Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

vloženo

Kdo z řidičů a motoristů by měl rád silnice v zimě? Kluzký povrch, zrádné sněhové jazyky a tající centimetry sněhové pokrývky při teplotách nad nulou nutí k pomalé a velice opatrné jízdě a strachu řidičů z možného smyku. I sebemenší chyba tady totiž může mít fatální následky. Jistou výhodu samozřejmě mají majitelé novějších aut s elektronickou stabilizační výbavou, kterým tato elektronika pomáhá v relativně stabilní jízdě. Na druhou stranu ovšem přílišné spoléhání na techniku může člověk ztratit ostražitost a opatrnost.

Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

I když si to člověk nemusí uvědomovat, významný podíl na kvalitně a bezpečnosti jízdy, stejně jako na ovladatelnosti vozu, hraje vhodně vybrané pneu. Ne nadarmo jsou na zimní pneumatiky kladeny jiné požadavky než na ty letní. A o jaké požadavky, že se jedná? V prvé řadě je snad každému známa podmínka minimální hloubky dezénu 4 milimetry pro zimní pneumatiky. Dále je potřeba říci, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi, která zajišťuje lepší vlastnosti těchto pneumatik, především lepší přilnavosti i na kluzkém povrchu. Postupem času ovšem tyto směsi tvrdnou, čímž ztrácejí své žádoucí vlastnosti. Zimní pneumatiky by se tedy měly po několika (přibližně čtyřech letech) měnit. Ideální je při pořizování nových zimních pneumatik sázet na skutečně nové modely, u kterých je jistota data jejich výroby a tím také novosti směsi. Nejlevnější pneu může být už při vaší koupi několik let staré. Ze stejného důvodu, tedy proto, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z výrazně měkčí gumové směsi, než letní pneu, je také zcela nevhodné jezdit na nich po celý rok, jako to někteří lidé dělají. Mnohem rychleji se totiž na suchých letních silnicích opotřebují.

Dostatečně hluboký vzorek, nová směs a současně také typ vzorku tak velkou měrou přispívají k bezpečné jízdě, nízké spotřebě, tichu a komfortu uvnitř automobilu a k dobré ovladatelnosti vozu za zhoršených podmínek. Pokud nevěříte, rozhodně sledujte výsledky nezávislých testů pneumatik ADAC, které dokazují nejen, jak se od sebe jednotlivé pneumatiky liší, co do požadovaných vlastností, ale také si na jejich základě můžete vybrat kvalitní pneu, které vám pomůže vyzrát i na zimní silnice.


Auto Hlaváček

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie
04.01.2017
Audi rozšiřuje nabídku modelové řady A3 o tři nové verze