Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

vloženo

Kdo z řidičů a motoristů by měl rád silnice v zimě? Kluzký povrch, zrádné sněhové jazyky a tající centimetry sněhové pokrývky při teplotách nad nulou nutí k pomalé a velice opatrné jízdě a strachu řidičů z možného smyku. I sebemenší chyba tady totiž může mít fatální následky. Jistou výhodu samozřejmě mají majitelé novějších aut s elektronickou stabilizační výbavou, kterým tato elektronika pomáhá v relativně stabilní jízdě. Na druhou stranu ovšem přílišné spoléhání na techniku může člověk ztratit ostražitost a opatrnost.

Jak se vám jezdí v zimě, aneb význam zimních pneumatik

I když si to člověk nemusí uvědomovat, významný podíl na kvalitně a bezpečnosti jízdy, stejně jako na ovladatelnosti vozu, hraje vhodně vybrané pneu. Ne nadarmo jsou na zimní pneumatiky kladeny jiné požadavky než na ty letní. A o jaké požadavky, že se jedná? V prvé řadě je snad každému známa podmínka minimální hloubky dezénu 4 milimetry pro zimní pneumatiky. Dále je potřeba říci, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z měkčí směsi, která zajišťuje lepší vlastnosti těchto pneumatik, především lepší přilnavosti i na kluzkém povrchu. Postupem času ovšem tyto směsi tvrdnou, čímž ztrácejí své žádoucí vlastnosti. Zimní pneumatiky by se tedy měly po několika (přibližně čtyřech letech) měnit. Ideální je při pořizování nových zimních pneumatik sázet na skutečně nové modely, u kterých je jistota data jejich výroby a tím také novosti směsi. Nejlevnější pneu může být už při vaší koupi několik let staré. Ze stejného důvodu, tedy proto, že zimní pneumatiky jsou vyrobeny z výrazně měkčí gumové směsi, než letní pneu, je také zcela nevhodné jezdit na nich po celý rok, jako to někteří lidé dělají. Mnohem rychleji se totiž na suchých letních silnicích opotřebují.

Dostatečně hluboký vzorek, nová směs a současně také typ vzorku tak velkou měrou přispívají k bezpečné jízdě, nízké spotřebě, tichu a komfortu uvnitř automobilu a k dobré ovladatelnosti vozu za zhoršených podmínek. Pokud nevěříte, rozhodně sledujte výsledky nezávislých testů pneumatik ADAC, které dokazují nejen, jak se od sebe jednotlivé pneumatiky liší, co do požadovaných vlastností, ale také si na jejich základě můžete vybrat kvalitní pneu, které vám pomůže vyzrát i na zimní silnice.


Auto Hlaváček

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus