Jak připravit automobil na letní sezónu?

vloženo

Ač tomu počasí uplynulých dní nenasvědčuje, nastala doba letních pneumatik. Výběr nových pneumatik se nevyplácí podceňovat, ne každá splňuje konkrétní požadavky daného motoristy. Častou chybou je nesprávná montáž kol nebo nesprávný tlak v pneumatikách, který zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti.

Jak připravit automobil na letní sezónu?

Zkontrolujte stav pneumatik z minulého roku. Ještě, než se pustíte do přezouvání, kritickým okem zhodnoťte ty loňské. Nové byste měli pořídit, jakmile hloubka dezénu dosáhne pouhého 1,6 mm, anebo pokud na nich bude jasné poškození. Zároveň mějte na paměti, že jakmile zbývající hloubka dezénu klesne pod 3 mm, nejsou už ani letní pneumatiky tak výkonné. Jízda na opotřebovaných pneumatikách je nejen nepříjemná, ale především nebezpečná. Můžete se obrátit i na odborníky, proškolená osoba v pneuservisu provede diagnostiku, a pokud pneu už nejsou v dobré kondici, doporučí vhodný nový model dle typu vozidla a stylu jízdy.

Volba správného obutí je kombinací několika hledisek, na která ale řidiči často zapomínají. "Častou chybou je, že se řidiči zaměřují pouze na cenu a design pneumatiky. Výběr správných pneumatik je ale komplexní rozhodnutí, na kterém závisí bezpečnost účastníků silničního provozu. Věřte odborníkům, kteří vám pomohou vybrat ten správný model," říká Jiří Benda, First Stop a Retail Business Manager „Když si pořizujete nové pneumatiky, všímejte si takových věcí, jako je správný rozměr, a to včetně požadovaného zátěžového symbolu a rychlostního indexu, doporučený styl jízdy, projděte nezávislé žebříčky, teprve pak řešte cenu a vzhled,” dodává David Kalaš, technik společnosti Bridgestone ČR.

Kde měnit pneumatiky?
Pneuservis si dobře prověřte, asi raději využijete služeb stálého servisu a ne někoho, kdo otevírá vždy jen na sezónu. Obvykle jsou stálé dílny lépe vybaveny a jejich zaměstnanci mají více zkušeností. Mají také větší zájem na spokojených zákaznících, a kvalita služeb je tedy zpravidla vyšší. Rozhodně žádejte řádné vyvážení kol, případně záměnu pozic u již používaných pneumatik, kontrolu stavu ventilů, jejichž výměna se doporučuje při každé výměně pneumatik.

Pečlivé dotažení šroubů.
Ujistěte se, že šroub během jízdy neodlétne. Profesionálové používají na dotažení kol elektrický nebo pneumatický klíč. Na závěr šrouby dotáhnou momentovým klíčem. Díky tomu se šroub samovolně neuvolní. Přesto se však ještě doporučuje po montáži nových kol a ujetí cca. 50 km šrouby překontrolovat.



Správná montáž kol.

Než opustíte dílnu, zkontrolujte, že máte pneumatiky správně nasazeny. Přímo na bočnici pneumatik najdete rady pro správnou instalaci. Na směrových pneumatikách najdete nápis ROTATION spolu s šipkou označující směr otáčení pneumatiky. U asymetrických pneumatik byste měli nápis OUTSIDE vidět na vnější straně vozu (nápis INSIDE musí být zevnitř vozidla a tedy viditelný pouze při vytočení předního kola).

Správný tlak.
První jízda po výměně pneumatik je skvělá příležitost, jak zkontrolovat, zda se dílna postarala o odpovídající tlak u namontovaných kol. Správný tlak může ušetřit až několik tisíc kilometrů životnosti pneumatiky. Může se také stát, že kola při řízení vibrují a ničí zavěšení kol. Problém vyřeší nové vyvážení kol.

Pokud je Váš vůz vybaven senzory TPMS, které monitorují tlak v pneumatikách, ujistěte se, že v servisu službu resetovali a systém nově nakalibrovali. Obzvlášť důležité je to, pokud používáte pneumatiky Run Flat, díky kterým lze ujet až 80 km i s nulovým tlakem v pneumatice.

Stručně řečeno, při výměně pneumatiky věnujte pozornost následujícím položkám:
1. Zkontrolujte stav letních pneumatik ještě před jejich montáží.
2. Pokud jsou opotřebované, vyberte nové spolu se specialistou na pneumatiky.
3. Pneumatiky měňte jen v odborném servisu.
4. Žádejte vyvážení pneumatik.
5. Máte-li systém TPMS, ujistěte se, že byl zkalibrován.
6. Před každou delší cestou zkontrolujte tlak v pneumatikách.


AC&C Public Relations s.r.o.

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jak připravit automobil na letní sezónu?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru
09.03.2017
Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál