Jak je to s předností na kruhových objezdech?

vloženo

Ministerstvo dopravy vydalo metodický pokyn k novele vyhlášky, která upravuje provoz na kruhových objezdech. V metodickém pokynu obdržely všechny úřady obcí s rozšířenou působností doporučující instrukce, jak postupovat při umisťování dopravního značení na kruhové objezdy.

Jak je to s předností na kruhových objezdech? Jak je to s předností na kruhových objezdech?

Zákon o silničním provozu stanovuje podmínku, že značením nesmí být ohrožena bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Při stanovování dopravního značení nejen na kruhovém objezdu musí příslušný úřad tuto zásadu respektovat.


Z instrukce proto vyplývá, že v naprosté většině případů je nezbytné umístit ke značce „Kruhový objezd“ také značky upravující přednost, tedy „Stůj, dej přednost v jízdě!“ nebo „Dej přednost v jízdě!“, aby nebyla plynulost provozu nijak narušena. Je třeba vzít v potaz také skutečnost, že přednost vozidel nacházejících se na kruhovém objezdu je širokou veřejností vnímána jako standardní a samozřejmá, navíc by se při neumístění zmiňovaných značek mohl kruhový objezd při vyšším provozu ucpávat.

Ministerstvo dopravy vydáním metodického pokynu upřesnilo novelu vyhlášky, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích. Tato vyhláška od 1. ledna tohoto roku stanovila obcím možnost, rozhodnout se, zda značky upravující přednost na kruhový objezd umístí, nebo zde zůstane přednost určena standardně pravidlem pravé ruky, jako na jiných neznačených křižovatkách.

Mrzí mě, že k takovým nejasnostem vůbec došlo. Úředníci dávali do pořádku vyhlášku k silničnímu zákonu a bohužel u některých částí vznikly nejasnosti až po uvedení do praxe. Řidiči se proto nemusí bát, vydáním metodického pokynu zůstává potvrzena dosavadní praxe, na kterou jsou řidiči zvyklí,“ dodal Ťok. Na českých silnicích se tak řidiči budou i nadále moci setkat pouze s kruhovými objezdy, kde přijíždějící vozidlo na křižovatku bude dávat přednost autům, která po něm jedou.


MDČR, Petr Šikl (foto)

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jak je to s předností na kruhových objezdech? Fotografie k článku Jak je to s předností na kruhových objezdech?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb nabízí tři infotainment systémy, dva z nich mají navigaci

Modernizovaná Škoda Superb nabízí tři infotainment systémy, dva z nich mají navigaci

U všech autorizovaných dealerů lze již od konce května 2019 rezervovat modernizovaný Superb. Vlajková loď mladoboleslavské automobilky přichází na trh s designovými úpravami a novými prvky výbavy a funkcionality vozu...

V síti Das WeltAuto se od ledna do května prodalo 7 801 kvalitních ojetých vozů

V síti Das WeltAuto se od ledna do května prodalo 7 801 kvalitních ojetých vozů

Das WeltAuto je i nadále cílem zájemců o kvalitní prověřené ojeté vozy mladšího data výroby. Zákazníci oceňují zejména..

Povinné ručení - jak na něj?

Povinné ručení - jak na něj?

Máte konečně řidičský průkaz nebo vám dosloužilo vaše staré vozidlo a chystáte si koupit nové? Důležitou součástí je..

Toyota GR Supra GT4 v prodeji už příští rok

Toyota GR Supra GT4 v prodeji už příští rok

Podle oficiálního potvrzení TOYOTA GAZOO Racing bude závodní vůz GR Supra GT4 uveden na trh v roce 2020. Model, který..

Autocentral: Test Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion R-Line - opravdu není pro každého

Autocentral: Test Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI 4Motion R-Line - opravdu není pro každého

V dalším díle pořadu Autocentral otestovali Jirka Hruška s Mírou Hejdou vrcholný model Volkswagenu, krasavce nabitého..