Jak připravit automobil na letní sezónu?

vloženo

Ač tomu počasí uplynulých dní nenasvědčuje, nastala doba letních pneumatik. Výběr nových pneumatik se nevyplácí podceňovat, ne každá splňuje konkrétní požadavky daného motoristy. Častou chybou je nesprávná montáž kol nebo nesprávný tlak v pneumatikách, který zásadně ovlivňuje jízdní vlastnosti.

Jak připravit automobil na letní sezónu?

Zkontrolujte stav pneumatik z minulého roku. Ještě, než se pustíte do přezouvání, kritickým okem zhodnoťte ty loňské. Nové byste měli pořídit, jakmile hloubka dezénu dosáhne pouhého 1,6 mm, anebo pokud na nich bude jasné poškození. Zároveň mějte na paměti, že jakmile zbývající hloubka dezénu klesne pod 3 mm, nejsou už ani letní pneumatiky tak výkonné. Jízda na opotřebovaných pneumatikách je nejen nepříjemná, ale především nebezpečná. Můžete se obrátit i na odborníky, proškolená osoba v pneuservisu provede diagnostiku, a pokud pneu už nejsou v dobré kondici, doporučí vhodný nový model dle typu vozidla a stylu jízdy.

Volba správného obutí je kombinací několika hledisek, na která ale řidiči často zapomínají. "Častou chybou je, že se řidiči zaměřují pouze na cenu a design pneumatiky. Výběr správných pneumatik je ale komplexní rozhodnutí, na kterém závisí bezpečnost účastníků silničního provozu. Věřte odborníkům, kteří vám pomohou vybrat ten správný model," říká Jiří Benda, First Stop a Retail Business Manager „Když si pořizujete nové pneumatiky, všímejte si takových věcí, jako je správný rozměr, a to včetně požadovaného zátěžového symbolu a rychlostního indexu, doporučený styl jízdy, projděte nezávislé žebříčky, teprve pak řešte cenu a vzhled,” dodává David Kalaš, technik společnosti Bridgestone ČR.

Kde měnit pneumatiky?
Pneuservis si dobře prověřte, asi raději využijete služeb stálého servisu a ne někoho, kdo otevírá vždy jen na sezónu. Obvykle jsou stálé dílny lépe vybaveny a jejich zaměstnanci mají více zkušeností. Mají také větší zájem na spokojených zákaznících, a kvalita služeb je tedy zpravidla vyšší. Rozhodně žádejte řádné vyvážení kol, případně záměnu pozic u již používaných pneumatik, kontrolu stavu ventilů, jejichž výměna se doporučuje při každé výměně pneumatik.

Pečlivé dotažení šroubů.
Ujistěte se, že šroub během jízdy neodlétne. Profesionálové používají na dotažení kol elektrický nebo pneumatický klíč. Na závěr šrouby dotáhnou momentovým klíčem. Díky tomu se šroub samovolně neuvolní. Přesto se však ještě doporučuje po montáži nových kol a ujetí cca. 50 km šrouby překontrolovat.



Správná montáž kol.

Než opustíte dílnu, zkontrolujte, že máte pneumatiky správně nasazeny. Přímo na bočnici pneumatik najdete rady pro správnou instalaci. Na směrových pneumatikách najdete nápis ROTATION spolu s šipkou označující směr otáčení pneumatiky. U asymetrických pneumatik byste měli nápis OUTSIDE vidět na vnější straně vozu (nápis INSIDE musí být zevnitř vozidla a tedy viditelný pouze při vytočení předního kola).

Správný tlak.
První jízda po výměně pneumatik je skvělá příležitost, jak zkontrolovat, zda se dílna postarala o odpovídající tlak u namontovaných kol. Správný tlak může ušetřit až několik tisíc kilometrů životnosti pneumatiky. Může se také stát, že kola při řízení vibrují a ničí zavěšení kol. Problém vyřeší nové vyvážení kol.

Pokud je Váš vůz vybaven senzory TPMS, které monitorují tlak v pneumatikách, ujistěte se, že v servisu službu resetovali a systém nově nakalibrovali. Obzvlášť důležité je to, pokud používáte pneumatiky Run Flat, díky kterým lze ujet až 80 km i s nulovým tlakem v pneumatice.

Stručně řečeno, při výměně pneumatiky věnujte pozornost následujícím položkám:
1. Zkontrolujte stav letních pneumatik ještě před jejich montáží.
2. Pokud jsou opotřebované, vyberte nové spolu se specialistou na pneumatiky.
3. Pneumatiky měňte jen v odborném servisu.
4. Žádejte vyvážení pneumatik.
5. Máte-li systém TPMS, ujistěte se, že byl zkalibrován.
6. Před každou delší cestou zkontrolujte tlak v pneumatikách.


AC&C Public Relations s.r.o.

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jak připravit automobil na letní sezónu?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion