Jak je to s předností na kruhových objezdech?

vloženo

Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn k novele vyhlášky, která upravuje provoz na kruhových objezdech. V metodickém pokynu obdržely všechny úřady obcí s rozšířenou působností doporučující instrukce, jak postupovat při umisťování dopravního značení na kruhové objezdy.

Jak je to s předností na kruhových objezdech? Jak je to s předností na kruhových objezdech?

Zákon o silničním provozu stanovuje podmínku, že značením nesmí být ohrožena bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Při stanovování dopravního značení nejen na kruhovém objezdu musí příslušný úřad tuto zásadu respektovat.


Z instrukce proto vyplývá, že v naprosté většině případů je nezbytné umístit ke značce „Kruhový objezd“ také značky upravující přednost, tedy „Stůj, dej přednost v jízdě!“ nebo „Dej přednost v jízdě!“, aby nebyla plynulost provozu nijak narušena. Je třeba vzít v potaz také skutečnost, že přednost vozidel nacházejících se na kruhovém objezdu je širokou veřejností vnímána jako standardní a samozřejmá, navíc by se při neumístění zmiňovaných značek mohl kruhový objezd při vyšším provozu ucpávat.

Ministerstvo dopravy vydáním metodického pokynu upřesnilo novelu vyhlášky, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích. Tato vyhláška od 1. ledna tohoto roku stanovila obcím možnost, rozhodnout se, zda značky upravující přednost na kruhový objezd umístí, nebo zde zůstane přednost určena standardně pravidlem pravé ruky, jako na jiných neznačených křižovatkách.

Mrzí mě, že k takovým nejasnostem vůbec došlo. Úředníci dávali do pořádku vyhlášku k silničnímu zákonu a bohužel u některých částí vznikly nejasnosti až po uvedení do praxe. Řidiči se proto nemusí bát, vydáním metodického pokynu zůstává potvrzena dosavadní praxe, na kterou jsou řidiči zvyklí,“ dodal Ťok. Na českých silnicích se tak řidiči budou i nadále moci setkat pouze s kruhovými objezdy, kde přijíždějící vozidlo na křižovatku bude dávat přednost autům, která po něm jedou.


MDČR, Petr Šikl (foto)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jak je to s předností na kruhových objezdech? Fotografie k článku Jak je to s předností na kruhových objezdech?
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32