Jaké Hondy jezdí po japonských cestách?

vloženo

Japonský automobilový trh je specifický. Je to dobře vidět na příkladě aut, jež pocházejí ze země vycházejícího slunce. Stačí se podívat na nové Hondy, které jezdí po cestách v Japonsku, a hned si všimnete, jak moc se liší od modelů, jež jsou dostupné v Evropě. Silnicím tam vládnou nejen takové modely jako Honda Accord, Honda Civic, či Honda Insight.

Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? V Japonsku se setkáme s modely, o kterých se Evropanům ani nesnilo. A je mezi nimi několik aut, jež by úspěšně mohly vejít na evropský trh a vyplnit prostor mezi modely Honda Accord a Honda Civic. Za takovýto model je možné považovat novou Hondu N-ONE. Jedná se o malý, městský automobil ve stylu retro. Styl auta silně navazuje na japonskou produkci z 60. let minulého století. Netypické vzory se můžou některým fanouškům Hondy zdát překvapující, ale určitě přitáhne jejich pozornost. Podívejme se pod kapotu. Standardně má N-ONE tříválcový motor s objemem 0,66 litrů. V silnější verzi může být auto vybaveno turbokompresorem. Firma Honda má pro své japonské zákazníky překvapení - mohou si totiž vybrat verzi s náhonem čtyř kol! Je to zvláštní, ale je to pravda. Taková auta jak Honda N-ONE bývají nazývána „kei-cars”. Jedná se o miniaturní vozy různého druhu s maximálními parametry. I přes své „mikroskopické” rozměry je uvnitř auta dost místa pro 4 cestující, a to díky použití lehkého a odolného materiálu v konstrukci karosérie a revolučního zavěšení. Honda slíbila velmi dobré zrychlení a vysoký akustický komfort a můžeme říct, že dodržela své slovo. Rok 2013 má být obdobím testování tohoto malého (menší než Honda Jazz Hybrid) funkčního vozu. Testy budou provedeny v Japonsku a jejich výsledek rozhodne, kdy a jestli vůbec bude model zařazen do výroby.

Japonští zákazníci Hondy mohou také už několik měsíců koupit speciální edici modelu CR-Z. Jedná se o Hondu CR-Z Label Alpha, a od klasické CR-Z se liší především designem. Pro tento model je typická speciální barva karosérie - perlový lak barvy burgund, a podobná úprava vnitřku auta. Barevné doplňky se nacházejí mimo jiné na potazích sedaček a na dveřích. Volant je potažen kůží stejně jako páka ruční brzdy a řadicí páka. Edice Label Alpha je nabízena s variátorem nebo šestirychlostním manuálem. Speciální verze se bohužel dostala pouze na japonský trh. Naštěstí design není vše - v Evropě máme Hondu CR-Z s podobnými parametry a charakteristikou. Připomeňme také, že Japonci měli možnost jako první testovat a koupit novou Hondu CR-V, která debutovala v roce 2012 v Evropě. Japonský základní model Hondy CR-V s názvem 20G má náhon pouze na přední kola, a to s pomocí 2 litrového motoru s výkonem 150 koní, 191 Nm maximálního kroutícího momentu a variátorem CVT. Takové řešení umožňuje spalování 6,9 l paliva na 100 km. Dobrý výsledek, že? Naopak Honda CR-V 24G je v Japonsku dostupná s náhonem na čtyři kola a 2,4 litrovým motorem o výkonu 190 koní a 222 Nm maximálního kroutícího momentu. Náhon je předáván pomocí pětirychlostní převodovky. Spalování v tomto modelu vychází 8,2 l paliva na 100 km. Japonci si tedy mohou užívat nejen takové modely jako Honda Accord nebo Honda Civic.

Který z těchto modelů Hondy, jež jezdí po japonských cestách, byste rádi otestovali a koupili v Evropě?

Honda

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus