Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?

vloženo

Zájemce o ojetý vůz si nikdy nemůže být jistý, zda nezíská kradený, či z kradených dílů sestavený vůz. Stejně tak je dnes již velmi obtížné najít ojeté auto s poctivým nájezdem kilometrů. Jak se takovým vozům vyhnout a nenaletět?

Jak poznat kradené auto a stočený tachometr? Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?

Kradených aut je na českém trhu více než půl milionu a zloději často používají důmyslné způsoby, jak takové vozy prodat. Podvodníci často falšují technické průkazy, mění čísla motorů a karoserií a upravují původní VIN kódy. Nemusí jít jen o vozy kradené, ale i bourané, zatopené, nebo s upraveným tachometrem. Zdá se tedy, že koupě ojetého vozu je velkým riskem. Stačí však dodržet několik základních pravidel a riziko tím eliminovat.


Na co si dát při koupi pozor?

1.    Nejmenší riziko vždy podstupujete u důvěryhodného prodejce. U takového vozu vyžadujte servisní knížku, doklady ze stanic technické kontroly a přehled oprav ve značkových servisech. U kvalitního prodejce tak můžete přehledně rekapitulovat minulost vozu. 

2.    Při koupi ojetiny vždy začínejte od dokladů. Nespokojte se s kopiemi, ale ihned vyžadujte originály. Dokumenty důkladně prohlédněte a dejte si pozor na přepsané údaje, gumování, případně jiné změny v nich. 

Tip: Pokud chcete mít jistotu původu vozidla, nakupujte vždy u důvěryhodných prodejců. Podívejte se například na nabídku ojetých vozů Škoda u autorizovaného prodejce Tukas. 

3.    Identifikační znaky a čísla motoru i karoserie musí do detailu souhlasit a nebudit podezření úpravy jak v samotném čísle, tak v jeho umístění a upevnění na vozidle. Identifikační číslo bývá u některých aut až na 30 místech.

4.    I plastové části mají svá označení. Na většině naleznete rok výroby, který samozřejmě nesmí být starší, než rok výroby samotného automobilu. Je proto dobré zkontrolovat i tyto části vozu, například nádržku na chladící kapalinu a kapalinu do ostřikovačů.

5.    Vždy je lepší, když k vozidlu dostanete originální sadu klíčů. Každý výrobce k novému vozu dodává minimálně dva. 

6.    Pozornost zaslouží i osobnost prodávajícího. Ideální je seriózní člověk a první majitel vozu nebo už zmíněný značkový dealer. Samozřejmostí by měla být písemná kupní smlouva s ověřenou identitou prodávajícího a podpisy účastníků obchodu.

7.    Nezaměřujte se na podezřele levná vozidla, právě mimořádně výhodná koupě je také velmi podezřelá. 

Rada: VIN kód je nejdůležitějším číslem automobilu. VIN kód (Vehicle Identification Number) musí souhlasit s údaji v technickém průkazu, najdete jej většinou vyražený v motorovém prostoru.

 

Jak poznat přetočený tachometr?

První signály přetočeného tachometru můžete zjistit již při pročítání inzerátů. Když narazíte na deset let starý automobil, který má najeto 40 tisíc kilometrů, je na místě maximální opatrnost. Průměrný vůz totiž najede na českých silnicích zhruba 13 až 15 tisíc kilometrů ročně. U služebních aut je to nepoměrně víc.

Manipulaci s mechanickým počítadlem kilometrů lze zjistit i kontrolou samotného tachometru. Vyplatí se zkontrolovat, jestli jsou čísla na ukazateli v přesné rovině, zaměřte i na otisky prstů, šmouhy a nečistotu pod sklem přístrojové desky. U digitálních počítadel naznačí neoprávněný zásah do systému občasné poskočení, nebo mírné poblikávání číslic. V některých případech manipulaci odhalí i běžná diagnostika vozu. 

Tím hlavním na co se musíte zaměřit, je ovšem samotné opotřebení vozidla. Výrazně ohmataný volant značí, že vůz už má najeto nejméně 100 000 kilometrů. stejně jako gumové plochy pedálů, nebo setřené číslice z hlavy řadící páky. Po najetí 200 000 km také často vylézá bílý podklad přepínače blinkrů, stěračů, světel a podobně.

Vždy tedy především dbejte na aktuální opotřebení a spíše než podle tachometru, posuzujte nájezd podle něj. 

Přečtěte si ještě článek na toto téma na serveru Auto.cz



Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Peugeot 508 Sport - rýsuje se supersedan, stovku udělá za 4,3 s

Čtyřválec o výkonu 200 koní doplní dvojice elektromotorů. Celkový výkon soustavy automobilka neuvádí, známe ovšem hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h a také maximální rychlost (elektronicky omezenou). Peugeot 508 Sport..

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Test: Kia Sorento 2.2 CRDi 4x4 8AT GT Line je tajným tipem

Rádi byste se viděli za volantem Audi Q7 nebo Volkswagenu Touareg, přičemž rodinný rozpočet nestačí pokrýt pořizovací..

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

Citroën slaví 100 let výbavou Celebration

100. výročí založení: značka Citroën otevírá rok oslav 100. výročí svého založení výjimečnou obchodní nabídkou..

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými..

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..