Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

vloženo

Kdo z řidičů a motoristů by měl rád silnice v zimě? Kluzký povrch, zrádné sněhové jazyky a tající centimetry sněhové pokrývky při teplotách nad nulou nutí k pomalé a velice opatrné jízdě a strachu řidičů z možného smyku. I sebemenší chyba tady totiž může mít fatální následky. Jistou výhodu samozřejmě mají majitelé novějších aut s elektronickou stabilizační výbavou, kterým tato elektronika pomáhá v relativně stabilní jízdě. Na druhou stranu ovšem přílišné spoléhání na techniku může člověk ztratit ostražitost a opatrnost.

Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

I když si to člověk nemusí uvědomovat, významný podíl na kvalitně a bezpečnosti jízdy, stejně jako na ovladatelnosti vozu, hraje vhodně vybrané pneu. Ne nadarmo jsou na zimní pneumatiky kladeny jiné požadavky než na ty letní. A o jaké požadavky, že se jedná? V prvé řadě je snad každému známa podmínka minimální hloubky dezénu 4 milimetry pro zimní pneumatiky. Dále je potřeba říci, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi, která zajišťuje lepší vlastnosti těchto pneumatik, především lepší přilnavosti i na kluzkém povrchu. Postupem času ovšem tyto směsi tvrdnou, čímž ztrácejí své žádoucí vlastnosti. Zimní pneumatiky by se tedy měly po několika (přibližně čtyřech letech) měnit. Ideální je při pořizování nových zimních pneumatik sázet na skutečně nové modely, u kterých je jistota data jejich výroby a tím také novosti směsi. Nejlevnější pneu může být už při vaší koupi několik let staré. Ze stejného důvodu, tedy proto, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z výrazně měkčí gumové směsi, než letní pneu, je také zcela nevhodné jezdit na nich po celý rok, jako to někteří lidé dělají. Mnohem rychleji se totiž na suchých letních silnicích opotřebují.


Dostatečně hluboký vzorek, nová směs a současně také typ vzorku tak velkou měrou přispívají k bezpečné jízdě, nízké spotřebě, tichu a komfortu uvnitř automobilu a k dobré ovladatelnosti vozu za zhoršených podmínek. Pokud nevěříte, rozhodně sledujte výsledky nezávislých testů pneumatik ADAC, které dokazují nejen, jak se od sebe jednotlivé pneumatiky liší, co do požadovaných vlastností, ale také si na jejich základě můžete vybrat kvalitní pneu, které vám pomůže vyzrát i na zimní silnice.


Auto Hlaváček

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule