Jaké Hondy jezdí po japonských cestách?

vloženo

Japonský automobilový trh je specifický. Je to dobře vidět na příkladě aut, jež pocházejí ze země vycházejícího slunce. Stačí se podívat na nové Hondy, které jezdí po cestách v Japonsku, a hned si všimnete, jak moc se liší od modelů, jež jsou dostupné v Evropě. Silnicím tam vládnou nejen takové modely jako Honda Accord, Honda Civic, či Honda Insight.

Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Jaké Hondy jezdí po japonských cestách?

V Japonsku se setkáme s modely, o kterých se Evropanům ani nesnilo. A je mezi nimi několik aut, jež by úspěšně mohly vejít na evropský trh a vyplnit prostor mezi modely Honda Accord a Honda Civic. Za takovýto model je možné považovat novou Hondu N-ONE. Jedná se o malý, městský automobil ve stylu retro. Styl auta silně navazuje na japonskou produkci z 60. let minulého století. Netypické vzory se můžou některým fanouškům Hondy zdát překvapující, ale určitě přitáhne jejich pozornost. Podívejme se pod kapotu. Standardně má N-ONE tříválcový motor s objemem 0,66 litrů. V silnější verzi může být auto vybaveno turbokompresorem. Firma Honda má pro své japonské zákazníky překvapení - mohou si totiž vybrat verzi s náhonem čtyř kol! Je to zvláštní, ale je to pravda. Taková auta jak Honda N-ONE bývají nazývána „kei-cars”. Jedná se o miniaturní vozy různého druhu s maximálními parametry. I přes své „mikroskopické” rozměry je uvnitř auta dost místa pro 4 cestující, a to díky použití lehkého a odolného materiálu v konstrukci karosérie a revolučního zavěšení. Honda slíbila velmi dobré zrychlení a vysoký akustický komfort a můžeme říct, že dodržela své slovo. Rok 2013 má být obdobím testování tohoto malého (menší než Honda Jazz Hybrid) funkčního vozu. Testy budou provedeny v Japonsku a jejich výsledek rozhodne, kdy a jestli vůbec bude model zařazen do výroby.


Japonští zákazníci Hondy mohou také už několik měsíců koupit speciální edici modelu CR-Z. Jedná se o Hondu CR-Z Label Alpha, a od klasické CR-Z se liší především designem. Pro tento model je typická speciální barva karosérie - perlový lak barvy burgund, a podobná úprava vnitřku auta. Barevné doplňky se nacházejí mimo jiné na potazích sedaček a na dveřích. Volant je potažen kůží stejně jako páka ruční brzdy a řadicí páka. Edice Label Alpha je nabízena s variátorem nebo šestirychlostním manuálem. Speciální verze se bohužel dostala pouze na japonský trh. Naštěstí design není vše - v Evropě máme Hondu CR-Z s podobnými parametry a charakteristikou. Připomeňme také, že Japonci měli možnost jako první testovat a koupit novou Hondu CR-V, která debutovala v roce 2012 v Evropě. Japonský základní model Hondy CR-V s názvem 20G má náhon pouze na přední kola, a to s pomocí 2 litrového motoru s výkonem 150 koní, 191 Nm maximálního kroutícího momentu a variátorem CVT. Takové řešení umožňuje spalování 6,9 l paliva na 100 km. Dobrý výsledek, že? Naopak Honda CR-V 24G je v Japonsku dostupná s náhonem na čtyři kola a 2,4 litrovým motorem o výkonu 190 koní a 222 Nm maximálního kroutícího momentu. Náhon je předáván pomocí pětirychlostní převodovky. Spalování v tomto modelu vychází 8,2 l paliva na 100 km. Japonci si tedy mohou užívat nejen takové modely jako Honda Accord nebo Honda Civic.

Který z těchto modelů Hondy, jež jezdí po japonských cestách, byste rádi otestovali a koupili v Evropě?

Honda

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách? Fotografie k článku Jaké Hondy jezdí po japonských cestách?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte
22.08.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, stovku umí za 3,4 s