče; 19.06.–20.06.2015
Rallye Bohemia; 10.07.–12.07.2015
Barum Czech Rallye Zlín; 28.08.–30.08.2015
Rallye Příbram; 02.10.–04.10.2015


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jan Kopecký triumfoval po stíhací jízdě s Fabií R5 na Rallye Hustopeče Fotografie k článku Jan Kopecký triumfoval po stíhací jízdě s Fabií R5 na Rallye Hustopeče Fotografie k článku Jan Kopecký triumfoval po stíhací jízdě s Fabií R5 na Rallye Hustopeče Fotografie k článku Jan Kopecký triumfoval po stíhací jízdě s Fabií R5 na Rallye Hustopeče Fotografie k článku Jan Kopecký triumfoval po stíhací jízdě s Fabií R5 na Rallye Hustopeče
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing