Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

vloženo

Kdo z řidičů a motoristů by měl rád silnice v zimě? Kluzký povrch, zrádné sněhové jazyky a tající centimetry sněhové pokrývky při teplotách nad nulou nutí k pomalé a velice opatrné jízdě a strachu řidičů z možného smyku. I sebemenší chyba tady totiž může mít fatální následky. Jistou výhodu samozřejmě mají majitelé novějších aut s elektronickou stabilizační výbavou, kterým tato elektronika pomáhá v relativně stabilní jízdě. Na druhou stranu ovšem přílišné spoléhání na techniku může člověk ztratit ostražitost a opatrnost.

Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

I když si to člověk nemusí uvědomovat, významný podíl na kvalitně a bezpečnosti jízdy, stejně jako na ovladatelnosti vozu, hraje vhodně vybrané pneu. Ne nadarmo jsou na zimní pneumatiky kladeny jiné požadavky než na ty letní. A o jaké požadavky, že se jedná? V prvé řadě je snad každému známa podmínka minimální hloubky dezénu 4 milimetry pro zimní pneumatiky. Dále je potřeba říci, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi, která zajišťuje lepší vlastnosti těchto pneumatik, především lepší přilnavosti i na kluzkém povrchu. Postupem času ovšem tyto směsi tvrdnou, čímž ztrácejí své žádoucí vlastnosti. Zimní pneumatiky by se tedy měly po několika (přibližně čtyřech letech) měnit. Ideální je při pořizování nových zimních pneumatik sázet na skutečně nové modely, u kterých je jistota data jejich výroby a tím také novosti směsi. Nejlevnější pneu může být už při vaší koupi několik let staré. Ze stejného důvodu, tedy proto, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z výrazně měkčí gumové směsi, než letní pneu, je také zcela nevhodné jezdit na nich po celý rok, jako to někteří lidé dělají. Mnohem rychleji se totiž na suchých letních silnicích opotřebují.


Dostatečně hluboký vzorek, nová směs a současně také typ vzorku tak velkou měrou přispívají k bezpečné jízdě, nízké spotřebě, tichu a komfortu uvnitř automobilu a k dobré ovladatelnosti vozu za zhoršených podmínek. Pokud nevěříte, rozhodně sledujte výsledky nezávislých testů pneumatik ADAC, které dokazují nejen, jak se od sebe jednotlivé pneumatiky liší, co do požadovaných vlastností, ale také si na jejich základě můžete vybrat kvalitní pneu, které vám pomůže vyzrát i na zimní silnice.


Auto Hlaváček


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Audi Q7 prodělalo facelift, který nepotřebovalo

Audi Q7 prodělalo facelift, který nepotřebovalo

Německá automobilka se rozhodla sjednotit vzhled všech modelů v aktuálním designovém jazyce. Po čtyřech letech od představení prošel model Q7 modernizací, kterou nejvíce poznáte v interiéru. Na český trh dorazí novinka..

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Test ojetiny: Hyundai Elantra poskytne komfortní odpružení a prostor

Elantra první generace potěší nabídkou místa pro posádky, ale i zavazadla a velice komfortním podvozkem. Ten na českých..

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Test: Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT. Na vlně svistu!

Nissan Qashqai se na našem trhu coby kompaktní SUV/crossover etabloval velmi dobře. V loňském roce představený motor mu..

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Nová generace Peugeotu 2008 představena, sluší ji to

Přestože se model 2008 se lvem ve znaku prodává stále skvěle, francouzská automobilka představila po šesti letech na..

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

BMW 3 Touring je tady, ovládá se hlasem a vycouve z místa

Již příští týden si nové BMW řady 3 odbyde svou premiéru v dlouhé verzi Touring, přičemž první vozy se k zákazníkům..