Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

vloženo

Kdo z řidičů a motoristů by měl rád silnice v zimě? Kluzký povrch, zrádné sněhové jazyky a tající centimetry sněhové pokrývky při teplotách nad nulou nutí k pomalé a velice opatrné jízdě a strachu řidičů z možného smyku. I sebemenší chyba tady totiž může mít fatální následky. Jistou výhodu samozřejmě mají majitelé novějších aut s elektronickou stabilizační výbavou, kterým tato elektronika pomáhá v relativně stabilní jízdě. Na druhou stranu ovšem přílišné spoléhání na techniku může člověk ztratit ostražitost a opatrnost.

Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

I když si to člověk nemusí uvědomovat, významný podíl na kvalitně a bezpečnosti jízdy, stejně jako na ovladatelnosti vozu, hraje vhodně vybrané pneu. Ne nadarmo jsou na zimní pneumatiky kladeny jiné požadavky než na ty letní. A o jaké požadavky, že se jedná? V prvé řadě je snad každému známa podmínka minimální hloubky dezénu 4 milimetry pro zimní pneumatiky. Dále je potřeba říci, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi, která zajišťuje lepší vlastnosti těchto pneumatik, především lepší přilnavosti i na kluzkém povrchu. Postupem času ovšem tyto směsi tvrdnou, čímž ztrácejí své žádoucí vlastnosti. Zimní pneumatiky by se tedy měly po několika (přibližně čtyřech letech) měnit. Ideální je při pořizování nových zimních pneumatik sázet na skutečně nové modely, u kterých je jistota data jejich výroby a tím také novosti směsi. Nejlevnější pneu může být už při vaší koupi několik let staré. Ze stejného důvodu, tedy proto, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z výrazně měkčí gumové směsi, než letní pneu, je také zcela nevhodné jezdit na nich po celý rok, jako to někteří lidé dělají. Mnohem rychleji se totiž na suchých letních silnicích opotřebují.


Dostatečně hluboký vzorek, nová směs a současně také typ vzorku tak velkou měrou přispívají k bezpečné jízdě, nízké spotřebě, tichu a komfortu uvnitř automobilu a k dobré ovladatelnosti vozu za zhoršených podmínek. Pokud nevěříte, rozhodně sledujte výsledky nezávislých testů pneumatik ADAC, které dokazují nejen, jak se od sebe jednotlivé pneumatiky liší, co do požadovaných vlastností, ale také si na jejich základě můžete vybrat kvalitní pneu, které vám pomůže vyzrát i na zimní silnice.


Auto Hlaváček

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid
09.05.2017
Omlazená Škoda Rapid Spaceback je levnější, ceny začínají na 299 900 Kč
08.05.2017
Omlazený Peugeot 308 dostal osmistupňový automat a nový diesel
06.05.2017
Test: Renault Mégane GrandCoupe Energy dCi 130 - šarmantní kompakt
06.05.2017
Kempovat s MINI? Ano, s modelem Countryman je to možné
05.05.2017
Renault Kadjar dostal motor 1,6 TCe s výkonem 165 koní